عضو اتاق بازرگانی ایران توضیح داد: چرا مردم رشد ۴.۶ درصدی اقتصاد را باور نمی کنند؟

کدخبر: 939403

خوانساری در گفتگو با «نسیم»: با توجه به رکودی که در بعضی از بخش‌ها هنوز وجود دارد باید توضیح داده شود که مردم تصور نکنند که همه اقتصاد از رکود خارج شده است

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در گفتگو با «نسیم» درباره آثار نرخ رشد اقتصادی اعلامی توسط دولت در صورت نداشتن مدیریت انتظارات مردم، اظهار داشت: مهم‌ترین بحثی که وجود دارد، این است که رشد منفی که در سال‌های گذشته وجود داشت، خیلی به اقتصاد ضربه زد.

مسعود خوانساری افزود: سال‌های 91 و 92 ما با رشد اقتصادی منفی روبه‌رو بودیم و حالا اگر بخواهیم به اقتصاد سال 90 برسیم، حداقل 4، 5 سال طول می‌کشد که تازه به سال 90 برگردیم.

وی با بیان این‌که اعلام این‌که ما توانستیم از رشد منفی خارج شویم واقعیت است، تصریح کرد: ولی با توجه به رکودی که وجود داشته و هنوز هم در بعضی از بخش‌ها وجود دارد، باید توضیح داده شود که مردم تصور نکنند که همه اقتصاد از رکود خارج شده است.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در گفتگو با «نسیم» متذکر شد: مردم در حال حاضر رشد اقتصادی را لمس و احساس نمی‌کنند، بنابراین می‌توانند این برداشت را داشته باشند که دولت درست نمی‌گوید.

خوانساری با تأکید بر این‌که در اقتصاد کشور باید واقع‌نگر باشیم، عنوان کرد: چراکه در حال حاضر در تمام بخش‌ها خروج از اقتصاد رخ نداده و در دو بخش مشخص این رشد اتفاق افتاده است.

وی خاطرنشان کرد: ما انتظار این‌که یک مرتبه یک تحولی ایجاد شود را نباید داشته باشیم.

ارسال نظر: