سردار سلامی:

اقدامات آل‌خلیفه بر رژیم سعودی و سیاست‌های آمریکای جنایتکار تکیه دارد

کدخبر: 2042107

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اقدام ضدانسانی و وحشیانه آل خلیفه عنوان کرد: اقدام آل‌خلیفه تکیه بر رژیم سعودی و سیاست‌های آمریکای جنایتکار دارد.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از سپاه نیوز، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در همایش بزرگ شرح فراق که با حضور پرشور مردم ولایت‌مدار و عاشقان راه ایثار و شهادت در جوار مقبره شهدای گمنام مجموعه فرهنگی حضرت ولی‌عصر (عج) شهرری برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل(ره) و شهدا، مردم ری را مردمی مومن، ولایت‌مدار، بااخلاص و خط‌ شکن خواند.

سردار سلامی با اشاره به نقش برجسته شهید چمران در تاریخ پرافتخار ایران اسلامی گفت: همواره در تاریخ ملت‌های مختلف، شخصیت‌های برجسته‌ای هستند که سازنده هویت و منزلت آن ملت‌ها هستند و منزلت آن ملت‌ها یعنی همه افتخارات آن ملت بر شانه آن انسان‌های جاودان استوار است.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: در تاریخ کشور ما و حتی در تاریخ ملت‌های دیگر همواره شخصیت‌هایی وجود دارد که سازندگان اصلی هویت، شخصیت، اعتبار و منزلت آن ملت‌ها محسوب می‌شوند، یعنی تمام افتخارات و عظمت‌ها بر پایه آن انسان‌های جاودانه استوار می‌شود و کشور ما نیز به فضل الهی به‌ویژه بعد از درخشش انقلاب اسلامی صاحب ستاره‌های پرفروغی در سپهر افتخارات خود شد و شهید چمران یکی از ستاره‌های درخشان است که الی الابد در آسمان عزت و کرامت این مملکت می‌درخشد.

سردار سلامی شهید چمران را یک دانشمند بی‌نظیر دانست و تاکید کرد: شهید چمران یک اسوه حقیقی و قهرمان و صاحب نام برای اسلام و ایران است. او برای همه اقشار یک الگو و آئینه تمام نمایی از برجستگی‌ها و امتیازات است.

جانشین فرمنده کل سپاه خاطرنشان کرد: شهید چمران دانشمندی برجسته‌ بود که در معتبرترین دانشگاه علمی جهان تحصیل کرده و در تمام مقاطع تحصیلی رتبه ممتاز گرفته بود و برای دفاع از دین خدا و عزت مسلمانان از خانواده خویش چشم می‌پوشاند. این شهید والامقام هجرت را مقدمه جهاد خود قرار داد و این تصمیم برای یک شخصیت علمی یک هنرنمایی است و ایمانی که در وجود او موج می‌زند.

وی با تاکید بر اینکه شهید چمران قهرمانی است که ابتدا بر خود پیروز شد، عنوان کرد: شهید چمران بر آرزوهای خود غلبه کرد و آنگاه به یک ذخیره‌ای از معرفت الهی رسید.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به هوش و ذکاوت شهید چمران ادامه داد: شهید چمران حتی نسبت موقعیت، مقام و مسئولیت در نظام که خود موهبتی الهی است، چشم می‌پوشد و به‌عنوان یک چریک پایه‌گذار ستاد جنگ‌های نامنظم در جنوب کشور می‌شود و با ابتکار عمل‌های قوی خود در ماه‌های آغازین جنگ یکی از فرشته‌های نجات خوزستان از اشغال دشمن می‌شود. وی عناصری از غیرت، فداکاری، ایستادگی و یتیم‌نوازی از امام علی (ع) در خود ذخیره دارد.

سردار سلامی تاکید کرد: شهید چمران واقعاً شخصیتی است که با توسل به عناصر وجودی حضرت امیرالمومنین علی بن ابیطالب (ع) در جنگ حضور می‌یابد و در خط مقدم جبهه همراه با سایر هم‌رزمان خود می‌جنگد و شهادت برای او یک عشق جاودانه است.

وی ادامه داد: شهید چمران در معیت رهبر انقلاب اسلامی در ماجرای محاصره سوسنگرد یک هنرنمایی آشکار انجام می‌دهد و دست به یک شاهکار بی‌نظیری می‌زند و سوسنگرد را از اشغال دوباره نجات می‌دهند تا اهواز که قلب اقتصادی و جغرافیایی سرزمین ماست از تجاوز دشمن در امان بماند. این‌ها بخش‌هایی از تاریخ زندگی یک قهرمان بزرگ و جاودانه است.

سردار سلامی با بیان‌ اینکه شهید چمران سازنده یک فرهنگ بزرگ به نام شهادت است، افزود: شهید چمران به ما نشان می‌دهد که هرگاه اسلام و ایران در خطر باشد حتی اگر دکتری فیزیک از بهترین دانشگاه علمی جهان را داشته باشی، اگر وزیر دفاع یک کشور باشی، جهاد و پوشیدن لباس جهاد از همه برتر است، زیرا اگر ملتی لباس جهاد را از تن به در کند خداوند لباس ذلت را بر آنان می‌پوشاند.

وی افزود: امیدواریم ما بتوانیم به برکت خون شهدا طلیعه‌دار فرهنگ مقاومت باشیم و به زانو در آوردن دشمنان بزرگ باشیم، همان‌گونه که امروز اتفاق افتاده است.

جانشین فرمانده کل سپاه عنوان کرد: امروز مردانی که پرچم را از دست شهید چمران گرفته‌اند در اقصی نقاط جهان اسلام با عوامل و مزدوران آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در حال نبرد هستند.

وی بیان داشت: امروز که شعله‌های بیداری اسلامی زبانه می‌کشد، رژیم‌های مستبد تحت فشار قرار گرفته‌اند. آنقدر فشار برای آنان تنگ است که رژیمی همانند آل‌خلیفه در بحرین که ضدانسانی‌ترین و وحشیانه‌ترین عمل را انجام می‌دهد و یک عالم دینی را از حق ذاتی ملیت خود محروم می‌کند.

سردار سلامی با اشاره به اقدام ضدانسانی و وحشیانه آل خلیفه عنوان کرد: اقدام آل خلیفه تکیه بر رژیم سعودی و سیاست‌های آمریکای جنایتکار دارد.

وی ادامه داد: تاریخ دور و نزدیک به ما ثابت کرده این رژیم‌ها دچار فرسودگی و پوکی استخوان سیاسی شده‌است و پایه‌های حاکمیت ظالمانه‌شان در آستانه فروپاشی است.

جانشین فرمانده کل سپاه در پایان تصریح کرد: مطمئنیم آثار و برکات این شهادت‌ها موجب سعادت و نجات جهان اسلام از ظلم و ستم خواهد شد.

ارسال نظر: