جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه: تحریم‌ها پس از برجام ادامه دارد

کدخبر: 1044208

دریادار تنگسیری گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح باید در امر علم و دانش، پیشگام و پیش‌قدم باشند/ سپاه باید در مسیر خودکفائی و استقلال علمی حرکت کند/ در بحث پژوهش در کشور نظام‌مند عمل نمی‌شود

به گزارش «نسیم»، تسنیم نوشت:

دریادار علیرضا تنگسیری جانشین نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت فرارسیدن هفته پژوهش در جمع کارکنان این نیرو درباره اهمیت علم وپژوهش، گفت: اگر کشورهای درحال توسعه بخواهند درمسیر پیشرفت گام بردارند باید به پژوهش اهمیت دهند چرا که بعدها در آینده باید هزینه‌های زیادی را متحمل شوند.

وی افزود:‌کشور عزیز ما ایران نیز اگر بخواهد درمسیر ترقی وپیشرفت گام بردارد باید به علم مسلح شود و این امر با کوشش و جهاد علمی میسر می‌شود.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه درمورد چالش‌های پژوهش در کشور، اظهار داشت: دربحث تحقیقات و پژوهش در کشور سیستماتیک و نظام‌مند عمل نمی‌شود و باید این مسیر یک مسیر واحد و دارای نظام مشخص باشد.

دریادار تنگسیری با بیان این مطلب که یکی از دلایل رشد علم در غرب نظام‌مند بودن سیستم تحقیقاتی و علمی است که البته در کشور ما نیز فعالیت‌هایی در این امر صورت گرفته است اما کار بسیار دارد و باید پژوهش در کشور را ساماندهی کرد، درمورد حضور نیروهای مسلح در امور علمی و پژوهشی، گفت: نیروهای مسلح و خاص آن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باید در امر علم و دانش پیشگام و پیش‌قدم باشند، چرا که حتی پس از قضیه برجام و فرابرجام تحریم‌ها ادامه دارد و باید تولید علم بومی و داخلی از طریق نیروهای مسلح انجام شود.

وی ادامه داد:‌ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز بدلیل دشمنی‌های نظام سلطه واستکبار با انقلاب اسلامی، باید به تولید علم بومی و داخلی مبادرت ورزد تا در مسیر خودکفائی و استقلال علمی حرکت کند.

جانشین نیروی دریایی سپاه در مورد جایگاه معاونت دانش وپژوهش درنیروی دریایی سپاه، گفت:‌ درطول چهار سال گذشته تلاش معاونت دانش وپژوهش ندسا و شخص پوررضائی درجهت احصاء علم و دانش در نیروی دریایی سپاه قابل تقدیر است و مقام اول کسب کردن در بین نیروهای مسلح در طول این چهار سال خود مزید براین علت است.

دریادار تنگسیری سیستماتیک کار کردن و همچنین اولویت‌بندی موضوعات پژوهشی، ارتباط با مراکز دانشگاهی تحقیقاتی وعلمی درحوزه ماموریت نیروی دریایی سپاه،‌ تولید فکر و تصمیم‌سازی علمی از از اهم تولیدات فکری در نیروی دریایی به عنوان عمده انتظاران دریادار فدوی فرمانده نیروی دریایی از معاونت ژوهش این نیرو دانست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید بر چالش‌های علم و تحقیقات در کشور غلبه کرد و چاره این کار نیز اجرای منویات فرماندهی معظم کل قوا در مسیر علم وپژوهش است با اجرای این منویات در آینده دیگر شاهد نخبه‌گریزی نیز نخواهیم بود و نیروهای مسلح در این راه باید پیشقدم باشند.

ارسال نظر: