ترخیص روغن خام از بنادر، در گرو تخصیص ارز بود

کدخبر: 2372936

مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صمت گفت: پس از رایزنی با بانک مرکزی ۱۰۰ میلیون دلار برای ترخیص روغن خام موجود در بنادر تخصیص یافت که این کالا هم اکنون در حال ترخیص است.

صدیف بیک زاده در مورد گرانی نان در برخی از نانوایی‌ها، اظهار داشت: به صورت رسمی افزایش قیمتی در نان نداشته‌ایم و ستاد تنظیم بازار تصمیمی در این خصوص نگرفته است. اگر قرار باشد در این مورد تصمیم‌گیری شود موضوع در ستاد مطرح و از طریق کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان کشور اعلام و برای اجرا به استانداران سراسر کشور به عنوان رؤسای کارگروه تنظیم بازار استان ابلاغ می‌شود؛ اما فعلاً هیچ برنامه‌ای در این مورد در دستور کار نیست.

مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صمت افزود: نان به عنوان کالای اساسی حساسیت خاصی دارد و برای افزایش قیمت آن، از قبل تصمیم گیری می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر یک واحد نانوایی اقدام به گران کردن نان کند، این اقدام تخلف بوده و مردم می‌توانند این تخلف را به شماره تماس ۱۲۴ اطلاع دهند تا با متخلف برخورد شود.

بیک زاده در مورد میزان تخصیص ارز برای ترخیص روغن خام موجود در بنادر نیز گفت: پس از رایزنی با بانک مرکزی، حدود ۱۰۰ میلیون دلار برای روغن‌های خام موجود در بنادر تخصیص یافت.

وی افزود: پس از تخصیص ارز، این محموله‌ها در حال ترخیص است.

 

منبع: مهر
ارسال نظر: