سیف: مجلس زمینه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را فراهم کند

کدخبر: 981245

دبیر علمی بخش راهبردی کنگره ملی اقتصاد مقاومتی با تأکید براینکه اقتصاد مقاومتی به معنی توانایی و مقاومت در برابر نوسانات و شوک‌های محیطی و خارجی است، گفت: اقتصاد مقاومتی مقوله جدیدی نیست

به گزارش خبرنگار «نسیم»، الله داد سیف، دبیر علمی بخش راهبردی کنگره ملی اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی باید زمینه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را فراهم کند گفت: اقتصاد مقاومتی به معنی توانایی و مقاومت در برابر نوسانات و شوک‌های محیطی و خارجی است.

دبیر علمی بخش راهبردی کنگره ملی اقتصاد مقاومتی با تأکید براینکه اقتصاد مقاومتی به معنی توانایی و مقاومت در برابر نوسانات و شوک‌های محیطی و خارجی است، گفت: اقتصاد مقاومتی مقوله جدیدی نیست. نهادگرایان به گونه ای با در نظر گرفتن اینکه اقتصاد مقاومتی مقوله ای جدید است بر فعالیت های تخصیصی و انطباقی تأکید دارند. آنها می خواهند از این طریق توان مقابله با شوکه های اقتصادی را داشته باشند.

سیف در بیان مخاطرات اقتصادی افزود: مخاطرات تکنولوژیک، اجتماعی، ژئوپلتیک، زیست محیطی و اقتصادی از جمله خطراتی است که مجمع جهانی اقتصاد تعریف کرده است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی با شعار استقلال به پیروزی رسید اظهار کرد: اینکه کشورهای دیگر نتوانند سرنوشت کشور را تغییردهند مسئله مهمی است که در اقتصاد به معنی اقتصاد مقاومتی است.

دبیرعلمی بخش راهبردی کنگره ملی اقتصاد مقاومتی برگزاری کنگره را ضروری خواند و گفت: برگزاری این کنگره به تصویرسازی درست از اقتصاد مقاومتی کمک می‌کند که همین مسئله نشان دهنده ضرورت برگزاری همایش است.

سیف، با بیان اینکه عدالت شاخصه اصلی و وجه تمایز الگوی اقتصاد مقاومتی جمهوری اسلامی ایران با سایر الگوهای اقتصادی در جهان است، ادامه داد: برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، باید دولت‌ها سیاست‌های معارض با اقتصاد مقاومتی را کنار گذاشته و در گام بعد طبق توصیه مقام معظم رهبری، مجلس شورای اسلامی، باید با تدوین قوانین ساده و روشن زمینه تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی را فراهم کند.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی باید از نظریه بومی مبتنی بر ارزش‌های اخلاقی، دینی و آرمان‌هایی که نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس آن‌ها بنا شده، برخوردار باشد.

ارسال نظر: