دولت حرف کارشناسان خود را هم قبول نکرد

افشای نامه هشدار کارشناسان وزارت نفت قبل از جمعه پرحاشیه

کدخبر: 2341748

پیش از اجرای طرح سهمیه بندی بنزین،‌ کارشناسان شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی، در هشداری به مدیرعامل این شرکت که در واقع مجری اصلی این طرح است،‌ در مورد عدم زمینه چینی مناسب اجرای آن هشدار داده بودند.

نسیم آنلاین : پیش از اجرای طرح سهمیه بندی بنزین،‌ کارشناسان شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی، در هشداری به مدیرعامل این شرکت که در واقع مجری اصلی این طرح است،‌ در مورد عدم زمینه چینی مناسب اجرای آن هشدار داده بودند.

خبرنگار نسیم آنلاین مطلع شده است که در این نامه کارشناسان این شرکت،‌ چالش‌هایی برای اجرای طرح نام برده شده که بیشتر در مورد عدم تولید و توزیع کارت‌های سوخت مالکان خودرو بوده و پیشنهاد داده شده است که اجرای طرح در ابتدای دی ماه آغاز شود.

این کارشناسان عمدتا به دلیل انباشته شدن کارت‌های سوخت و عدم صدور تعداد زیادی از کارت‌های المثنی و نیز زمان مورد نیاز برای رفع رجوع درخواست‌های حذف و صدور رمز دوم جدید پیش بینی کرده بودند که زمان زیادی برای برطرف شدن این چالش‌ها نیاز است. در بخشی از این نامه آمده است:‌ با توجه به عدم امکان تولید انبوه درخواست کارت متقاضیان تا زمان اعلام شده برای شروع طرح در شرایط عادی، ابتدای دی ماه می‌یاشد.

عدم آمادگی این شرکت تنها نمونه‌ای از سوء مدیریت و بی تدبیری دولت در مقدمه چینی جهت اجرای طرح مذکور است. پیشتر حجت الاسلام رئیسی از مخالفت و اعلام هشدار توسط برخی از وزیران به رئیس جمهور خبر داده بود. به گفته رئیسی مخالفت برخی از وزرا در جلسه چهارشنبه هیات دولت، قبل از اجرای طرح صورت گرفته بود.

طرح افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین که در تاریخ ۲۴ آبان و به صورت تصمیمی ناگهانی اجرایی شد، هنوز در لایه‌های گوناگون کارشناسی مورد نقد اساسی است. طرحی که تاکنون هیچ ادله کافی و قانع کننده ای از سوی دولت و بدنه کارشناسی آن پیرامون علت و نحوه اجرای آن ارائه نشده است.

ارسال نظر: