دهقان: نظام سلطه با توطئه‌ای فراگیر، امنیت منطقه را تهدید می‌کند

کدخبر: 964653

وزیر دفاع در نشست خبری مشترک با همتای عراقی خود افزود: تروریست‌های اجاره‌ای به دنبال تامین منافع آمریکا و امنیت اسرائیل‌اند/ یاسین العبیدی: راهی جز در یک سنگر بودن برای ریشه‌کن کردن تروریست‌ها نداریم

به گزارش «نسیم» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت دفاع، خالد متعب یاسین العبیدی وزیر دفاع عراق در نشست خبری با سردار سرتیپ پاسدار دکتر حسین دهقان وزیر دفاع ایران اظهار داشت: این سفر به دنبال دعوت سردار دهقان صورت گرفت و ما این دعوت را در یک زمان مهم پاسخ دادیم و دیدارهایی داشتیم.

وی افزود: در این سفر خلاصه‌ای از وضعیت عراق، منطقه و شرایط امنیتی را تشریح کردیم و به مبادله ایده‌ها و نظرات پرداختیم. همچنین پیشنهاداتی درباره برخی مشکلات و معضلات ارائه کردیم.

وزیر دفاع عراق با بیان اینکه این سفر به دنبال جهت‌گیری‌های دولت فعلی عراق انجام شد، گفت:‌دولت عراق معتقد است که لازم است با تمام کشورهای جهان ارتباط برقرار کنیم به خصوص کشورهای منطقه و همسایه زیرا معتقد و در این امر جدی هستیم که امنیت عراق بر امنیت منطقه و کشورهای همسایه عراق تاثیر می‌گذارد.

وی تاکید کرد: لذا ضروری و لازم است ارتباطات وجود داشته باشد زیرا دشمن مشترک و همگان را تهدید می‌کند.

وزیر دفاع عراق در پایان اظهار داشت: در برابر خودمان راهی جز همکاری و در یک سنگر بودن برای ریشه‌کن کردن تروریست‌ها نداریم.

سردار دهقان در نشست خبری با وزیر دفاع عراق:نظام سلطه با یک توطئه فراگیر امنیت و ثبات منطقه را تهدید می‌کند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان گفت: امروز نظام سلطه با یک توطئه فراگیر و تجهیز یک جریان تکفیری صهیونیستی امنیت و ثبات منطقه را تهدید کرده است.

سردار سرتیپ پاسدار دکتر حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان در نشست خبری که به همراه «خالد متعب یاسین العبیدی» وزیر دفاع عراق برگزار شد، اظهار داشت: آنچه امروز برای ما مهم است فضای امنیتی منطقه است امروز نظام سلطه با یک توطئه فراگیر و تجهیز یک جریان تکفیری- صهیونیستی امنیت و ثبات منطقه را تهدید کرده است و جبهه مقاومت در برابر نظام سلطه را مورد هجوم قرار داده است.

وی افزود: این‌ها تروریست‌های اجاره‌ای هستند که به دنبال تامین منافع آمریکا و امنیت اسرائیل‌اند.

وزیر دفاع ادامه داد: امروز عراق و سوریه جولانگاه حرکات غیربشری و تروریستی هستند و به طور طبیعی ایران و عراق در زمینه مواجهه و برطرف کردن این تهدید باید همکاری خودشان را توسعه دهند.

وی تاکید کرد:‌معتقدیم ملت، ارتش و مرجعیت عراق قادرند این مشکل را حل کنند و همکاری ما و مسائلی که در طی این دو روز با وزیر دفاع عراق مطرح کردیم در خصوص تحلیل شرایط منطقه مبادله نکته نظرات و ترسیم یک آینده امن بود.

وزیر دفاع با اشاره به دیدارش با وزیر دفاع عراق گفت: امیدواریم این دیدار آغازی برای همکاری‌ها باشد و ادامه پیدا کند.

گفتنی است، در پایان سفر وزیر دفاع عراق به تهران، وزرای دفاع ایران و عراق یادداشت تفاهم همکاری دفاعی و امنیتی امضا کردند.

ارسال نظر: