فرشاد مومنی: هشدار اقتصاددانان به دولت روحانی بیشتر از دولت احمدی‌نژاد است

کدخبر: 2046895

اقتصاددان اصلاح طلب گفت: دولت روحانی فاقد برنامه‌ریزی و استراتژی دقیق بود و رویکرد دولت گذشته را در این زمینه ادامه داد

فرشاد مومنی اقتصاددان اصلاح طلب گفت: هنگامی که آقای روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری به پیروزی رسیدند امیدواری بیشتری بین کارشناسان به وجود آمد که دولت جدید به تحقیقات و اظهارات کارشناسان توجه بیشتری نشان خواهد داد و از تحقیقات و پژوهش‌ها در اجرای بهتر سیاست‌های دولت استفاده خواهد کرد. با این وجود در دولت آقای روحانی نیز توجه کمی به تحقیقات کارشناسان در این زمینه صورت گرفت. این در حالی بود که میزان هشدارهای اقتصاددانان در دولت روحانی به مراتب از دولت احمدی‌نژاد بیشتر بوده است.

وی گفت: توجه نکردن به اظهارات کارشناسان در دولت آقای روحانی در نهایت به مساله افشای فیش‌های حقوقی و زد و خوردهای جریانی و سیاسی تبدیل شد که به هیچ عنوان به سود دولت و کشور نیست.

مومنی تاکید کرده دولت روحانی نیز در این زمینه فاقد برنامه‌ریزی و استراتژی دقیق بود و برخوردی قاطعی با این مساله نکرد و رویکرد دولت گذشته را در این زمینه ادامه داد. از سوی دیگر گوش این دولت برای نقد ناصحان و دلسوزان شنوا نیست و حاضر نیست سخنان کارشناسان را درباره معایب رویکرد در پیش گرفته مورد توجه جدی قرار بدهد. نکته دیگر اینکه قوای دیگر به دلیل وظایف نظارتی که قانون اساسی برعهده آنها قرار داده باید پاسخگویی بیشتری نسبت به دولت در این زمینه داشته باشند.

ارسال نظر: