رئیس پلیس پیشگیری ناجا: اقتصاد مقاومتی به دنبال الگو ساختن ایران در جهان است

کدخبر: 981430

سردار مهری افزود: نسبت به سال‌های پیش در حوزه اقتصاد پیشرفت‌های داشته‌ایم ولی آن چیزی که مدنظر رهبری است و تا رسیدن به آن فاصله وجود دارد، این است که به الگویی در جهان مطرح شویم

به گزارش خبرنگار «نسیم»، سردار نقی مهری، رئیس پلیس پیشگیری ناجا در کنگره اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: انتخاب عناوین اقتصادی برای نام‌گذاری سال‌ها توسط رهبر معظم انقلاب نشان دهنده اهمیت موضوع و توجه ویژه ایشان به موضوع اقتصاد است که در چند سال اخیر در موضوع اقتصاد ضرباتی به کشور وارد شده است.

وی همچنین گفت: نسبت به سال‌های پیش در حوزه اقتصاد پیشرفت‌های داشته‌ایم ولی آن چیزی که مدنظر مقام معظم رهبری است و تا رسیدن به آن فاصله وجود دارد، این است که به الگویی در جهان مطرح شویم و در این الگو مردم نیز به صورت فراگیر به صحنه بیایند تا از فروپاشی نظام در آینده پیشگیری شود.

سردار مهری به نقش نیروهای انتظامی در سیاست های اقتصادی اشاره کردو گفت: نیروهای انتظامی و امنیتی به دلیل اینکه مستقیما با موضوع از طریق اقتصادی سیاسی یا فرهنگی به صورت ابزاری بشود برای مسائل امنیتی باید شرایط کلی کشور را رصد کند تا بتواند آن وظیفه اصلی خود که برقراری نظم در جامعه است را به بهترین نحو انجام دهد.

رئیس پیلس پیشگیری ناجا به وظیفه مسئولان در بحث اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و ادامه داد: وظیفه مسئولان این است که تدابیر رهبری را ترسیم کرده و برای آن برنامه اجرایی و عملیاتی تدوین کنند. چون اگر مسئولان اطلاعات کافی نداشته باشند و نتوانند برنامه ریزی کنند نمی توانند تصمیم درست بگیرند. در این حوزه به یک برنامه میان مدت و بلندمدت نیاز داریم که انجام آن منجر به آن می شود که اقتصاد ما بر پایه فرهنگ ملی استوار شود. مسئولان در این زمینه برنامه داشته باشند و هم ابزار و شاخص های را تعریف کنند و به مردم ارائه دهند.

مهری در پایان خاطرنشان کرد: مردم تا کنون وظایف خود را به نحوه احسن انجام داده اند اما نیاز است که مردم ما فرهنگ خود را در مقابل مصرف انرژی از قبیل سوخت، برق، آب و مسائل از این دست را بالا ببرند و دقت بیشتری داشته باشند.

ارسال نظر: