تولید فدای مصرف مشترکان خانگی

کدخبر: 2373491

دکتر مهدی طغیانی، اقتصاددان و سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس: ما در سال پشیبانی از تولید به خاطر اینکه برق منازل را قطع نکنیم، برق واحدهای تولیدی را قطع می‌کنیم

نسیم‌آنلاین: دکتر طغیانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در تحلیل علت عقب‌ماندگی‌ها در صنعت برق گفت: متاسفانه احکام مختلفی که در قوانین از جمله قانون برنامه ششم توسعه بود، درست و کامل اجرا نشده است. ما 15 هزار مگاوات از برنامه ششم توسعه عقب هستیم و نتیجه‌اش این شده است که ما برای خاموش نکردن مشترکان خانگی در سال پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید، برق واحدهای تولیدی را خاموش می‌کنیم. با این کار عملا واحدهای تولیدی که دچار مشکلات متعددی در اقتصاد کشور هستند، دچار مشکل مضاعف می‌شوند.

وی افزود: آن چیزی که به نظر من صنعت برق در این سالها از آن ضربه خورده است و اگر اصلاح نشود کماکان ضربه خواهد خورد، اصلاحاتی است که در اقتصاد برق باید انجام بشود.

طغیانی تاکید کرد: فاصله بین هزینه‌های تولید و فروش برق یا باید در بودجه پیش‌بینی بشود و یا باید احکامی که در مورد افزایش قیمت برای پرمصرف‌ها پیش بینی شده بود اجرا بشود.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به قبض برق یکی از بازیکنان سابق فوتبال که در صفحه شخصی خود منتشر کرده بود گفت:‌ اینکه کسی قبض برقش را منتشر می‌کند و ما حساب می‌کنیم و می‌بینیم که هزینه تمام شده 40 میلیون تومان هست ولی 4 میلیون پرداخت می‌کند، یعنی وزارت نیرو به هیچ کدام از احکام قانونی در مورد دریافت هزینه تمام شده از پرمصرف‌ها عمل نکرده است. بحث اقتصاد صنعت برق مهم‌ترین چیزی است که در دولت بعد باید به آن رسیدگی شود.

منبع: نود اقتصادی
ارسال نظر: