درخشش انیمیشن ایرانی در روسیه

کدخبر: 2375360

انیمیشن پسر دلفینی در دو هفته اول اکران در روسیه توانست با فروشی معادل 1.7 میلیون دلارف دومین رتبه فروش در روسیه را به دست آورد

انیمیشن «پسر دلفینی» به کارگردانی محمد خیراندیش و محمدامین همدانی تولید شده است؛ انیمیشنی که سال 1399 تولید شد اما به‌دلیل کرونا اکران این اثر سینمایی، دو سال عقب افتاد. این انیمیشن سینمایی قرار است از اوایل شهریور در سینماهای کشور اکران شود.

به گفته همدانی، تهیه‌کننده اثر «پسر دلفینی» یک پروژه کاملا شخصی با مالکیت خصوصی است و هیچ نهاد و ارگانی در تولید این فیلم مشارکت نداشته است.

اکران این فیلم در کشور روسیه برعهده شرکت P&A، بزرگ‌ترین توزیع‌‌کننده فیلم در این کشور بود. این فیلم در ۲۷۱۲ سالن این کشور به اکران درآمد و در دو هفته اول اکران، توانست دومین رتبه فروش را در روسیه به دست آورد. انیمیشن پسر دلفینی در روسیه مبلغی حدود ۱۰۰ میلیون روبل معادل یک و هفت‌دهم میلیون دلار فروش داشته است.

رقم 1.7 میلیون دلار گیشه «پسر دلفینی» در روسیه، معادل تقریبا ۵۰ میلیارد تومان، کمی کمتر از گیشه فیلم کمدی «دینامیت» پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران است که به مدت بیش از هفت ماه در سال 1400 روی پرده رفت.

خلاصه داستان: «هواپیمایی در دریا سقوط می‌کند. یک دلفین (سفید) به همراه مادرش (نانا) نوزاد انسانی (پسر دلفینی) را در دریا یافته و از او نگهداری می‌کنند. پسر دلفینی بزرگ شده و پس از اینکه متوجه می‌شود او یک انسان است به دنبال پیدا کردن مادرش از دریا خارج شده و راهی جزیره می‌شود. او توسط ناخدا مروارید و دخترش شیرین نگهداری می‌شود. پسر دلفینی در مسابقه جمع‌آوری مروارید شرکت می‌کند. توسط دزدان دریایی که برای بیبی زار کار می‌کنند، دزدیده می‌شود و... .»

منبع: فرهیختگان
ارسال نظر: