تعقیب قضایی مدیران مربوط به قطعی برق

کدخبر: 2373229

سخنگوی قوه قضائیه گفت: اگر جمع بندی سازمان بازرسی کل کشور این باشد که برخی مدیران در ارتباط با قطع برق ترک فعل کرده اند، قطعا برخی از مدیران تحت تعقیب قرار می گیرند.

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه آخرین موضع دستگاه قضا در ارتباط با ترک فعل در موضوع قطع برق و تبعات اقتصادی و اجتماعی آن و برخی کم کاری‌ها در حوزه تأمین برق مورد نیاز کشور را تشریح کنید، اظهار کرد: این موضوع ترک یکی از مهم‌ترین مباحث در دوره تحول است، معمولاً مجرمین تحت تعقیب قرار می‌گرفتند اما در این دوره قوه قضائیه برای افراد و مدیرانی که ترک فعل کرده‌اند هم قرار صادر می‌شود و تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: از نمونه تحت تعقیب قرار گرفتن مدیران می‌توانم به حادثه سیل شیراز اشاره کنم که در این پرونده حتی برای مدیران متخلف قبلی هم قرار صادر شد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: قرار است تا در کنار دادسرای کارکنان دولت یک دادسرا هم تشکیل دهیم برای افرادی که باید به دلیل ترک فعل به جرم آنها رسیدگی شود، با تشکیل این دادسرا قطعاً اقدامات خوبی در زمینه ترک فعل انجام می‌شود.

سخنگوی قوه قضائیه به بازرسی سازمان بازرسی کل کشور در موضوع قطع برق اشاره کرد و گفت: پرونده قطع برق به بازرسی کل کشور ارجاع داده شده است، هنوز نتیجه بررسی‌های این سازمان نهایی نشده است، اگر خروجی این سازمان مستلزم تعقیب برخی از مدیران باشد قطعاً این کار انجام می‌شود و اگر خروجی این سازمان چیز دیگری باشد به سایر احکام قضائی بسنده می‌شود.

 

منبع: مهر
ارسال نظر: