پارک دلفین های کیش از جاذبه های کیش

کدخبر: 2366039

پارک دلفین های کیش یکی از جاذبه های گردشگری در جزیره مرجانی کیش می باشد. هر ساله افراد زیادی به منظور تفریح و گذراندن اوقات فراغت خود به این جزیره فوق العاده سفر می کنند. از این رو اماکن تفریحی بسیاری در کیش ایجاد شده است که پارک دلفین ها نیز یکی از این مراکز تفریحی و گردشگری به حساب می آید.

پارک دلفین های کیش یکی از جاذبه های گردشگری در جزیره مرجانی کیش می باشد. هر ساله افراد زیادی به منظور تفریح و گذراندن اوقات فراغت خود به این جزیره فوق العاده سفر می کنند. از این رو اماکن تفریحی بسیاری در کیش ایجاد شده است که پارک دلفین ها نیز یکی از این مراکز تفریحی و گردشگری به حساب می آید.

پارک دلفین های کیش به دلیل محبوبیت این حیوانات دوست داشتنی بسیار مورد توجه گردشگران قرار می گیرد. ما در این مقاله به توضیحی جامع درباره پارک دلفین های کیش پرداخته ایم. اگر شما نیز علاقه مند به این موجودات جذاب و دیدنی هستید، این مطلب را تا انتها دنبال کنید. برای اطلاعا از انواع تور کیش میتوانید سایت کیش لندیار را مشاهده کنید.

معرفی پارک دلفین های کیش

پارک دلفین های کیش درست در جنوب شرقی جزیره قرار گرفته است که با دسترسی آسان بسیاری از گردشگران را به سمت خود جذب می کند. این پارک حدود 100 هزار هکتار مساحت را دارا می باشد که بخش های مختلفی را در خود ایجاد کرده است. بنابراین شما با مراجعه به پارک دلفین های کیش، علاوه بر بازدید از دلفین ها وارد مجموعه ای پر از قسمت های سرگرم کننده خواهید شد.

پارک دلفین های کیش به عنوان اولین و تنها مجموعه دلفیناریوم در ایران شناخته می شود. استخر هایی با حجم 18000 متر مکعب در این مجموعه ایجاد شده اند که حدود 21 پستاندار دریایی در آن ها زندگی می کنند. این پستانداران توسط مربیان حرفه ای خود در ابتدا تعلیم داده خواهند شد و سپس در دید عموم قرار می گیرد. اطلاعات کامل هتل ایران کیش در لینک قبل موجود میباشد.

از جمله حیواناتی که در پارک دلفین های کیش نگهداری می شوند می توان به شیر دریایی شمالی، شیر دریایی جنوبی، گربه دریایی شمالی، گراز دریایی، پنگوئن و .... اشاره نمود. تمامی این جانوران می توانند تنها در 5/. ثانیه، اکسیژنی بالغ بر 15 دقیقه را در بدن خود ذخیره کنند. همین امر باعث شده تا بتوانند نمایشی بی نظیر را در مقابل چشمان بازدید کنندگان هم در خشکی و هم در آب ایفا کنند.

با خواندن اطلاعات دقیق درباره پارک دلفین های کیش و یا دیدن عکس های آن متوجه خواهید شد که این پارک به عنوان یک پارک پر از گونه های گیاهی نیز اهمیت دارد. بیش از یکصد گونه گیاهی در فضای باز مجموعه پارک دلفین های کیش وجود دارد که در ادامه چند نمونه از آن ها را نام خواهیم برد.

هزاران درخت نخل، بنجامین های بسیار بزرگ، درختان انجیر، اوکالیپتوس، آکاسیا، مورد، کهور، گل ختمی، شیشه شور، تکوما، سیاه نوفیلد، کند کارپوس، جونیا پورس، بیش از 15 گونه کاکتوس و ... از جمله گیاهانی هستند که در فضای سبز پارک دلفیناریوم به چشم می خورند.

به دلیل آب و هوای بسیار فوق العاده در جزیره کیش گونه های گیاهی بسیاری امکان رویدن در خاک حاصل خیر این جزیره را دارند. هر کدام از گیاهان در پارک دلفین های کیش در نوع خود منحصر به فرد و خاص می باشند. جالب است بدانید شرایط در باغ دلفین های کیش به گونه ای برای جانوان و گیاهان فراهم شده است که موجب شده سه شیر دریایی در این مکان زاد و ولد کند. هتل مارینا پارک کیش لندیار جزو هتل های بسیار جذاب کیش میباشد.

پس از ورود به پارک دلفین های کیش برای آن دسته از بازدید کنندگانی که علاقه مند هستند از باغ پرندگان دیدن کنند، ون هایی وجود دارد تا آن ها را به قسمت باغ پرندگان هدایت نماید. شاید خواندن مطلب درباره باغ پرنگان در پارک دلفیناریوم برای شما نیز جذاب باشد. اگر علاقه مند به این جانداران زیبا هستید با ما تا ادامه مطلب همراه شوید.

باغ پرندگان در پارک دلفین های کیش از بخش های جذاب در این مجموعه می باشد که طرفداران زیادی در بین گردشگران دارد. بیش از 50 گونه جانداران بال دار و پرندگان در مجموعه باغ پرندگان زندگی می کنند. پلیکان، شتر مرغ، طوطی ماکائو، انواع متنوع لک لک، توکان، ترکو، قو، پنگوئن آفریقایی و .... نام گونه های مختلف از این پرندگان می باشند.

جالب ترین قسمتی که ممکن است شما را برای بازدید از مجموعه دلفین های کیش ترغیب کند وجود گونه های نادر و بسیار عجیب در فضای آن می باشد. تمساح پوزه کوتاه از جمله این جانداران منحصر به فرد به حساب می آید که در محوظه ای کاملا امن، قسمت باغ پرندگان نگهداری می شود.

پارک دلفین های کیش مجموعه ای از جمع آوری جانواران مختلف سراسر جهان می باشد. همین دلیلی محکم برای اهمیت این مجموعه و نمونه بودن آن است. تصور کنید این امکان را داشته باشید تا در ایران جانورانی از آمریکای جنوبی تا استرالیا و یا آسیا تا آفریقا را مشاهده نمایید. تمامی این مسائل باعث شده تا مخطبان پارک دلفین های کیش به طور روز افزون بیشتر شود.

ناگفته نماند که علاوه بر تمامی موارد ذکر شده در پارک دلفین های کیش تجهیزات دیگری وجود دارد که هرکدام موضوعی مجزا را برای معرفی کردن می طلبند. جنگل باران های مصنوعی، کوه آتشفشان، دنیای ارکیده و باغ پروانه ها از جمله این بخش ها هستند.

ارسال نظر: