دلیل گرانی قیمت کالا در بازار، عدم کنترل دستگاه‌های نظارتی است

کدخبر: 2331334

نماینده مردم آبادان در مجلس تاکید کرد که گرانی قیمت کالاها در بازار به خاطر عدم کنترل دستگاه‌های نظارتی است.

غلامرضا شرفی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات معیشتی مردم گفت: با توجه به مصوبه تخصیص 14 میلیارد ارز دولتی برای تأمین کالاهای اساسی و با توجه به زمان، پول و نیرویی که دولت برای اجرای این مصوبه و همچنین تأمین مایحتاج مردم دراختیار دارد، مشکلات معیشتی مردم و گران بودن کالاها علتی جز کم‌کاری مسئولان ندارد.

وی افزود: مسئولان نباید اخبار را به صورت وارونه به مردم بدهند و بعد انتظار داشته باشند مردم آنها را صادق بدانند و به نظر من باید اعمال مدیریت شکل عینی پیدا کند و این رفتار در تصمیماتی که اتخاذ می‌شود ظهور و بروز پیدا کند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: صبر مردم ما در مواجهه با مشکلات داخلی و خارجی در حوزه‌های مختلف مثال‌زدنی است و مسئولان باید کلاه خود را قاضی کنند و با موضوع معیشت مردم منصفانه رفتار و هر چه سریع‌تر این وضعیت را جمع جور کنند.

شرفی خاطرنشان کرد: در حل مشکلات معیشتی مردم نباید نگاه حزبی و جناحی دخیل باشد، چرا که اینگونه مسائل هیچ ربطی به مسائل سیاسی ندارد و نباید چنین نگاه‌هایی بر حل مشکلات معیشتی مردم سایه بیفکند.

وی با انتقاد از نحوه توزیع کالاهای اساسی افزود: کالاهای اساسی‌ای که با ارز دولتی به کشور وارد شدند، تنها در نقاط خاص آن هم نه همیشه، بلکه در یک مقطع خاص و به صورت محدود توزیع شده‌اند و جز این موارد محدود، در سایر موارد، کالاهای اساسی با قیمت آزاد و گران به مردم فروخته می‌شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: گرانی قیمت کالاها به خاطر نبود کالا نیست، بلکه در حالی که می‌بینیم قیمت یک کالا بالا می‌رود، بازار مملو از آن کالاست، به عنوان مثال؛ در حالی قیمت شکر در مقطعی بالا می‌رفت که بازار پر از شکر بود و این به خاطر عدم نظارت و کنترل بازار توسط دستگاه‌های نظارتی است.

شرفی خاطرنشان کرد: از یکسو باید نظارت‌ها بر بازار تقویت شود و از یکسو اشکالات سیستم توزیع کالا باید برطرف شود و رسانه‌ها باید قدری جو روانی را برای مسئولان و کارگزاران سنگین کنند تا تدابیر لازم را برای حل این مشکلات بیندیشند و اجرایی کنند.

وی افزود: حل مشکلات معیشتی مردم و کنترل قیمت‌ها در بازار با شعار و میزگرد و همایش درست نمی‌شود، بلکه این کار نیازمند اجرا یا برنامه است.

خبرگزاری فارس

ارسال نظر: