گزارش «نسیم آنلاین» از سفر عجیب معاون طیب‌نیا به ینگه دنیا؛

سفر مشکوک رئیس سازمان امور مالیاتی به آمریکا/ تقوی‌نژاد برای دیدار کاری به واشنگتن رفت؟

کدخبر: 2044646

سید کامل تقوی نژاد در ماه گذشته و در یک اقدام عجیب چند روزی به آمریکا سفر کرد و هنوز دلیل این سفر مشخص نشده است.

گروه اقتصادی « نسیم آنلاین »: مدیران وزارت اقتصاد در ماههای اخیر نشان داده اند که علاقه زیادی به سفر به کشور آمریکا دارند. بعد از این که علی طیب نیا تصمیم گرفت در اجلاس بهاره بانک جهانی که ماه گذشته در واشنگتن برگزار شد، شرکت نکند، معاون خود محمد خزاعی رئیس سازمان سرمایه گذاری خارجی و کمکهای فنی و اقتصادی را راهی ینگه دنیا کرد تا در نخستین اجلاس بانک جهانی در دوران پسابرجام بتواند گره ای از مشکلات اقتصادی کشور را باز کند. اما این سفر با حواشی زیادی رو به رو شد. معاون طیب نیا یک روز بیشتر در پایتخت آمریکا توقف نکرد و ترجیح داد تا برای دیدار با اعضای خانواده اش و شرکت در یک اجلاس کم اهمیت در نیویورک، به این شهر سفر کند تا سری هم به محل سابق خدمتش در نمایندگی ایران در سازمان ملل زده باشد.

اما داستان سفرهای پرحاشیه معاونین علی طیب نیا به ینگه دنیا به همین جا ختم نمی شود و این بار پای یکی دیگر از معاونین وزیر اقتصاد هم به ماجرای سفر به آمریکا باز شده است. این فرد کسی نیست جز سید کامل تقوی نژاد رئیس سازمان مالیاتی که شاید نوع فعالیتش در وزارت اقتصاد هیچ ربطی به سفر خارجی آنهم به کشور آمریکا نداشته باشد.

اما خبرنگار « نسیم آنلاین » کسب اطلاع کرد که یک هفته بعد از بازگشت محمد خزاعی از آمریکا تقوی نژاد دیگر معاون طیب نیا به قصد نامعلومی راهی آمریکا شده است. رئیس سازمان مالیاتی قرار بود، در صورت سفر طیب نیا به همراه وزیر اقتصاد راهی آمریکا شود اما با کنسل شدن سفر طیب نیا به ینگه دنیا معاون وی خودش تصمیم گرفته که به تنهایی به آمریکا برود. سفر تقوی نژاد به آمریکا آن هم در حالی که سازمان امور مالیاتی در این برهه زمانی درگیر مسئولیتهایی بسیار سنگین است همان قدر عجیب است که همراهی وی در سفر طیب نیا به آمریکا می توانست عجیب باشد. سازمان امور مالیاتی از لحاظ وظیفه قانونی خود هیچ ارتباطی به حضور وزیر اقتصاد در اجلاس بانک جهانی در آمریکا ندارد و در دوره های گذشته نیز اصولا سابقه نداشته که روسای سازمان امور مالیاتی از این گونه سفرها داشته باشند! باید دید تقوی نژاد چه توضیحی برای سفر اخیرش به آمریکا دارد؟ منتظر پاسخ وی هستیم.

ارسال نظر: