سال آینده بنزین گران می‌شود؟

کدخبر: 2376032

در آستانه بررسی و تصویب بودجه سال آینده کشور رسانه‌ها در خصوص افزایش قیمت‌ها از جمله قیمت بنزین گمانه‌زنی می‌کنند

نسیم آنلاین: هر سال با ارائه لایحه بودجه به مجلس و شروع روند بررسی و تصویب آن، بحث و تبادل نظر در خصوص جداول مالی مختلف و خرج و مخارج کشور داغ می‌شود. یکی از مواردی که به دلیل فراوانی استفاده مردم بسیار بحث برانگیز می‌شود، قیمت حامل‌های انرژی از جمله بنزین و گازوئیل است که به طبع تغییر در قیمت آن، بر روی موارد مختلفی از جمله حمل و نقل و قیمت کالاهای دیگر نیز تاثیر می‌گذارد.

اکنون بودجه سال آینده کشور هم به زودی روند بررسی خود را آغاز می‌کند. بودجه‌ای که در آن با توجه به افزایش قیمت اکثر کالاها و خدمات در کشور، احتمال تغییرات در اعداد و ارقام بسیاری وجود دارد. یکی از این قیمت‌ها، بحث افزایش قیمت بنزین است که بارها از سوی مسئولین مختلف تکذیب شده است.

محسن زنگنه، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد اینکه در بودجه سال آینده کشور، افزایش قیمت بنزین پیش‌بینی شده است یا خیر گفت: « قیمت بنزین در بودجه سال آتی تقریباً با همان نرخی که امسال هست تعیین شده اما درآمد دولت از این محل با مقداری افزایش به دلیل افزایش تعداد خودرو و استفاده بیشتر از سوخت تعیین شده است. بنابراین بر اساس جداول ابتدایی که از بودجه مشاهده کردم، قیمت بنزین در سال آتی افزایش نمی‌یابد.»

البته برای اظهارنظر در مورد قیمت قطعی بنزین در سال آینده باید منتظر تصویب و تایید نهایی بودجه 1402 ماند.

ارسال نظر: