تاجگردون: مردم اجازه نخواهند داد بنزین به ۱۳۰۰ تومان برسد

کدخبر: 980278

رئیس کمیسیون تلفیق"موافق کلیات لایحه بودجه ۹۴" افزود: افزایش قیمت‌های حامل انرژی براساس معیار فوب خلیج فارس کار درستی است اما در شرایط فعلی امکان آن وجود ندارد

به گزارش «نسیم»، غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون تلفیق امروز در جریان رای‌گیری کلیات لایحه بودجه به عنوان آخرین موافق با اشاره به این که مقاوم کردن اقتصاد و بودجه باید در عدد نشان داده شود، اظهار داشت: سهم صندوق توسعه ملی به 20 درصد کاهش داده شد که بیش از این عدد 31 درصد پیشنهاد داده شده بود.

وی افزود: امکان افزایش سهم صندوق توسعه ملی از محل درآمدهای حاصل از فروش نفت خام وجود نداشت، چرا که در صورت افزایش این سهم باید بودجه عمرانی به یک دوم کاهش پیدا کند.

تاجگردون با اشاره به این که افزایش سهم صندوق توسعه ملی از محل درآمدهای نفتی به منظور تعطیلی بسیاری از طرح‌های عمرانی است تصریح کرد: با رایزنی صورت پذیرفته این رقم 20 درصد در نظر گرفته شد.

وی در پاسخ به انتقادات برخی نمایندگان مبنی بر افزایش هزینه‌های مردم گفت: در این لایحه نه تنها هزینه‌ها را زیاد نکردیم، بلکه از بودجه جاری شرکت‌ها برخی را خط زدیم.

رئیس کمیسیون تلفیق تاکید کرد: 3 هزار و 200 میلیارد تومان از هزینه جاری شرکت‌ها کسر و به مطالبات بازنشستگان آموزش و پرورش، دیجیتال‌سازی صدا و سیما، افزایش سرانه مدارس، جهیزیه و اشتغال اضافه شد.

وی در پاسخ به انتقاد مصباحی مقدم در خصوص دلایل عدم جسارت کمیسیون تلفیق نسبت به اجرای کامل هدفمندسازی یارانه‌ها در بودجه تصریح کرد: افزایش قیمت‌ها طبق قانون هدفمندسازی انتقادی است که می‌پذیرم اما مردم اجازه نخواهند داد که قیمت بنزین به یکباره از 700 تومان به 1300 تومان برسد.

تاجگردون گفت: نمایندگان مجلس هم شرایط روز مردم را درک می‌کنند و به همین دلیل حذف یارانه اقشار با درآمد بیش از 2 میلیون و 500 هزار تومان را تصویب کردند.

وی افزود: افزایش قیمت‌های حامل انرژی براساس معیار فوب خلیج فارس کار درستی است اما در شرایط فعلی امکان آن وجود ندارد.

این نماینده مجلس در پاسخ به این انتقاد که چرا هزینه‌های مردم افزایش پیدا کرده است گفت: در این خصوص هزینه‌های مردم افزایش پیدا نکرده و تنها در برخی موارد از جمله گاز رسانی و توسعه برق روستایی هزینه‌هایی در نظر گرفته شده که برای اجرای عدالت روستاییان هم از این نعمت برخوردار شوند.

وی افزود: این بودجه فشاری بر مردم نخواهد داشت و دولت هم تمایلی به این موضوع که هزینه‌ای به مردم تحمیل شود ندارد.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال 94 کشور در خصوص این موضوع که رقم‌های درنظر گرفته شده آلوده به نظر شخصی افراد نیست تاکید کرد، در این جداول هیچ یک از نظرات شخصی اعمال نشده و تنها مصالح نظام درنظر گرفته شده است.

وی گفت: در این بودجه نیامدیم به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و ریاست جمهوری پولی اضافه کنیم بلکه آنان را مکلف کردیم که سهم شهرستان‌ها را از محل بودجه رعایت کنند.

تاجگردون با بیان این که اعتبارات مصوب پروژه‌های آقای X و یا غیره نیز تاکید کرد: 400 میلیارد تومان بابت راه روستایی و 500 میلیون دلار بابت آب روستایی اعتبار درنظر گرفته‌ایم که امیدواریم که شورای نگهبان تصویب کند.

وی افزود: علاوه بر آن 650 میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه‌خیز در نظر گرفته‌ایم.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 94 در پاسخ به نظرات برخی نمایندگان از جمله توکلی، قادری، قوامی و مصباحی مقدم تقدیر کرد و گفت: مخالفین 2 نکته منطقی داشتند که بر همین اساس معتقدند سهم صندوق به 32 درصد برسد، اما این موضوع به معنای کاهش سهم پروژه‌های عمرانی خواهد بود.

ارسال نظر: