اختصاصی «نسیم آنلاین»: به زودی اسنادی از تخلفات گسترده در طرح جامع مالیاتی را منتشر خواهیم کرد

ریخت و پاش چند صدمیلیاردی در سازمان مالیاتی صدای نهادهای نظارتی را درآورد/ سازمان بازرسی مدیر طرح جامع مالیاتی را بازخواست کرد + سند

کدخبر: 2068435

حدود یک ماه پیش سازمان بازرسی کل کشور نادر آریا معاون سابق مالیات بر ارزش افزوده سازمان مالیاتی و مدیر طرح جامع مالیاتی را برای ادای توضیحات در این زمینه فراخوانده است.

گروه اقتصادی « نسیم آنلاین »: حواشی اجرای طرح جامع مالیاتی همچنان ادامه دارد و دولتمردان تدبیر و امید تاکنون چندین بار وعده داده‌اند که این طرح را اجرا می‌کنند، ولی هیچکدام از این وعده‌ها تحقق پیدا نکرده است. به گزارش «نسیم آنلاین»، در حال حاضر حدود 6 سال از قراردادی که سازمان امور مالیاتی با شرکت بول فرانسه برای اجرای طرح بسته می‌گذرد، اما همچنان خبری از اجرای این طرح نیست. آخرین بار علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی و سید کامل تقوی‌نژاد رئیس سازمان امور مالیاتی وعده داده بودند که تا پایان سال 95 طرح جامع مالیاتی را اجرا خواهند کرد، اما اخیرا یک مقام مسئول مالیاتی به خبرگزاری فارس گفته که امکان اجرا این طرح با وجود هزینه‌های ده‌ها میلیاردی وجود ندارد و ارتباط میان مودی و ممیز هنوز قطع است.

« نسیم آنلاین » چند هفته قبل در گزارشی به بررسی ابهامات موجود در این طرح و صرف شدن هزینه‌های چند صد میلیاردتومانی برای اجرای آن پرداخته بود و نسبت به دسترسی شرکت بول فرانسه به گردش‌های مالی ایران ابراز نگرانی کرده بود.

اما براساس اطلاعاتی که اخیرا به دست خبرنگار « نسیم آنلاین » رسیده صدای نهادهای نظارتی هم نسبت به هزینه کرد چند صد میلیاردی و موارد مشکوکی که سازمان امور مالیاتی در طرح جامع مالیاتی اعمال کرده در آمده است.

بر این اساس حدود یک ماه پیش سازمان بازرسی کل کشور نادر آریا معاون سابق مالیات بر ارزش افزوده سازمان مالیاتی و مدیر طرح جامع مالیاتی را برای ادای توضیحات در این زمینه فراخوانده است. هنوز چیزی از پاسخهای مدیر طرح جامع مالیاتی درباره هزینه‌کرد چند صد میلیارد تومانی برای اجرای این طرح که به سازمان بازرسی کل کشور ارائه داده مشخص نشده و معلوم نیست که چطور برای راه اندازی یک نرم افزار جهت اجرای این طرح، ظرف مدت 6 سال این همه پول خرج شده است؟! باید دید مسئولان سازمان امور مالیاتی که تاکنون ترجیح داده‌اند درباره این هزینه کرد چند صد میلیاردتومانی سکوت کنند، حاضر به پاسخگویی در این زمینه خواهند شد یا خیر؟

گفتنی است «نسیم آنلاین» به زودی اسنادی از تخلفات گسترده رخ داده در طرح جامع مالیاتی را منتشر خواهد کرد.

ارسال نظر: