گزارش «نسیم آنلاین»، از آخرین تحولات سوریه؛

سرکوب داعش یا مقابله با کردها، پشت پرده تجاوز ترک‌ها به خاک سوریه چیست؟

کدخبر: 2057748

از ساعات اولیه دیروز واحدهای مکانیزه، زرهی و نیروهای ویژه ارتش ترکیه در پشتیبانی از گروهک تروریستی ارتش آزاد و در راستای مقابله با ورود و نفوذ جدایی طلبان کرد با حمایت وسیع هوایی و توپخانه‌ای عملیات "درع الفرات" را با حمله به شهر مرزی جرابلس سوریه و تجاوز علنی به خاک این کشور آغاز کرده‌اند.

گروه سیاسی « نسیم آنلاین »: خبر ورود نظامیان ترکیه به سوریه از روز ذشته، توجه رسانه‌‌های داخلی و خارجی را به خود جلب و در صدر اخبار رسانه‌های جهانی قرار گرفته است. حضوری که با گذشت 65 ماه از آغاز بحران در سوریه هرگز به این شکل علنی و مستقیم رخ نداده بود و ترک‌ها نیز با وجود پشتیبانی گسترده از تروریست‌های مستقر در سوریه هرگز آن را علنی نمی‌کردند.

اما حالا ارتش ترکیه با اتفاقاتی که در منبج و جرابلس روی داد و همچنین در حمایت از یک جریان تروریستی موسوم به ارتش آزاد برای مقابله با کردها و به اسم نبرد با داعش با زیر پا گذاشتن تمامیت ارضی کشور سوریه اقدام به لشگرکشی نظامی به داخل خاک سوریه کرده است.

ترکیه که پیش از این در چند نوبت با مرزشکنی غیررسمی وارد خاک سوریه شده بود و اغلب این تجاوز نظامیان ترک را رسانه‌ها به اطلاع عموم رسانده بودند اکنون در تجاوزی آشکار به شکل رسمی وارد خاک سوریه شده است.

تجاوزات قبلی ترکیه هرچند از دید جوامع و سازمان‌های جهانی مخفی نماند اما با سکوت غیر عادی آن‌ها منجر به اشغال شهر سراقب، معره النعمان، اریحا، راس العین و کسب تود شد.

با وجود اینکه حمایت لجستیکی و مستشاری گذشته ترک‌ها از تروریست‌ها در عملیات‌های متوالی آنها در حلب به عنوان هدایت‌گر و منبع تغدیه بر هیچ کسی پوشیده نیست اما حالا و از دیروز ترک‌ها نقشی جدید را در بحران سوریه با تجاوز غیرقانونی گسترده به سوریه آغاز کرده‌اند و بر همین اساس از ساعات اولیه دیروز واحدهای مکانیزه، زرهی و نیروهای ویژه ارتش ترکیه در پشتیبانی از گروهک تروریستی ارتش آزاد و در راستای مقابله با ورود و نفوذ جدایی طلبان کرد با حمایت وسیع هوایی و توپخانه‌ای عملیاتی را در حمله به شهر مرزی جرابلس سوریه تحت عنوان (درع الفرات) ترتیب داده‌اند که طی آن واحدهای مذکور اقدام به شکست حریم مرزی سوریه و تجاوز علنی با لشگر کشی به این کشور کرده‌اند.

با گذشت بیش از 24 ساعت از آغاز این حمله درگیری‌های شدیدی در بخش شمالی منطقه جرابلس میان تروریست‌های داعشی و ارتش آزاد و حامیان ترک این گروه تروریستی و کردها در جریان است.

با توجه به اینکه هنوز وضعیت حضور و دخالت ترک‌ها مشخص نیست اما به گفته منابع محلی هدف ترکیه از این ورود جلوگیری از ورود کردهای جدایی طلب به مناطق الباب و تادف بوده است.

در همین راستا برخی کارشناسان نیز معتقدند ممکن است محور بعدی مداخله نظامیان ترک از سمت شهر الراعی به سمت غندوره در شمال شرق حلب باشد.

ارسال نظر: