" بخش خصوصی سالی دو هزار میلیارد تومان قرارداد با وزارت نیرو امضاء می‌کند"

کدخبر: 924127

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از انعقاد یک‌ هزار میلیارد تومان قرارداد جدید برای اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب با بخش خصوصی در هفته آینده خبر داد

به گزارش «نسیم»، حمیدرضا جانباز افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته هر شش ماه یک‌هزار میلیارد تومان قرارداد درحال مبادله با بخش خصوصی در اختیار وزیر نیرو قرار خواهد گرفت .

وی با بیان اینکه در نقاط مختلف کشور از توان بخش خصوصی جهت اجرای پروژه‌های فاضلاب استفاده می‌شود، اضافه کرد: در زمان حاضر در مناطق مختلف کشور اجرای پروژه فاضلاب از پتانسل بالایی برخوردار است و پساب آن به مزایده گذاشته می‌شود و از پساب تصفیه‌شده نیز استفاده‌های خوبی در بخش صنعت و کشاورزی غیرمثمر می‌شود که تلاش می‌کنیم این امر در بوشهر نیز محقق شود .

رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در ادامه تغییر رفتار مشترکان در زمینه مصرف کنونی آب را ضروری دانست و اظهار داشت: در این راستا و جهت تغییر نگرش باید از پتانسیل ائمه جمعه، دانشگاهیان، دانش‌آموزان و به‌ویژه رسانه‌ها استفاده شود .

وی تصریح کرد: کشور دچار خشک‌سالی شده است و شاهد کاهش بارندگی و کاهش منابع آب موجود و آب‌های سطحی در کشور هستیم و به همین لحاظ صرفه‌جویی و استفاده بهینه از آب باید موردتوجه مردم قرار گیرد .

جانباز از اجرای طرح مدیریت هوشمند فشار در شبکه‌های آبرسانی در کشور خبر داد و گفت: هم‌اکنون استفاده از این طرح در کلان‌شهرها در دستورکار قرار گرفته است و شهر بوشهر نیز باید به این سامانه مجهز شود.

ارسال نظر: