عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع): وابستگی بودجه ۹۴ به نفت بیشتر شده است

کدخبر: 975356

عبدالملکی در برنامه مناظره افزود: به دلیل عدم اجرای الگوی اقتصاد مقاومتی وابستگی به درآمدهای نفتی ایجاد شده است/ افزایش مالیات به شرطی که بر تولیدکننده فشار اضافی ایجاد نکند منبع درآمدی خوبی است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق (ع) عنوان کرد: وابستگی بودجه 94 به نفت بیشتر شده است چون با کاهش درآمدهای ریالی باید با فروش نفت این میزان را جبران کنیم. عبدالملکی در ادامه گفت: به دلیل عدم اجرای الگوی اقتصاد مقاومتی این مشکلات ایجاد شده است. عضوهیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) در اولین اقدام عنوان کرد: منابع درآمدی جدید ایجاد کنیم و بعد از آن هزینه ها را کاهش دهیم. در نهایت اگر یک نگاه واقع بینانه به اقتصاد داشته باشیم و بپذیریم که در وضعیت جنگ هستیم افزایش مالیات بحث درستی است اما به شرطی که بر تولید کننده فشار اضافی ایجاد نکند.

حجت الله عبدالملکی عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) در خصوص نفت در بودجه 94 اظهار داشت: کل سود شرکت های دولتی در بودجه 12 هزار میلیارد تومان و گردش مالی آن ها 600 هزار میلیارد تومان است.

در ادامه در خصوص حذف یارانه ثروتمندان اظهار داشت: مجلس به دولت حکم کرده است که یارانه ثروتمندان را حذف کند زیرا با صرفه جویی 500 میلیارد تومانی را در پی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: در بودجه 94، نهاد ریاست جمهوری از بودجه 249 میلیاردی سال گذشته خود را به 352 میلیارد تومان افزایش داده است.

در پایان تصریح کرد: چرا دولت یازدهم از کسوت ثروت خارج نمی شود.

ارسال نظر: