فرمانده منطقه دوم نداجا:

لزوم توسعه زیرساخت‌های مناطق دریایی در کشور

کدخبر: 2077349

دریادار دوم عباسی ولایت نداجا با تاکید بر توسعه زیرساختهای مناطق دریایی در کشور گفت: حضور در سواحل مکران و توسعه این منطقه و بندرجاسک می تواند کشور را به چهار راه اقتصادی تبدیل کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، به نقل از نیروی دریایی ارتش، دریادار دوم رضا عباسی با تاکید بر اینکه زیرساخت های مناطق دریایی در کشور باید توسعه یابد، اظهار داشت: حضور در سواحل مکران و توسعه این منطقه و بندرجاسک می تواند کشور ما را به چهار راه اقتصادی دنیا یا به چهار اقیانوس متصل کند و تخلیه و بارگیری کالا برای کشتی ها در بندرجاسک مقرون به صرفه است.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه بهترین شهرهای دنیا، شهرهای بندری و در کنار ساحل هستند، تصریح کرد: در ایران نمونه این شهرها کمتر دیده می شود و این نشان می دهد که توسعه سواحل در کشور ما از گذشته مورد غفلت قرار گرفته و نیاز است سیاست های توسعه دریامحور را اجرایی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: مهمترین ساحل ما ساحل مکران است که به چهار گوشه جهان ما را مرتبط می کند ما منافع و منابع متعددی را در دریا داریم، منابع غذایی، انرژی های نو، حمل و نقل ارزان، گردشگری و منابع متعدد دیگری که در دریا وجود دارد و باید از آنها جهت پیشرفت کشور استفاده کنیم.

عباسی در ادامه افزود: پروژه منازل سازمانی ۱۰۲۰ واحدی نیروی دریایی راهبردی ارتش در منطقه دوم دریایی ولایت(جاسک)، با افزایش ضریب جامعه آماری شهری موجب توسعه و رونق بیش از پیش این منطقه خواهد بود.

فرمانده منطقه دوم دریایی ولایت در پایان اذعان داشت: افزایش توان و قدرت دریایی و امنیت پایدار منطقه ای در دریا و شمال اقیانوس هند می تواند اقتصاد دریا محور کشورمان را که یک کشور کاملاً دریایی محسوب می شود رونق روزافزون بخشیده و باعث توسعه کشور شود.

ارسال نظر: