سوء استفاده القاعده از فضای آتش‌بس در سوریه:

تروریست‌های القاعده در ۱۱ محور با ارتش و نیروهای مردمی درگیر شدند

کدخبر: 2020695

براساس گزارش خبرنگار «نسیم آنلاین»، تروریست‌های شاخه سوریه القاعده با سوءاستفاده از آتش‌بس در این کشور از ۴۸ ساعت گذشته در ۱۱ محور، نبرد خود با ارتش و نیروی‌های مردمی را در استان‌های حلب، لاذقیه و دمشق به وسیله سلاح و مهمات ساخت کشورهای غربی آغاز کرده‌اند.

خبرنگار « نسیم آنلاین »، از سوریه گزارش داد: در ادامه اجرای طرح آتش‌بس در سوریه و سوءاستفاده تروریست‌ها از شرایط پیش آمده در خطوط درگیری این کشور، شاخه سوریه گروه تروریستی القاعده با انجام سلسله عملیات‌های هجومی به نیروهای ارتش و مردمی سوریه در 11 محور نبرد در استان‌های حلب، لاذقیه و دمشق را از 48 ساعت گذشته آغاز کرده و اقدام به شکست یک طرفه طرح آتش‌بس در سوریه کرده‌اند.

این 11 محور عبارت از 5 محور در استان حلب، 4محور در استان لاذقیه و 2 محور در ریف دمشق هستند.

به گفته منابع میدانی اقدام القاعده در شکستن آتش بس از یک سازماندهی و طرح عملیات گسترده قبلی برخوردار بوده و در این بین ارسال سلاح و مهمات ساخت کشورهای غربی را می‌توان بارزترین نمونه این سازماندهی دانست.

تجاوز به خطوط ارتش سوریه و نیروهای مقاومت و شکستن یک طرفه آتش بس در این کشور در حالی از سوی القاعده رخ داد که این گروه تروریستی به هیچ عنوان ذیل طرح آتش بس قرار نداشته و با استفاده از طرح گروه‌های معارض که از سوی غربی‌ها ارائه شد توانسته بود در کمترین زمان سازمان رزم خود را احیا کند.

ارسال نظر: