گزارش «نسیم آنلاین» از انهدام بمب‌افکن سوری توسط آمریکا؛

شکست‌های دنباله‌دار تروریست‌ها در سوریه، واشنگتن را وادار به تقابل نظامی با مقاومت کرد

کدخبر: 2100347

هدف قرار دادن سوخو ۲۲ سوری توسط آمریکا نشان می‌دهد صعود نمودار نابودی تکفیری‌ها و سنگینی کفه ترازوی دولت قانونی دمشق در میدان‌های عملیاتی زنگ خطر را برای واشنگتن به صدا در آورده و واشنگتن مطمئن شده جلسات مخفی و آشکار با حامیان گروه‌های تکفیری کاربردی در توقف ماشین جنگی مقاومت ندارد.

گروه سیاسی « نسیم آنلاین »: شب گذشته ستاد فرماندهی ارتش سوریه اعلام کرد آمریکا یک جنگنده سوخو-۲۲ این کشور را که در منطقه «الرصافه» در ریف جنوبی رقه در حال عملیات علیه گروه تروریستی تکفیی داعش بوده، ساقط کرده است.

ائتلاف تحت رهبرى آمریکا نیز با انتشار بیانیه رسمی تایید کرد که یک جنگنده اف-١٨ ارتش آمریکا هواپیمای بمب افکن سوخو-٢٢ ارتش سوریه را در جنوب استان رقه ساقط کرده است. واشنگتن مدعى است که این اقدام را در دفاع از شبه نظامیان کرد چند ملیتی وابسته به خود و براى جلوگیرى از پیشروى نیروهاى دولتی سوریه انجام داده است.

بلافاصله پس از این حملات جنگنده - رهگیرهای سوخو 35 و سوخو 30 روسی در آسمان منطقه حاضر شده و هواپیماهای آمریکایی را وادار به خروج از آن کردند. هم اکنون عملیات گسترده‌ای برای یافتن و امدادرسانی به خلبان هواپیمای سوری در جریان می‌باشد.

حمله هوایی آمریکا به بمب افکن سوری در حالی است که بر اساس اسناد موجود فاصله زیادی میان منطقه سقوط هواپیمای سوری با مواضع شبه نظامیان تجزیه‌طلب وجود داشته و تا این لحظه هیچ درگیری میان دو طرف به وقوع نپیوسته است.

آمریکا طی ماه‌های گذشته و پس از آشکار شدن شکست گروه‌های تروریستی تکفیری داعش، ارتش آزاد و القاعده در برابر نیروهای دولتی سوریه اقدام به ورود عملی به عرصه میدانی این کشور کرده و در حال حاضر 7 پایگاه نظامی غیرقانونی در خاک سوریه ایجاد کرده است.

پیش از این نیز بمب افکنهای آمریکایی حداقل 3 بار نیروهای ارتش و بسیج مردمی سوریه را در جریان نبردهای شدید با گروه تروریستی تکفیری داعش در استان دیرالزور و شرق استان حمص این کشور بمباران کرد تا از پیشروی آنها در مناطق تحت سیطره تروریست‌های تکفیری جلوگیری کرد. علی‌رغم تکرار این حملات سازمان ملل و نهادهای حقوقی بین‌المللی حاضر به کوچکترین واکنشی در این مورد نشده‌اند. ادعای آمریکا پیرامون دفاع از خود در حالی است که نظامیان این کشور بصورت غیر قانونی در خاک سوریه مستقر شده‌اند.

اکنون در شرایطی کارشناسان منطقە‌ای معتقدند حضور نظامی آمریکا در سوریە دائمی بودە و درصدد ایجاد پایگاە نظامی برای ایجاد کمربند امنیتی برای رژیم‌صهیونیستی است که تنها دو هفته از حضور ترامپ در ریاض و تشکیل ناتوی عربی می‌گذرد. سفری که نتیجه آن یکی از بزرگترین قراردادهای تسلیحاتی میان ایالات متحده و سعودی‌ها به عنوان مهمترین معبر تزریق سلاح به گروه‌های تروریستی بود و اکنون هم شاهد ورود مستقیم و اقدام غیرقانونی ارتش آمریکا در سوریه برای ایجاد خلل در روند نابودی گروه‌های تروریستی هستیم.

ارتش آمریکا شب گذشته در حالی طی یک اقدام غیرانسانی و خلاف کلیه قوانین حاکم در عرصه بین‌المللی یک فروند سوخو 22 ارتش سوریه را در اطراف شهر رقه پایتخت داعش مورد هدف قرار داد که این اقدام آمریکا سند دیگری از جنایات واشنگتن در تاریخ درگیری‌های غرب آسیا است و نشان می‌دهد صعود نمودار نابودی تکفیری‌ها و سنگینی کفه ترازوی دولت قانونی دمشق در میدان‌های عملیاتی زنگ خطر را برای واشنگتن به صدا در آورده و در شرایطی که واشنگتن مطمئن شده جلسات مخفی و آشکار با حامیان گروه‌های تکفیری و ایجاد نشست‌های مختلف به اصطلاح مذاکره با تروریست‌های و در ظاهر با معارضان کاربردی در توقف ماشین جنگی مقاومت و ارتش سوریه در منطقه ندارد اکنون مجبور شده برای جلوگیری از نابودی تروریست‌ها و برقراری امنیت صهیونیسم‌ها مستقیما وارد نبرد با دولت قانونی سوریه شود.

ارسال نظر: