واگذاری 990 ملک از دارایی‌های مازاد دولت در یک جلسه

کدخبر: 2376170
خبرنگار:

نسیم آنلاین: سومین جلسه هیأت عالی مولدسازی دارایی‌های دولت ظهر روز  چهارشنبه مورخه 5 بهمن ماه به ریاست معاون اول رئیس ‌جمهور برگزار شد و با تصویب این هیأت، ۹۹۰ ملک و دارایی راکد دولت، در مسیر مولدسازی قرار گرفت.

هیات عالی مولدسازی مصوب کرد تعداد ۴۷۰ دارایی (اموال غیرمنقول) راکد وزارت جهاد کشاورزی که مازاد تشخیص داده شده برای راه اندازی ۶۳۱ پروژه نیمه تمام جهادکشاورزی تهاتر شود علاوه بر این ،مصوب شد تعداد ۵۲۰ دارایی (اموال غیرمنقول) راکد وزارت آموزش و پرورش که مازاد تشخیص داده شده برای راه اندازی ۱۶۴۹پروژه نیمه تمام ساخت مراکز آموزشی مصرف شود.

مخبر در این جلسه با تاکید بر اینکه باید نحوه شناسایی املاک و مازاد بودن این دارایی ها و نیز نحوه قیمت گذاری ها کاملا شفاف، مطابق آیین نامه مصوب و دقیق باشد. افزود مولدسازی در حقیقت به معنای تبدیل به احسن دارایی‌هاست و اعتبارات حاصل از فروش دارایی‌های مازاد باید در طرح‌های عمرانی و توسعه‌ای کشور و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام دستگاه‌های اجرایی هزینه شود.در این جلسه دادستان کل کشور، معاون نظارت مجلس و وزرای امور اقتصادی و دارایی، کشور، راه و شهرسازی، آموزش و پرورش و رییس سازمان برنامه و بودجه حضور داشتند

 این در حالی است که بر اساس مصوبه شورای عالی سران قوا هیاتی هفت‌نفره به ریاست معاون اول رئیس جمهور مسئول واگذاری یا مولدسازی اموال مازاد دولتی شده است. بر اساس این مصوبه، شناسایی، تشخیص مازاد بودن، روش ارزش‌گذاری و تعیین شیوه واگذاری این اموال از جمله اختیارات این هیات است. همچنین تمام قوانین جاری کشور در این حوزه به مدت دو سال متوقف می‌شود. این هیات از مصونیت قضایی برخوردار بوده و هیچ نهادی امکان نظارت و پیگیرد قضایی را ندارد. هر فرد در هر دستگاهی نیز که با تصمیمات این هیات مخالفت کند به 5 سال انفصال از خدمات دچار می‌شود.

ارسال نظر: