گزارش «نسیم آنلاین»: "شاهباز" از دوستان نزدیک رئیس کل بیمه مرکزی و داماد طیب‌نیا است؛

نقشه نزدیکان وزیر اقتصاد برای تحمیل یک عضو جدید به هیات مدیره بانک ملی!

کدخبر: 2058260

معاون طیب نیا به «نسیم آنلاین» گفت: اگر فردی در جای دیگر مشغول به فعالیت باشد، نمی‌تواند به عضویت در هیات مدیره بانک ملی درآید.

معاون امور بانکی، بیمه‌ای و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی به خبرنگار «نسیم آنلاین» گفت: اگر فردی در جای دیگر مشغول به فعالیت باشد، نمی‌تواند به عضویت در هیات مدیره بانک ملی درآید.

به گزارش خبرنگار « نسیم آنلاین» ، به تازگی نجواهایی از راهروهای وزارت امور اقتصادی و دارایی به گوش رسیده دایر بر اینکه عده‌ای در تلاشند تا "ناصر شاهباز"، مدیر عامل کنونی گروه صنعتی بهمن را به ترکیب هیات مدیره بانک ملی تزریق کنند.

ناصر شاهباز دیماه سال 92 با حکم "عبدالناصر همتی"، مدیر عامل سابق بانک ملی به سمت معاونت مالی و سرمایه‌گذاری این بانک منصوب شد که اوایل مرداد ماه سال جاری هم از سمت خویش در این بانک کناره گیری کرده و کمی بعد تر، سمت مدیریت عاملی گروه بهمن را عهده دار شده است.

گفته می‌شود که "ناصر شاهباز" از دوستان نزدیک عبدالناصر همتی، رئیس کنونی بیمه مرکزی بوده که از قضا، رابطه خوبی هم با داماد وزیر امور اقتصادی و دارایی دارد.

هنوز، این فرضیه ضعیف، از ناحیه وزارت امور اقتصادی تایید یا رد نشده اما "حسین قضاوی" به « نسیم آنلاین» گفته است که عضو هیات مدیره بانک ملی به طور قطع باید به صورت موظف در این بانک مشغول به کار باشد و افزوده فردی که در جای دیگر مشغول به فعالیت است نمی‌تواند، عضو هیات مدیره بانک ملی باشد.

با استناد به این سخنان معاون طیب نیا، می‌توان جمع بندی کرد که حضور "ناصر شاهباز" در ترکیب هیات مدیره این بانک دولتی منتفی است، چرا که نامبرده برای تصدی این مسئولیت چاره ای جز کناره گیری از مدیریت عاملی گروه بهمن ندارد، اما شواهد گویای مطالب دیگری است و فشارها برای گنجاندن او در ترکیب این بانک دولتی بسیار جدی ارزیابی می‌شود.

ارسال نظر: