اکبریان: انتقادها به لایحه بودجه ۹۴ باید با استدلال صورت گیرد

کدخبر: 980126

نماینده مردم کرج "موافق کلیات لایحه بودجه ۹۴" توجه به حوزه بهداشت و درمان را از ویژگی‌های بودجه عنوان و افزود: در آینده باید کمتر از ۱۰ درصد هزینه‌های درمان را مردم بدهند، این بهتر از این است که یارانه نقدی پرداخت کنیم

به گزارش «نسیم»، عزیز اکبریان، نماینده مردم کرج در مجلس که به عنوان موافق کلیات لایحه بودجه 94 در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس سخن می‌گفت، اظهار کرد: زمانی در این مملکت دو میلیون و 700 هزار بشکه نفت با قیمت بالای 100 دلار می‌فروخیتم، این در حالی است که امروز حداکثر یک میلیون و 300 هزار بشکه نفت آن هم با قیمت 50 دلار می‌فروشیم بنابراین باید کمک کنیم که منابع درآمدی کشور افزایش یابد.

نماینده مردم کرج در مجلس با تاکید بر اینکه انتقادها به لایحه بودجه 94 باید با استدلال صورت گیرد، اظهار کرد: یکی از انتقاداتی که دوستان مطرح کردند مربوط به درآمد حاصل از اجرای هدفمندی یارانه‌ها است. ما سال گذشته 66 هزار میلیارد تومان برای هدفمندی پیش بینی کردیم اما چه میزان از این درآمد تحقق پیدا کرد. امسال هم در لایحه بودجه این درآمد 48 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است که برخی می‌گویند این مقدار درآمد کم است. آیا باید بگوییم که درآمد هدفمندی به 100 هزار میلیارد افزایش یابد؟ قطعا در این شرایط تورم سرسام‌آوری به وجود خواهد آمد.

اکبریان توجه به حوزه بهداشت و درمان را از ویژگی‌های بودجه 94 عنوان و خاطرنشان کرد: با روند مثبتی که دولت و مجلس دارند در آینده باید کمتر از 10 درصد هزینه‌های درمان را مردم بدهند، این بهتر از این است که یارانه نقدی پرداخت کنیم.

نماینده مردم کرج در مجلس جلوگیری از فرارهای مالیاتی و افزایش 40 درصدی توجه به اعتبارات علم و فناوری را از دیگر ویژگی‌های لایحه بودجه 94 دانست و از نمایندگان خواست به کلیات لایحه بودجه رای مثبت بدهند تا اگر در ادامه پیشنهاداتی در جزئیات بودجه وجود داشت آن را مطرح کنند.

ارسال نظر: