وزیر دفاع: ماهواره فجر در شرایطی پرتاب شد که تماما با "موانع و محدودیت‌ها" مواجه بودیم

کدخبر: 976601

سردار دهقان در مرقد امام(ره) افزود: ساخت ماهواره فجر و پرتاب‌کننده آن و کلیه زیرسیستم‌ها توسط مهندسان داخلی ما انجام شد و این نشان می‌دهد که جمله "ما می‌توانیم" عینیت یافته است

به گزارش «نسیم»، سردار حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه حضور در حرم مطهر امام(ره) و تجدیدمیثاق با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی، طی سخنانی اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک معجزه بود به این معنا که همه اقشار و گروه‌ها و فرقه‌های مذهبی یکپارچه و متحد در کنار هم به عنوان ید واحد و تحت زعامت رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) انقلاب را به نتیجه رساندند.

وی افزود: نکته قابل توجه این است که آحاد ملت با یک شعار مبتنی بر حاکمیت اسلام قیام کردند چرا که همگی انتظارات خود را در عینیت یافتن حاکمیت اسلام ناب جست‌وجو می‌کردند.

وزیر دفاع با بیان اینکه در سایه انقلاب اسلامی یک تحول روحی بزرگ در ملت ما رخ داد که منشأیی برای همه تحولات بعد از آن شد، تصریح کرد: رمز عظمت دهه فجر در این است که در سایه پیروزی انقلاب اسلامی، شعائر اسلامی زنده شد چرا که ملت ما در گذشته، قرآن را به شکل سطحی و با صورت اسلامی مورد استفاده قرار می‌دادند اما در سایه انقلاب اسلامی قرآن به صحنه آمد و مبنا و اصل تمام امور قرار گرفت.

سردار دهقان ادامه داد: به عبارتی، انقلاب اسلامی منجر به این شد که شعائر اسلامی زنده شود و به عرصه جامعه بازگردد و در نتیجه تمام ارزش‌های انسانی سمت و سوی اجرایی به خود بگیرد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب ما یک وجه ممیزه با همه انقلاب‌های جهان داشت، خاطرنشان کرد: معمولا انقلاب‌های جهان هر جا که به‌دور از حاکمیت اسلام صورت گرفته است، متأثر از امور مادی و یا صرفا متکی بر اندیشه بشری بوده است اما در انقلاب اسلامی کیفیت مبارزه با سایر انقلاب‌ها در جهان متمایز و متفاوت بود.

وزیر دفاع ادامه داد: امام خمینی (ره) فرموده‌اند که این انقلاب تحفه و هدیه الهی در سایه مجاهدت ملت مسلمان ایران برای رسیدن به حاکمیت الهی بود. رهبر معظم انقلاب نیز تعابیر رسایی را در مورد دهه فجر بیان کرده‌اند و فرمودند دهه فجر سرآغاز حضور اسلام و خواستگاه ارزش‌های اسلامی و بخشی از تاریخ ما است و نقطه عطفی در تاریخ است که ملت در آن، استکبار را کنار زدند و طعم شیرین استقلال را چشیدند.

سردار دهقان با اشاره به گفتمان صدور انقلاب اسلامی تاکید کرد: وقتی سخن از صدور انقلاب به میان آمد، برخی تصور کردند که نظام اسلامی به دنبال توسعه جغرافیایی است اما نگاه ما این نبود که تلاش کنیم تا مرزهای جغرافیایی را توسعه دهیم و یا با ابزارهای قدرت مادی، دست به انجام چنین اقدامی بزنیم بلکه آنچه مورد اهتمام ما بود این بود که ملت‌ها در پی دریافت پیام انقلاب اسلامی آگاهی لازم برای حرکت‌های روشنگرانه را پیدا کنند و لذا این رخداد با تلاش‌های امام خمینی (ره) کاملا حس می‌شود.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی، امروز در سایر کشورهای اسلامی و غیراسلامی به عنوان یک الگو و مکتب مطرح است و بخش‌های زیادی از ملل جهان درس‌آموزی از مکتب انقلاب را برای خود اصل می‌دانند و هر جا که پایبندی به اصول، استوارتر بوده، پیروزی بزرگتری به دست آمده است.

وزیر دفاع، تلاش غرب و نظام سلطه برای گسترش جریان‌های ضداسلامی را ناشی از ترس آنان از تفکر اسلامی دانست و افزود: نظام سلطه تلاش دارد تا مکتب اسلام ناب را مخدوش جلوه دهد. اگر روزی امام راحل بر اینکه ملت ما باید فارغ از تاثیر قدرت‌های جهانی سرنوشت خود را رقم بزند، پافشاری کردند برای این بود که نشان دهند که ما می‌توانیم با تکیه بر توان داخلی گام‌هایی بزرگ و استوار برداریم و در نتیجه امروز با افزایش توانمندی خود این موضوع را کاملا حس می‌کنیم.

سردار دهقان ادامه داد: امروز نظام اسلامی مستقل‌ترین نظام سیاسی در جهان است که با اتکا به توانمندی خود در مقابل زیاده‌خواهی سلطه‌گران ایستادگی کرده و از خود دفاع می‌کند. انقلاب اسلامی نشان داده که با وجود محرومیت‌ها و تحریم‌ها، نه تنها عقب‌گرد نداشته بلکه شعار ما می‌توانیم را به خوبی اثبات کرده است.

وی با بیان اینکه دستاوردهای علمی و صنعتی که ایران در طول 3 دهه اخیر به دست آورده، بی‌نظیر است تصریح کرد: ما امروز در زمینه بسیاری از فناوری‌ها در جهان مطرح هستیم در حالی که برخی معتقد بودند که تحریم‌ها آثار خود را بر ملت ایران گذاشته و موجب شده تا ملت، آثار ناشی از آن را بپذیرند اما باید بدانیم که این محدودیت‌ها در نهایت درست برخلاف خواست نظام سلطه نتیجه داد.

وزیر دفاع در همین رابطه افزود: پرتاب ماهواره فجر در شرایطی انجام شد که تمام موانع و محدودیت‌ها برای ما وجود داشت اما در عین حال تمام آنچه که انجام شد به طور کامل با تکیه بر توان داخلی کشور صورت گرفت. ساخت ماهواره فجر و پرتاب‌کننده آن و کلیه زیرسیستم‌ها توسط مهندسان داخلی ما انجام شد و این نشان می‌دهد که جمله «ما می‌توانیم» عینیت یافته است.

دهقان ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های 50 ساله آمریکا و انگلیس امروز کاملا در جهان در حال اجرا است چرا که امروز برخی با لباس اسلام اقداماتی بر ضد اسلام انجام می‌دهند، بنابراین انقلاب اسلامی ضمن حراست از این حریم باید اسلام ناب را پاسداری کند.

سردار دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به همراه معاونین و کارکنان وزارت دفاع صبح امروز با حضور در حرم امام راحل (ره) با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب تجدید میثاق کردند. در این مراسم وزیر و کارکنان وزارت دفاع با اهدای گل و قرائت فاتحه یاد و نام امام راحل، شهدای انقلاب و شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.

ارسال نظر: