مراقب قبض برق خود باشید

کدخبر: 2375895
خبرنگار:

رئیس جمهور قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق را برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد.

نسیم آنلاین: قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق آبان‌ماه امسال در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و چند روز بعد نیز تایید شورای نگهبان را کسب نمود تا امروز جهت اجرا توسط رئیس جمهور ابلاغ شود.

این قانون که بخش‌های مختلفی از جمله بهینه‌سازی مصرف برق، تامین سوخت نیروگاه‌ها و قیمت سوخت آنها، تخصیص یارانه و احداث نیروگاه‌های جدید را شامل می‌شود.

اما یکی از بخش‌هایی که این قانون برای مصرف کنندگان شبکه خانگی حایز اهمیت است ماده 6 آن است. در ماده 6 این قانون آمده است الگوی مصرف برق ماهانه مصارف خانگی متناسب با شرایط اقلیمی معادل سطحی از مصرف برق باشد که هفتاد و پنج درصد مشترکان خانگی آن اقلیم در دوره مشابه سال قبل کمتر از آن مصرف کرده‌اند.

وزارت نیرو مکلف شده است ظرف مدت یک ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون، تعرفه تخفیفی در قالب الگوی افزایشی-پلکانی  برای مصرف پایین‌تر از الگوی مصرف محدود کند و به مصارف بالاتر از الگو یارانه اختصاص ندهد.

به این ترتیب، مشترکان برق شبکه خانگی باید مراقب مصرف خود باشند تا از الگوی مصرف منطقه خود فراتر نروند، در غیر این صورت متحمل پرداخت هزینه بالاتری برای برق مصرفی خود خواهند شد.

طبق قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق، تعرفه برق مشترکان خانگی با مصرف کمتر از الگو با ضریب نیم، برای مصرف بالاتر از الگوی مصوب تا یک و نیم برابر الگو با ضریب یک و نیم، مازاد بر آن تا دو نیم با ضریب دو و نیم و مازاد از دو و نیم برابر الگوی مصوب با ضریب پنج برابر هزینه تامین برق محاسبه و دریافت خواهد شد.

ارسال نظر: