سردار جزایری:

تضعیف دیواره دفاعی کشور خواست دشمن است

کدخبر: 2063186

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح تضعیف و فروپاشی دیواره دفاعی کشور را خواست دشمن دانست و گفت: هرگز دچار خطای محاسباتی نمی‌شویم و بر قدرت دفاعی و تهاجمی خود برای مقابله باد دشمن خواهیم افزود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سردار سید مسعود جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح طی سخنانی با اشاره به ضرورت افزایش سطح توانایی‌های دفاعی و نظامی کشور و توانمندسازی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: قدرت‌افزایی دفاعی و تقویت توان مقابله با تهاجم حق مسلح، قطعی و خدشه‌ناپذیر کشور و نیروهای مسلح و حوزه صنعت دفاعی جمهوری اسلامی بوده و این ضرورت را از اولویت‌های خود دانسته و ملت اجازه هیچ‌گونه محدودیت و ایستایی در این عرصه را نخواهد داد.

سردار جزایری اضافه کرد: تجربه 8 سال جنگ تحمیلی و حماسه بزرگ دفاع مقدس حاکی از آن است که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در هر مقطعی که در کشور ما احساس پیروزی کنند در تهاجم به ایران اسلامی به خود تردید راه نمی‌دهند.

معاون ستاد کل افزود: چنانچه در سال 59 دشمنان برآوردی غیر از دستیابی به یک پیروزی سریع نظامی بر ایران می‌داشتند، هرگز ‌به کشور ما حمله نمی‌کردند.

رئیس ستاد تبلیغات دفاعی گفت: با وجود ضعف‌های موجود آن روزها،‌مردم و رزمندگان ما از همه وجود خود مایه گذاشتند و دشمن را از سرزمین اسلامی بیرون راندند.

وی همچنین تصریح کرد: دفاع مقدس به ما آموخت باید هرچه بیش‌تر بر قدرت و توان خود بیفزاییم؛ به‌گونه‌ای که دشمنان بزرگ بشریت و در رأس آنها آمریکای جهان خوار و دیگران از فکر هرگونه تهاجم به کشورمان صرف‌نظر کنند و در برخورد قهرآمیز و مقتدرانه ما با متجاوز کم‌ترین تردیدی نداشته باشند.

وی افزود: اگر قدرت‌های سلطه‌گر از عملی ساختن تهاجم نظامی به میهن اسلامی بازمانده‌اند و شعله‌های فتنه‌های تروریستی داعشی و سایرین توان عرض‌اندام در کشورمان را ندارند ناشی از اقتدار دفاعی و آمادگی‌های نیروهای مسلح و دستگاه‌های امنیتی است و تردیدی نیست اگر دشمن در این زمینه اندکی احساس ضعف و عدم آمادگی می‌کرد بایستی هم‌اکنون در خیابان و محل زندگی و کسب‌وکار مردم در شهرهای کشور درگیر جنگ و جدال با مزدوران عاریتی آمریکا، تروریست‌ها و جنایتکاران شبکه استکبار و صهیونیسم بین‌الملل می‌بودیم.

سردار جزایری تضعیف و فروپاشی دیواره‌های مستحکم دفاعی کشور را خواست دشمن و امری غیرشرعی و خلاف عقل خواند و تصریح کرد: آموزه‌های قرآن و تجارب تاریخی بیش از هر مقطع زمانی دیگر حکم می‌کنند تا دچار خطای محاسباتی و غفلت راهبردی نشویم و به تأسی از آیه شریفه «واعدوا لهم ما استطعتم من قوه و من رباط الخیل...» بر قدرت دفاعی و تهاجمی خود برای مقابله با دشمنان بیفزائیم.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: قدرت‌های سلطه‌گر و استکباری به‌ویژه آمریکا در حالی رویاروی ایستایی و تضعیف توان دفاعی و تهاجمی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی را در سر می‌پرورانند که توان نظامی را بیش‌ترین تکیه‌گاه خود برای زورگویی به ملت ایران دانسته و همواره از روی میز بودن گزینه‌های نظامی سخن رانده‌اند.

وی گفت: از پایان جنگ تحمیلی (که با حمایت همه‌جانبه استکبار جهانی و آمریکای جهان خوار به وقوع پیوست) تا امروز همواره دشمنان ایران اسلامی به دنبال تضعیف پایه‌های قدرت نظامی کشورمان و آسیب رساندن به تمامیت ارضی این سرزمین بوده‌اند؛ به‌طوری‌که این سیاست‌ها و برنامه‌های خود را حتی کتمان هم نکرده‌اند و اکنون نیز این موضوع یکی از راهبردهای اصلی دشمن در مورد جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌آید.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح، پیچیدن نسخه سلطه‌پذیری و کوتاه آمدن برابر مطامع شیطان بزرگ برای ملت و نیروهای نظامی کشور را بازی در زمین دشمن دانست و تأکید کرد: عصر کدخدایی آمریکا در ایران گذشته است و قدرت‌افزایی دفاعی ما بااقتدار ادامه یافته و این مسیر با عزم جوانان فرهیخته و انقلابی، با شادابی هرچه بیش‌تر ادامه دارد.

وی با بیان این مسئله که هزینه‌های نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران، درصد کمی از بودجه کشور را به خود اختصاص می‌دهد که در مقایسه با بسیاری از کشورها و به‌خصوص همسایگان بخش اندکی به‌حساب می‌آید، افزود: با وجود آنکه کشور ما از اطراف مختلف در معرض آسیب‌های ناشی از حضور آمریکا و صهیونیزم در منطقه قرار دارد، با روحیه انقلابی و جهادی بسیاری از خلاءهای ناشی از کمبود اعتبارات جبران می‌شود و اگر روحیه خودباوری و خوداتکایی و اصرار بر تولیدات داخلی و بهره‌گیری از سرمایه‌های خودی نبود هرگز به این توانمندی که دشمن را وادار به عقب‌نشینی کرده‌ایم دست نمی‌یافتیم و بدیهی است هرگونه جریان یا حرکتی که برای این مسیر رشد و ترقی مانع‌تراشی کند با عکس‌العمل تند مردمی، دولت، مجلس شورای اسلامی و سایر دستگاه‌ها مواجه خواهد شد.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد: نیروهای مسلح و حوزه صنعت دفاعی کشور تحت منویات و تدابیر مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا (مدظله العالی) تحقق دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران را دنبال می‌کنند و در شرایطی که قدرت‌های سلطه‌گر، زورگو و حیله‌گر در حال قدرت‌افزایی نظامی و توسعه زرادخانه‌های هسته‌ای و ترانزیت سلاح و تجهیزات پیشرفته نظامی به هم‌پیمانان و مزدوران منطقه‌ای خود پیرامون ایران هستند، محقق ساختن راهبردها و هدف‌گذاری‌های هوشمندانه دفاعی کشور با جدیت ادامه می‌یابد.

ارسال نظر: