سایت بانک توسعه صادرات کماکان معاون طیب‌نیا را عضو هیات مدیره می‌‎داند! + تصویر

وزارت اقتصاد: اشتغال همزمان معاون امور حقوقی و مجلس وزارت اقتصاد در چند پست دولتی کذب محض است + توضیحات «نسیم آنلاین»

کدخبر: 2051486

جناب نیکزاد لاریجانی براساس اعلام سایت رسمی بانک توسعه صادرات همچنان عضو هیات مدیره این بانک است و نام و امضای وی همانطور که در تصویر ذیل موجود است در قسمت "نمودار سازمانی"سایت دیده می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین » سایت وزارت امور اقتصادی و دارایی نوشت: در پی انتشار خبری غیرواقع و نادرست در سایت نسیم آنلاین مبنی بر اشتغال همزمان سعید نیکزاد لاریجانی معاون سابق امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی در چند پست و هیئت مدیره دولتی، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اقتصاد ضمن تکذیب صریح این خبر ، جهت روشن شدن موضوع و تنویر افکار عمومی توضیحاتی را به شرح زیر ارائه کرد: 1. نحوه پردازش خبر و استفاده از واژه هایی چون " ابوالمشاغل " با استناد به داده های غیر واقعی چیزی جز تشدید خط تخریب در سال پایانی دولت علیه وزارت امور اقتصادی و دارایی به ذهن مخاطبان القاء نمی کند. 2. آغاز عضویت آقای میرسعید نیکزاد لاریجانی در هیئت مدیره بانک توسعه صادرات به عنوان عضو موظف مربوط به سال 1386 می باشد که تا سال 1392 ادامه داشته است. پس از انتخاب وی به عنوان مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری های خارجی ایران (ایفیک) در سال 1392 وی به عنوان عضو غیرموظف فعالیت داشته و این عضویت نیز - با استعفای کتبی ایشان پس از انتخاب به عنوان معاون امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی - در تیرماه 1394 پایان یافته است. لذا تصریح می دارد ایشان از آن تاریخ به عنوان عضو هیات مدیره نبوده و بابت آن نیز هیچ دریافتی نداشته است. متذکر می شود از آنجا که نامبرده در استخدام بانک بوده و به وزارت اقتصاد مامور گردیده حقوق خود را طبق رویه از بانک دریافت کرده است. همچنین آنچه به عنوان سند منتشر شده که امضای ایشان را ذیل نمودار سازمانی جدید بانک نشان می دهد مربوط به خردادماه 1394 بوده است که متاسفانه رسانه منتشر کننده در اقدامی غیر حرفه ای از درج تاریخ این سند خودداری کرده است. 3. آقای نیکزاد لاریجانی از زمان انتصاب به عنوان معاون امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی به طور مکتوب از عضویت در هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری های خارجی ایران(ایفیک) استعفا داده است. لذا از آن تاریخ عضویتی در هیات مدیره شرکت مذکورنداشته و هیچگونه مبلغی از آن شرکت دریافت نکرده است. 4. صندوق حمایت از نویسندگان ، روزنامه نگاران و هنرمندان یک موسسه غیر دولتی می باشد و عضویت ایشان در هیات مدیره ی این صندوق مربوط به جایگاه حقیقی نامبرده بوده و هیچ ارتباطی به وزارت امور اقتصادی و دارایی و یا به تبعیت از جایگاه حقوقی وی در این وزارتخانه ندارد. باهمه این تفاسیر لازم به ذکر است که آقای نیکزاد لاریجانی در اردیبهشت ماه سال جاری با پایان سنوات دوره خدمت به افتخار بازنشستگی نائل آمدند که استعفای ایشان به همین سبب مورد موافقت وزیر امور اقتصادی و دارایی قرار گرفته است.

متاسفانه در سال پایانی دولت یازدهم ، برخی رسانه ها با رویکرد سیاسی صرفاً با هدف تخریب و تضعیف دولت دست به خبر سازی می زنند. لذا بدینوسیله، ضمن تکذیب خبر منتشر شده، بر اساس اخلاق رسانه ای از سایت خبری مذکور انتظار می رود در مواردی که می تواند زمینه تشویش افکار عمومی را فراهم سازد با حساسیت و دقت نظر نسبت به انتشار اخبار اقدام نمایند.

توضیحات «نسیم آنلاین»:

گروه اقتصادی «نسیم آنلاین» هیچ گاه به دنبال تخریب و یا توهین به مجموعه دولت و یا وزارت امور اقتصادی و دارایی نبوده و نخواهد بود. انتقاد از حضور معاون پارلمانی وزارت امور اقتصادی و دارایی با مشغله های بسیار فراوان در سه هیات مدیره به هیچ وجه توهین و تخریب به حساب نمی آید. همچنین جناب آقای نیکزاد لاریجانی براساس اعلام سایت رسمی بانک توسعه صادرات همچنان عضو هیات مدیره این بانک است و نام و امضای وی همانطور که در تصویر ذیل موجود است در قسمت "نمودار سازمانی" سایت دیده می شود. وزارت امور اقتصادی و دارایی ادعا کرده که آقای نیکزاد لاریجانی حدود یک سال است که از عضویت در هیات مدیره این بانک استعفا کرده است. حال سوال اینجاست که چگونه با وجود گذشت یک سال از این استعفا نام نیکزاد لاریجانی همچنان در نمودار سازمانی این بانک درج شده است؟! آیا سایتی که هر روز اخبار خود را به روز می‌کند نمی توانسته نام نیکزاد لاریجانی را از بخش اعضای هیات مدیره حذف کند؟ جالب اینجاست که وزارت امور اقتصادی و دارایی ادعا کرده که استعفای معاون آقای طیب نیا از حضور هیات مدیره این بانک مربوط به خرداد ماه 94 است در حالی بر خلاف ادعای این سایت هیچ تاریخی برای درج این امضا در نمودار سایت دیده نمی شود که «نسیم آنلاین» از درج آن تاریخ خودداری کند. وزارت امور اقتصادی و دارایی در شرایطی ادعا می کند که آقای نیکزاد لاریجانی از عضویت در هیات مدیره شرکت ایفیک استعفا کرده است که این شرکت در شرایط فعلی دارای سه عضو هیات مدیره بوده در حالی که طبق قانون باید 5 عضو هیات مدیره داشته باشد. یافته های خبرنگار «نسیم آنلاین» هم از تداوم حضور وی به عنوان عضو هیات مدیره ایفیک حکایت دارد، اما به نظر می رسد به دلیل حساسیت زدایی نام ایشان از لیست اعضای هیات مدیره موجود بر سایت ایفیک حذف شده است.

اما خود وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرده که زمان استعفای معاون آقای طیب نیا از ایفیک در زمان انتصابش به معاون پارلمانی وزارت اقتصاد بوده، بنابراین ایشان حتی در صورت استفعا مدتی به طور هم زمان در بانک توسعه صادرات و شرکت سرمایه گذاری خارجی ایران(ایفیک) عضو هیات مدیره بوده که طبق قانون این هم تخلف است. نکته دیگری که در جوابیه وزارت اقتصاد بدان اشاره شده غیردولتی بودن صندوق است. در حالیکه صندوق حمایت از نویسندگان ، روزنامه نگاران و هنرمندان موسسه ای است که تمام اعضای هیات مدیره آن از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب می شود. جالب اینجاست که اغلب اعضای هیات امنای این شرکت جز مدیران دولتی هستند. اگر بنا به ادعای وزارت امور اقتصادی و دارایی عضویت آقای نیکزاد لاریجانی در هیات مدیره این صندوق بنا بر جایگاه حقیقی ایشان است، سوال اینجاست که مگر قحط رجال است که آقای جنتی معاون وزیر اقتصاد را به عنوان عضو هیات مدیره صندوق حمایت از نویسندگان و روزنامه نگاران و هنرمندان منصوب کرده اند؟ آیا ایشان نمی توانستند از شخصیت حقیقی کس دیگری استفاده کنند؟ همچنین طبق اسنادی که به دست خبرنگار « نسیم آنلاین » رسیده است آقای نیکزاد لاریجانی سال گذشته حدود 16500000 ریال از صندوق حمایت از نویسندگان و روزنامه نگاران و هنرمندان بابت پاداش و حق حضور در جلسه، نقدا پول دریافت کرده است. جالب اینجاست که وزارت امور اقتصادی و دارایی جوابیه خود به « نسیم آنلاین » را دو بار اصلاح کرده که براساس آن مورد بازنشستگی معاون آقای طیب نیا را به آن اضافه کرده که این هم از عجایب جوابیه نویسی است.

ارسال نظر: