گزارش ویژه:: دستور العمل تروریست‌ها از "وین ۲" تا جنوب حلب

کدخبر: 1041065

گزارش خبرنگار «نسیم» از میدان نبرد در شمال سوریه حاکی از آن است که وقایع اخیر در جبهه تروریست‌های تکفیری از جمله بیعت‌های عجیب گروه‌‌های تکفیری؛ نتیجه توافق و تصمیماتی است که در حاشیه نشست "وین۲" گرفته شده است

گروه سیاسی «نسیم»:: رویدادهای اخیر در جبهه تکفیری ها و معارضین در میدان نبرد سوریه حاکی از اتفاقات عجیب و در عین حال پیچیده است که به وضوح نشان میدهد سطح امور و اتفاقات از سطح یک یا چند گروه تروریستی بسیار بالاتر رفته است، به صورتی که قطعا برای وقوع این اتفاقات نیاز به هماهنگی چندین کشور و چندین سازمانی جهانی و بین المللی وجود دارد .

" جیش الفتح" اتاق عملیات نظامی و در واقع نام "ستاد مشترک" برخی گروه های تروریستی در شمال سوریه است؛ اتاق عملیاتی که در مارس 2015 با حضور برخی گروهک های تروریستی مخالف حکومت اسد، تشکیل شد. این گروه تا چند ماه اخیر مهمترین گروهی بود که در شمال سوریه علیه جریان مقاومت میجنگید.

اما نام این مجموعه این روزها به عنوان یک گروه تروریستی در لیست گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی وجود دارد و همین امر تاحدی ادامه فعالیت آنها و رساندن کمکهای خارجی به آنها را با مشکل مواجه کرده است و همین امر هم باعث شده که تدبیری خارجی به کمک آنها برای ادامه حیاتشان بیاید.

همانطور که ذکر شد "جیش الفتح" از گروههایی مانند "احرار الشام" و برخی گروههای تروریستی افراطی مانند "جبهه النصره" ( شاخه شبکه تروریستی القاعده در سوریه) تشکیل شده است. فیلق الشام که یک گروه مسلح وابسته به اخوان المسلمین است و همچنین گروه جهادگرای جندالاقصی نیز در این ائتلاف حضور دارند. همچنین جیش الفتح با گروههای تروریستی دیگر از جمله فرسان الحق که پیش از این سلاحهای آمریکایی را دریافت می کرد، همکاری می کند.گروه‌های کوچکتری همچون جند الاقصی، لواء الحق، جیش السنه، اجناد الشام و فیلق الشام نیز در این شورا حضور دارند.

حال در این شرایط اخبار میدانی از سوریه نشان میدهد که یک سری بیعت سلسله‌وار در میان تکفیری ها در حال وقوع است که طی آن اعضای ستاد مشترکی که تا به امروز مقابل داعش بودند و در شمال سوریه با داعش می جنگیدند به تدریج از هم جدا شده و در حال پیوستن به داعش هستند. چنانکه "لواء الفتح" به عنوان یکی از اعضای این ستاد مشترک مدتی است از آن جدا شده و با گروهک تروریستی "احرارالشام " بیعت کرده است و "احرارالشام " نیز به داعش پیوسته و زیر نظر آن فعالیت می کند.

خبرنگار «نسیم» در سوریه در همین رابطه، در گفتگو با یکی از فرماندهان میدانی نیروهای مقاومت در مناطق شمالی سوریه ، در خصوص ماهیت واقعی این اتاق عملیاتی و وضعیت نیروهای تحت امر این ستاد، اطلاعاتی مهمی کسب کرد.

این فرمانده میدانی در همین رابطه به «نسیم» گفت: این گروه ها هر کدام داعیه دار علمداری اسلام بیرون آمده از مراکز وهابیت در عربستان بوده و به دلیل این ادعا که قبل از سایر تروریستها در سوریه فعال بوده و در ظاهر علیه بشار دست به اسلحه برده اند سوریه را متعلق به خود میدانند .

سید مصطفی با اشاره به بیعت های عجیب و غریب در روزهای اخیر در میان گروه های تروریستی گفت: این گروه های تروریستی بعضا گروه هایی هستند که تا دیروز با هم دشمن بوده و می جنگیده اند. لذا واضح است که اینگونه بیعت ها نه تنها به مسائل اعتقادی هیچ ربطی ندارد بلکه توافقاتی تاکتیکی برای هم افزایی بیشتر و مدیریت شده از سوی دستگاه های اطلاعاتی کشورهای غربی در ارتباط با تروریست ها است.

این فرمانده میدانی در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی دقیق غرب برای جهت دهی تروریست‌ها درغالب نشست‌های ضد تروریسم تصریح کرد: بیعت های گروه های تروریستی باهم، یک دستور عملیاتی سطح بالایی است که نه در سوریه بلکه در پایتخت های عربی و غربی گرفته شده و برای نیروهای میدانی در سوریه صادر شده است. نشست های وین یک و 2 با عنوان نشست ضد تروریسم هم محلی برای یک برنامه حاشیه ای بسیار مهم در راستای یک برنامه‌ریزی کامل از سوی ائتلاف به اصطلاح ضد داعش برای هدایت تروریست ها بود.

سید مصطفی ادامه داد: این برنامه ریزی و این اجرای هماهنگ، در وین 2 با قرار ندادن داعش در لسیت گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی آغاز شد.

وی در ادامه با بیان اینکه "با وجود این همه عملیات تروریستی در جهان از سوی داعش باز هم برای تروریست خواندن این گروه مقاومت می شود" گفت: عدم تروریستی دانستن و قراد دادن این گروهک در لیست سازمان های تروریستی از سوی آمریکا یک پیام واضح برای ملت ها دارد و ان مشخص شدن تروریست و ضد تروریست واقعی در جهان است.کشور های غربی و عربی حاضر در وین با عدم قبول داعش به عنوان تروریست باعث پیوستن سایر گروهک های تروریستی در منطقه به انها شدند. پیوستنی که باعث میشود گروه های تروریستی از لیست تروریسم خارج شوند.

این فرمانده میدانی ادامه داد: لذا بیعت و یکی شدنی نه تنها از سر مبانی اعتقادی نیست بلکه برای قرار نگرفتن در لیست گروه های تروریستی صورت میگیرد. بنابراین نشست وین این پیام را برای کروهک های تروریستی صادر کرد که اگر می‌خواهید تروریست شناخته نشوید به داعش بپیوندید .

وی در پایای متذکر شد: همان گونه که چند سال پیش هیچ نیرو و سرویس اطلاعاتی در جهان فکر نمیکرد به لطف خدا و با تدبیر سید و قائدمان و همت و برنامه ریزی فرماندهان و نیروهای مقاومت بتوانیم از سقوط سوریه و دمشق و حتی عراق نه تنها جلوگیری کنیم بلکه دشمن را در وضعیت استیصال قرار دهیم اکنون نیز باید بدانند با پشتیبانی به صورت اشکار و پنهان از تروریست ها بیش از پیش در اذهان مردم دنیا منفور میشوندو مطمئنا مقاومت نمیگذارد به لطف خدا ورق در منطقه به سود دشمن برگردد .

ارسال نظر: