۸۷۶ قطار برای جابه‌جایی زائران اربعین پیش‌بینی شده است

کدخبر: 2335775

مدیرکل مسافری راه آهن گفت: اکنون ۸۷۶ قطار برای جابه جایی زائران اربعین پیش بینی شده است که مسیر‌های منتهی به خرمشهر_ اهواز همچنین کرمانشاه و همدان است.

علی کاظمی‌منش مدیرکل مسافری راه آهن جمهوری اسلامی ایران درباره وضعیت جابه‌جایی مسافران با قطار، گفت: برنامه قطار‌های مسافری امسال، از فردا ۱۵ مهر آغاز می‌شود و تا ۳۰ مهرماه ادامه خواهد داشت.

او بیان کرد: اکنون ۸۷۶ قطار پیش بینی شده که ۴۴۵ هزار ظرفیت ایجادی قطار‌ها بوده و مسیر‌های منتهی به خرمشهر_ اهواز همچنین کرمانشاه و همدان است؛ پیش فروش بلیط حدودا از دو هفته گذشته آغاز شده است. ما توانستیم به واسطه تقاضای مردم و پیگیری‌ها در چند روز گذشته، شاهد افزایش ظرفیت سالن قطار‌ها و همچنین قطار در مسیر کرمانشاه و خرمشهر باشیم، که پیش فروش بلیط این قطار‌ها از ساعت ۱۰ صبح امروز آغاز شده است.

کاظمی‌منش با بیان اینکه از فردا آغاز خدمت‌رسانی اربعین شروع خواهد شد، گفت: زائرانی که بلیط به مقصد تهران_خرمشهر و یا مشهد_ خرمشهر تهیه کردند، با پیاده شدن در ایستگاه خرمشهر می‌توانند سوار قطار اتوبوسی پیش بینی شوند و به مرز ریلی شلمچه به صورت رایگان منتقل شوند. این قطار اتوبوسی زائزان ۲۴ ساعته است؛ همچنین زائرانی که بلیط تهران_ اهواز و یا مشهد_ اهواز را خریداری کردند، قطار اتوبوسی دیگری ر آنجا پیش بینی شده تا زائزان از اهواز تا مرز ریلی شلمچه منتقل شوند.

مدیرکل مسافری راه آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: اگر مسافران محور جنوب، مانند خرمشهر و یا اهواز تمایل داشته باشند که از مرز چذابه به کشور عراق عزیمت کنند، می‌توانند در ایستگاه اندیمشک و یا شوش از قطار پیاده شوند، تا با طی کردن مسافتی با وسیله نقلیه جاده‌ای به مرز چذابه منتقل شوند.

او با بیان خبر خوش به زائران ساکن شهر اصفهان گفت: در این ایام ۴ قطار رفت و برگشت از اصفهان به کرمانشاه پیش بینی شده است، همچنین زائرانی که ساکن کشور پاکستان هستند، می‌توانند پس از ورود به خاک ایران در شهر زاهدان، از قطار‌هایی در ۴ نوبت پیش بینی کردیم استفاده کنند تا به مرز ریلی شلمچه بروند.

«خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: