هدف نوتک کمک به شکل گیری شرکت های ایرانی با محصولات بین المللی است

"رویداد شناسایی طرح‌های نوآورانه مرکز نوتک" برگزار شد

کدخبر: 2051642

از جمله تسهیلاتی که توسط مرکز نوتک برای رشد طرح‌های نوآورانه ارائه می‌شود یک دوره ۴۵ روزه در تهران، دوره ۲۱ روزه در برلین و دادن سرمایه نقدی است

به گزارش خبرنگار اقتصادی « نسیم آنلاین » ، در سال ‎ های گذشته ادبیات جدیدی در فضای کسب و کار کشور شکل گرفته است که بیشتر به بحث نوآوریهای فناورانه و ایجاد کسب و کارهای نوپا (استارتاپ) مرتبط است، استارتاپهایی که در زمینه های گوناگون علی‌الخصوص IT و ICT فعالیت می کنند. یکی از متداول ترین ساز و کارهای حمایت از استارتاپها را مراکز شتابدهی نوآوری (Innovation Accelerators) دارند، این مراکز با در اختیار قرار دادن یک سرمایه اولیه، ایجاد دوره‌های آموزشی و مشاوره فشرده و بعضا در اختیار قرار دادن فضای کار حرفه ای، صاحب بخشی از سهام آن استارتاپ می‌گردند.

در این میان مرکز فن آوری نوتک که روز گذشته " رویداد شناسایی طرح های نوآورانه " آن در سالن جابربن حیان دانشگاه شریف برگزار شد، یک مرکز توانمندسازی و شتابدهی به کسب و کارهای نو پا و جدید است، تلاش دارد تا کسب و کارهای فناور ایرانی با محصولات و خدمات جهانی را ایجاد کند، تشکیل دوره‌های اموزشی و مشاوره در ایران و آلمان، حمایت مالی، ارائه فضای کار مناسب و ایجاد فرصت معرفی طرح ها به سرمایه گذاران داخلی و بین المللی از جمله مزایای این طرح است.

این مرکز قصد دارد تا در کنار سرمایه گذاری بر روی ایده‌های نو و خلاقانه ارتباط قوی و پایدار با بازارهای جهانی ایجاد کند. در حقیقت هدف نوتک کمک به شکل گیری شرکت‌های ایرانی با محصولات بین المللی است.

افراد باید برای ثبت ایده خود در سایت نوتک به آدرس https://www.know-tech.ir و رقابت با طرح های دیگر اسلاید ارائه ایده و بوم مدل کسب و کار و یک فیلم سه تا چهار دقیقه ای برای معرفی طرح آماده کنند و بعد نیز برای دفاع از طرح خود آمادگی لازم را داشته باشند. از جمله تسهیلاتی که توسط این مرکز برای رشد طرح‌های نوآورانه ارائه می‌شود یک دوره 45 روزه در تهران، دوره 21 روزه در برلین، استقرار در فضایی پویا و دریافت سرمایه نقدی برای پیشبرد طرح است .

ارسال نظر: