گزارش «نسیم آنلاین» از وضعیت حلب در آستانه آزادسازی؛

فتح قریب‌‌ الوقوع حلب تروریست‌ها در برزخ مرگ یا تسلیم

کدخبر: 2077027

یکی از مسئولان جبهه مقاومت در حلب به «نسیم آنلاین» خبر داد: با پیشروی‌های ارتش و نیروهای مقاومت، مناطق متعددی در حلب آزاد شده و اکنون مناطق باقیمانده در دست تروریست‌ها به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد؛ اکنون با ادامه عملیات رزمندگان به شکل کنونی تنها یک قدم تا آزادی کامل حلب باقیمانده است.

به گزارش خبرنگار « نسیم آنلاین » از منطقه عملیاتی حلب سوریه؛ "در ادامه عملیات ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در حلب تعداد قابل توجهی از مناطق اشغالی شرق این شهر آزاد و اکنون تکفیری‌ها، مساحتی کمتر از 10 کیلومتر مربع را در اختیار دارند و به همین دلیل خواستار خروج از شهر شده‌اند" این متن آخرین خبری است که از حلب مخابره شده و بیانگر وضعیت مناطق اشغالی و تروریست‌های محاصره شده در این استان سوریه است. با عملیات ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در حلب و آزادسازی دومینو وار مناطق اشغالی، این نیروها توانستند بخش‌های دیگری از شرق حلب را از تسلط تکفیری‌ها خارج و به سایر مناطق آزاد شده الحاق کنند.

از این رو خبرنگار « نسیم آنلاین » در سوریه، در گفتگو با "مصطفی کامل" از مسئولان مقاومت در سوریه؛ در خصوص شرایط میدانی جنگ در استان حلب و پیشروی رزمندگان در محلات مختلف مناطق شرقی و همچنین شرایط تروریست‌های باقی مانده در محاصره اطلاعاتی کسب کرد که نشان می‌دهد این پیشروی‌‌‌ها نه تنها منجر به آزادسازی مناطق مختلفی در شرق حلب شده بلکه باعث افزایش وحشت و اختلاف در میان تروریست‌ها به همراه گسیل ساکنان غیرنظامی به معبرهای امن ارتش شده است.

به گفته مصطفی کامل بعد آزادسازی شمال مناطق اشغالی شرق حلب ارتش و مقاومت هیچ گونه توقفی در ادامه عملیات‌ها و تبادل آتش نداشته و آتش درگیری‌ها حتی یک ساعت هم قطع نشده است. ارتش و مقاومت با ورود به محله "سکن الشبابی" محورهای دیگر درگیری از جمله محور "حلوانیه"، "جوره عواد"، "شیخ سعید"، "کرم الطراب"، "تل الشرطه" و "شیخ لطفی" را هم فعال نگه داشته و توانسته بدین شکل فشار بسیار بالایی را بر مسلحین در محاصره تحمیل کند.

این مسئول مقاومت با اشاره به پیشروی‌های صورت گرفته که ناشی از تحمیل فشار در محورهای مختلف بوده اظهار داشت: با افزایش شدت درگیری‌ها در محورهای مذکور و با توجه عدم دسترسی تروریست‌ها به لجستیک و پشتیبانی خارجی رزمندگان توانستند با پیشروی در دو محور با مرکزیت منطقه "سکن الشبابی" منطقه "حی الشعار" را در محاصره قرار دهند.

وی افزود: همچنین در ادامه ارتش و مقاومت با اجرای عملیاتی منظم و پیشروی خانه به خانه توانستند در دو محور "کرم الجزماتی"، "ضهره عواد" و "کرم القاطرچی" در جنوب و همچنین "حلوانیه" و "جوره عواد" که درشمال "حی الشعار" قرار دارند این منطقه را پاکسازی کنند. با آزادسازی این منطقه نیروهای عمل کننده توان تثبیت مواضع خود در محورهای مذکور را پیدا کردند که بدین ترتیب محله‌های متعددی در مناطق اشغالی باقیمانده در شرق حلب آزاد شد.

مصطفی کامل خاطر نشان کرد: با تثبیت مواضع در مناطق "الشعار"، "کرم القاطرچی"، "مشفی العیون" و "کرم الطحان"، تروریست‌های باقیمانده در مناطق "الفرافره"، "باب الحدید" و "کرم الجبل" با مشاهده فاصله کمتر از یک کیلومتری میان "مشفی العیون" و "قلعه حلب" و ترس الحاق این دو منطقه اقدام به تخلیه مناطق باقیمانده که منجر به محاصره آنها در محله‌های شمالی می‌شد به جنوب مناطق اشغالی فرار کردند. البته هرچند هنوز این سه محله مذکور پاکسازی کامل نشده اما این مناطق هم در سیطره ارتش و مقاومت قرار دارد.

مصطفی کامل با بیان اینکه همزمان با پیشروی‌های سریع و بی‌سابقه ارتش و مقاومت در مناطق اشغالی حلب و عقب‌نشینی‌های پیاپی تروریست‌ها حلقه محاصره آنها در چند محله مرکزی و جنوبی شهر تنگ‌تر شده است گفت: ساکنان غیرنظامی حلب با مشاهده عقب‌نشینی و تخلیه تروریست‌ها در مناطق مذکور اقدام به خروج و حرکت به سوی معابر امن ارتش سوریه کرده و حتی در بعضی از محلات با استقبال از رزمندگان به جشن و سرور پرداختند.

وی اظهار داشت: ساکنان غیرنظامی که تا چندی پیش به دلیل سیطره تکفیری‌ها و سوء استفاده از آنها به عنوان سپر انسانی توانایی هیچ اقدامی را نداشتند با مشاهده رزمندگان حرکت به سوی معابر را آغاز و مناطق را برای بالا بردن توان نظامی ارتش و مقاومت تخلیه کردند.

این مسئول مقاومت در سوریه با اشاره به اینکه تروریست‌ها و سرکرده‌های آنها تا پیش از این پیام می‌دادند حاضر به خروج از شهر نبوده و تا آخرین نفر مقاومت می‌کنند خاطر نشان کرد: اما اکنون که تقریبا 7 کیلومتر مربع از شهر حلب قدیم محاصره شده و می‌دانند که یا باید کشته شوند یا تسلیم، راه سومی را انتخاب کرده و می‌خواهند فرار کنند. با سقوط خطوط دفاعی تروریست‌ها آنها از حلب قدیم فرار کرده‌ و با تخلیه این مناطق باید منتظر ورود ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در آن بود.

وی با بیان اینکه اکنون باید دید که دولت سوریه با خروج تروریست‌ها موافقت می‌کند یا آنها را ناچار به تسلیم شدن خواهد کرد تاکید کرد: در هر صورت شمارش معکوس برای آزادی کامل حلب شروع شده و شاید هم با مشاهده وضعیت کنونی تروریست‌ها بتوان ادعا کرد که حلب آزاد شده است چون مجموعه مناطق در دست تکفیری‌ها به اندازه انگشتان یک دست نمی‌شود.

مصطفی کامل با تاکید براینکه به زودی شاهد نقشه یکدست قرمز رنگ شهر حلب خواهیم بود که هیچ آلودگی نخواهد داشت اظهار داشت: در حالی که منابع خبری در دمشق تایید کرده‌اند که تروریست‌ها خواستار تسلیم شده و صدها تن از آنها به همراه خانواده، خود را به ارتش سوریه و نیروهای مقاومت تسلیم کرده‌اند، به‌نظر می‌رسد فشارهای خارجی بر این گروهک‌ها برای مقاومت تا آخرین لحظه و قتل عام همه آنها وارد شده است که دور از ذهن هم نیست.

وی در پایان اظهار داشت: در آخر باید این نکته را متذکر شوم که این آزادی و پیروزی‌ها مدیون خون شهدایی است که برای عزت اسلام و انسانیت از همه زندگی خود گذشتند و به همه دنیا نشان دادند که اسلام و مسلمان واقعی چه کسی است.

ارسال نظر: