رئیس اتحادیه طلا و جواهر: سکه ۲۰ هزار تومان گران شد

کدخبر: 990992

محمد کشتی آرای در گفتگو با «نسیم» افزود: تحولات یمن، افزایش قیمت نفت و کاهش قیمت دلار تقاضا برای خرید طلا را در بازارهای جهانی افزایش داده که این مسئله بر قیمت سکه هم اثر گذاشته است/ هر اونس طلا تا ۱۲۰۰ دلار افزایش یافته است

محمد کشتی آرای رئیس اتحادیه کشوری فروشندگان طلا و جواهر در گفتگو با «نسیم» در خصوص دلیل افزایش قیمت 20 هزار تومانی امروز قیمت سکه اظهار کرد: تحولات یمن، افزایش قیمت نفت و کاهش قیمت دلار دلیل اصلی افزایش قیمت امروز سکه است.

وی افزود: قیمت سکه متاثر از قیمت جهانی طلا است و عوامل فوق با اثر گذاری بر افزایش قیمت جهانی طلا قیمت سکه را نیز بالا برده است.

رئیس اتحادیه کشوری فروشندگان طلا و جواهر خاطرنشان کرد: قیمت هر اونس طلای جهانی تا چند روز گذشته تا زیر 1200 دلار بود، اما فعل و انفعالات یک هفته اخیر قیمت آن را به 1200 دلار رسانده است.

کشتی آرای گفت: روزهای پایانی سال گذشته قیمت سکه و طلا کاهش پیدا کرده بود، اما تحولات اخیر باعث شد که تقاضا برای خرید طلا افزایش پیدا کند.

وی بیان کرد: تداوم افزایش قیمت سکه بستگی به قیمت جهانی نفت، نتایج مذاکرات هسته ای و همچنین تحولات یمن طی روزهای آتی دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی «نسیم» صرافان بازار ارز و سکه روز شنبه نرخ هر دلار آمریکا را با 70 تومان کاهش نسبت به چهارشنبه آخر سال سه هزار و 275 تومان و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید را با 20 هزار تومان افزایش نسبت به زمان یادشده 955 هزار تومان تعیین کردند. هر یورو در بازار آزاد با 20 تومان کاهش نسبت به روز مذکور سه هزار و 630 تومان و هر پوند نیز با 2 تومان افزایش 4 هزار و 934 تومان قیمت خورد. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با 20 هزار تومان افزایش قیمت 955 هزار تومان و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با 12 هزار تومان رشد 955 هزار تومان به خریداران عرضه شد. هر نیم سکه با 10 هزار تومان کاهش 525 هزار تومان و هر ربع سکه نیز با سه هزار تومان تنزل 280 هزار تومان فروخته شد. هر سکه یک گرمی با 3 هزار تومان افت 182 هزار تومان خرید و فروش شد و هر گرم طلای 18 عیار نیزبا 2700 تومان رشد 97 هزار و 700 تومان قیمت خورد.

ارسال نظر: