اختصاصی//

دستگیری هسته‌های تروریستی داعش در بغداد + تصاویر

کدخبر: 2019025

نیروهای مقاومت و ضد ترور پلیس عراق پس از مدت‌ها فعالیت اطلاعاتی روز گذشته در اقدامی ضربتی موفق به دستگیری و نابودی هسته‌های خفته تروریستی داعش در بغداد شدند.

به گزارش خبرنگار «نسیم آنلاین» از عراق، عصر روز گذشته واحد ضد ترور نیروهای پلیس فدرال عراق در اقدامی مشترک به همراه نیروهای مقاومت پس از مدت ها رصد اطلاعاتی و امنتی موفق به شناسایی و دستگیری هسته های خفته تروریستی داعش در بغداد شدند.

بعد از ضربات مهلکی که گروه تروریستی داعش در عراق از سوی نیروهای مقاومت در خطوط گوناگون درگیری متحمل شد در کنار استفاده از سلاح های کشتار جمعی و ممنوعه اقدام به فعال کردن هسته های تروریستی خفته در پایتخت کرده و آنها را از حالت راکد به عملیاتی تغییر وضعیت داده است.

در جریان این تغییر وضعیت و در حالی که این هسته ها آماده عملیات تروریستی در پایتخت عراق می شدند نیروهای اطلاعاتی مقاومت و واحد ضد ترور پلیس عراق پس از مدت ها رصد و اشراف اطلاعاتی بر روی این گروه ها روز گذشته در عملیاتی مشترک موفق به انهدام و دستگیری چهار شبکه تروریستی داعش در بغداد شدند.

لازم به ذکر است که نکته قابل توجه در این عملیات تعداد اعضای دستگیر شده و تشکیل دهنده هسته های تروریستی و همچنین نوع مهمات و مواد انفجاری کشف شده از سوی نیروهای عمل کننده است.

هسته های تروریستی از 8 عامل اصلی و 12 عامل فرعی تشکیل شده است که طی این عملیات کلیه اعضای اصلی و اکثر شبکه پشتیبانی و فرعی دستگیر و نابود شدند.

همچنین مهمات و مواد انفجاری کشف شده عموما تولید کشور های غربی بوده که تروریست ها در بازار سیاه آنها را خریداری و تهیه کرده اند.

به گفته واحد ضد تروریسم در عراق این اقدام پنجمین عملیات ضد ترور در یک ماه اخیر به شمار می رود و امید است با کمک نیروهای مقاومت سایر شبکه های تروریستی در عراق نیز نابود گردد.

ارسال نظر: