بی عدالتی اقتصادی در دولت یازدهم به اوج خود رسید

فاصله بین ثروتمندان و فقرا در دولت روحانی بیشتر شد/ سکوت رسانه‌های اصلاح طلب در برابر افزایش ضریب جینی

کدخبر: 2067771

افزایش ضریب جینی در سه سال گذشته نشان می‌دهد که شاخص‌های نابرابری در دولت یازدهم رو به رشد بوده و سیاست‌های اقتصادی دولت، به نفع ثروتمندان و به ضرر قشر کم درآمد بوده اس

به گزارش « نسیم آنلاین » ضریب جینی در ابتدای دولت نهم 0.4 درصد بوده که در پایان سال دولت دهم به 0.365 رسید و بهبود یافت ولی با روی کار آمدن دولت یازدهم در هر سه سال گذشته این عدد افزایش یافت و به 0.39 در پایان سال 1394 رسیده است.

مرکز آمار طی گزارشی که روز گذشته منتشر کرده ضریب جینی از سال 89 تا 94 رو به شرح زیر اعلام کرد:

افزایش ضریب جینی در سه سال گذشته نشان می دهد که شاخص های نابرابری در دولت یازدهم رو به رشد بوده و سیاست های اقتصادی دولت، به نفع ثروتمندان و به ضرر قشر کم درآمد بوده است بطوریکه فاصله ثروتمند و فقیر در کشور در این سه سال روز به روز بیشتر شده است و سیاست های اقتصادی حاکم بر کشور، بر بی عدالتی اقتصادی دام زده است.

این آمار نشان می دهد، برجام نه تنها هیچ گونه منفعت قابل توجهی نداشته بلکه با انتظار طولانی حدود سه سال فعال اقتصادی را معطل و رکود را تعمیق و مشکلات فراوان اقتصادی را برای مردم به همراه داشته است که از جمله آنها افزایش بیکاری و کاهش درآمد خانوار، افزایش 0.012 درصدی ضریب جینی، افزایش نقدینگی به بیش از هزار هزار میلیارد تومان یعنی یک و نیم برابر افزایش نقدینگی 8 سال دولت پیشین رشد اقتصادی منفی برای چندمین دوره می باشد. این یعنی اینکه افزایش نقدینگی یک و نیم برابری به سمت قشر ثروتمند جامعه سوق پیدا کرده است و عامه مردم بهره کمتری از این افزایش نقدینگی برده اند. و از سوی دیگر، رسانه های زنجیره ای و حامی دولت که کوچکترین اقدام دولت را بزرگنمایی می کنند، در مقابل این افتضاح دولت تدبیر و امید سکوت اختیار کردند و هیچ واکنشی نشان نداده اند و این نشان می دهد، آنچه در این رسانه ها اصالت دارد، پوشش اخباریست که در راستای تامین منافع حزبی و قبیله ای آنها باشد نه پوشش واقعیات.

ارسال نظر: