عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع: سهم تولید از هدفمندی در بودجه ۹۴ نصف شده است

کدخبر: 972857

بیاتیان افزود: اگر دولت قصد تدوین بودجه بر اساس اقتصاد مقاومتی را دارد باید سهم تولید از محل هدفمندی را نسبت به سالیان گذشته افزایش دهد/ اکنون سهم تولید از کل منابع هدفمندی حدود ۱۰ درصد است

به گزارش «نسیم»، سیدمحمد بیاتیان در گفت وگو با خانه ملت، درخصوص سهم تولید از منابع هدفمندی، گفت: دولت در بودجه سال جاری، سهم تولید از منابع هدفمندی را 10 هزار میلیارد تومان اعلام کرد، در حالی که رقم پیشنهادی در بودجه 94، 5هزار و 200 میلیارد تومان است.

نماینده مردم بیجار و گروس در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر دولت قصد تدوین بودجه بر اساس اقتصاد مقاومتی را دارد باید سهم تولید را نسبت به سالیان گذشته افزایش دهد.

وی ادامه داد: اکنون سهم تولید از کل منابع هدفمندی حدود 10 درصد است، در حالی‌که طبق قانون، این سهم 30 درصد در نظر گرفته شده و نیاز است که دولت کل این درصد را در راستای رونق تولید اختصاص دهد.

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن در مجلس نهم، با بیان اینکه تخصیص تنها 5 هزار میلیارد تومان، به شکوفایی در حوزه تولید و صنعت منتهی نخواهد شد، عنوان کرد: مولفه اصلی اقتصاد مقاومتی، توسعه تولید است و با این طرز فکرهای پوپولیستی، تولید کشور شکوفا نخواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: آنچه مهم است اینکه با چنین رقم‌هایی، نمی توان انتظار توسعه در حوزه تولید را داشت و مجلس به طور حتم در این رقم بازنگری خواهد کرد.

نماینده مردم بیجار و گروس در مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدم که مبلغ درنظر گرفته شده نیازمند بازنگری بوده، در غیر این‌صورت فشار مضاعف به تولید را شاهد خواهیم بود، لذا دولت باید یارانه ثروتمندان را حذف و در مقابل به حمایت از تولید بپردازد.

ارسال نظر: