آموزش شماره گیری سریع در تلفن پاناسونیک

کدخبر: 2369178

هر کدام از ما در طول شبانه روز، حداقل چند تماس تلفنی برقرار می‌کنیم، چرا که تلفن همچنان مهم‌ترین وسیله ارتباط راه دور محسوب می‌شود. در این میان، ممکن است با برخی از مخاطبین مانند همسر، مادر، دوست صمیمی و ... چند بار تماس بگیریم. قابلیت شماره گیر سریع در تلفن پاناسونیک این امکان را به ما می‌دهد که در کمترین زمان ممکن و بدون شماره‌گیری، مخاطبین پرتکرار خود تماس بگیریم.

نسیم آنلاین: هر کدام از ما در طول شبانه روز، حداقل چند تماس تلفنی برقرار می‌کنیم، چرا که تلفن همچنان مهم‌ترین وسیله ارتباط راه دور محسوب می‌شود. در این میان، ممکن است با برخی از مخاطبین مانند همسر، مادر، دوست صمیمی و ... چند بار تماس بگیریم. قابلیت شماره گیر سریع در تلفن پاناسونیک این امکان را به ما می‌دهد که در کمترین زمان ممکن و بدون شماره‌گیری، مخاطبین پرتکرار خود تماس بگیریم.

تلفن پاناسونیک به واسطه قابلیت‌های فراوانی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. به همین دلیل، در این مقاله قصد داریم تا با یکی از امکانات مهم این دستگاه‌های تلفن، یعنی شماره گیری سریع، بیشتر آشنا شویم. لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

معرفی سرویس شماره گیر سریع

این سرویس در تلفن‌های پاناسونیک به Speed Dial نیز معروف است. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که تمامی مدل‌های Panasonic از این سرویس پشتیبانی نمی‌کنند. به همین دلیل، در زمان خرید، حتما در رابطه با Speed Dial از فروشنده سوال کرده و اطلاعات لازم را به دست آورید.

بر اساس قابلیت شماره گیر سریع، شما می‌توانید تنها با فشردن یک دکمه روی صفحه کلید تلفن، اقدام به گرفتن شماره مخاطب مورد نظر خود نمایید. کلیدهای شماره‌گیر سریع معمولا در سمت راست Keypad تلفن قرار دارند و دستگاهی که این کلیدها را نداشته باشد، از Speed Dial برخوردار نیست.

توجه: می‌توانید قابلیت شماره گیری سریع را روی اکثر تلفن‌های رومیزی پاناسونیک (از قبیل تلفن‌های خانگی و گوشی سانترال پاناسونیک) و همچنین برخی از تلفن‌های بیسیم که علاوه بر گوشی بی سیم، از دستگاه تلفن رومیزی نیز برخوردار هستند، فعال کنید.

image_17cfb6af36311d8915ec48501b46042635326342

همانطور که گفته شد، بسیاری از تلفن‌های بیسیم پاناسونیک، به دلیل نداشتن گوشی تلفن رومیزی، قابلیت شماره گیری سریع ندارند. با این‌حال در مدل‌های زیر از تلفن بی سیم Panasonic می‌توانید Speed Dial را فعال کنید:

  • KX-TG9581
  • KX-TG6461
  • KX-TG6671
  • KX-TG6672
  • KX-TG9582
  • KX-TGF110
  • KX-TGF120

باز هم تاکید می‌کنیم، برای اطمینان از اینکه تلفنی که قصد خرید آن را دارید، از قابلیت شماره گیری سریع پشتیبانی می‌کند، حتما از فروشنده در این رابطه سوال کرده و اطلاعات لازم را دریافت نمایید.

فعال سازی شماره گیری سریع در تلفن پاناسونیک

بعد از اینکه مطمئن شدید که تلفن پاناسونیک شما، از قابلیت شماره گیر سریع برخوردار است، نوبت به فعال‌سازی آن می‌رسد. برای این کار، باید مراحل زیر را روی دستگاه تلفن خود دنبال کنید:

  • کلید Program را که در میان کلیدهای دستگاه تلفن مشخص است، فشار دهید.
  • با استفاده از کلیدهای جهت بالا و پایین، به دنبال گزینه " Save Speed Dial " باشید.
  • یک اسم برای مخاطبی که قصد ذخیره آن را دارید، انتخاب کنید. (حداکثر 16 کاراکتر)
  • شماره تماس مخاطب مورد نظرتان را وارد کنید.
  • یکی از دکمه‌های شماره‌گیر سریع را انتخاب کنید.
  • بعد از شنیدن صدای بوق ممتد، مجددا Program را فشار دهید.

بعد از انجام مراحل بالا، شماره تماس مخاطب، در کلید شماره گیر سریع ذخیره شده است. از این به بعد، تنها با فشردن این کلید، می‌توانید در کمترین زمان ممکن با او تماس بگیرید.

توجه: روی هر کلید شماره گیر سریع، تنها یک مخاطب قابل ذخیره سازی است. اگر برای یک کلید، دو شماره تنظیم کنید، شماره‌ای که آخرین بار وارد کرده‌اید، برای شماره‌گیری سریع ذخیره خواهد شد.

غیرفعال کردن شماره گیری سریع

ممکن است به هر دلیلی، تصمیم داشته باشید که شماره یک مخاطب را از لیست کلیدهای شماره‌گیر سریع، حذف کنید. در این صورت، باید مطابق مراحل زیر عمل کنید:

  • ابتدا گوشی تلفن را بردارید
  • کلید شماره گیر سریعی که قصد دارید مخاطب آن را حذف کنید، فشار دهید.
  • گزینه Clear را تایید کنید.

بدین ترتیب، شماره‌ای که روی کلید مورد نظر ذخیره کرده‌اید، پاک می‌شود و می‌توانید یک مخاطب جدید را به لیست شماره گیری سریع تلفن خود، اضافه نمایید.

شماره گیری سریع با استفاده از دفترچه مخاطبین

پس از خرید تلفن پاناسونیک، اگر تلفن پاناسونیک شما از کلیدهای شماره گیر سریع برخوردار نیست، می‌توانید از طریق دفترچه مخاطبین، برای این‌کار اقدام کنید. در این روش، شما همچنان احتیاج به شماره‌گیری نخواهید داشت، با این‌حال باید مقداری در میان مخاطبین ذخیره شده جستجو کنید.

هر کدام از تلفن‌های ساخت Panasonic دارای یک دفترچه تلفن داخلی هستند که می‌توانید تعدادی از شماره‌های پرتکرار خود را (بسته به مدل تلفن، تعداد شماره‌های قابل ذخیره سازی می‌تواند متغیر باشد) را در آن ذخیره کنید.

شماره گیری سریع با استفاده از حافظه تلفن

در حافظه‌های تلفن پاناسونیک، چند شماره تماس آخر ذخیره می‌شوند. برای دسترسی سریع به مخاطبین، می‌توانید از این قسمت نیز استفاده کنید. البته در این روش، فقط می‌توانید به مخاطبینی دسترسی داشته باشید که اخیرا با شما تماس گرفته‌اند.

سایر قابلیت‌های تلفن پاناسونیک

همانطور که در ابتدای مقاله نیز اشاره شد، تلفن پاناسونیک از قابلیت‌های بسیار زیادی برخوردار است و شماره‌گیری سریع، تنها یکی از آن‌ها محسوب می‌شود. در ادامه شما را با برخی از مهم‌ترین امکانات این دستگاه‌های تلفن آشنا خواهیم کرد:

تغییر زبان تلفن پاناسونیک

در صورتی که شما به هر دلیلی، با زبان تلفن پاناسونیک خود راحت نبوده و قصد تغییر آن را داشته باشید، می‌توانید از کد زیر استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که این امکان، تنها روی تعدادی از مدل‌های تلفن Panasonic تعبیه شده است.

  • دکمه Menu را روی تلفن خود فشار دهید
  • کلید # و سپس عدد 110 و یا 112 را وارد کنید
  • از میان گزینه‌های موجود، زبان دلخواه خود را انتخاب کنید.

image_4ea177d853a187f4dcad3cc233c5f3c1021083cd

توجه: بسیاری از کاربران، ترجیح می‌دهند زبان تلفن خود را به فارسی تغییر دهند. این عزیزان باید در نظر داشته باشند که تنها مدل‌های محدودی، از زبان فارسی پشتیبانی می‌کنند. بنابراین در زمان خرید، حتما در این رابطه از فروشنده سوال بفرمایید.

بی صدا کردن (Silent) تلفن پاناسونیک

یکی دیگر از قابلیت‌های مهم و کاربردی در تلفن‌های پاناسونیک، بی صدا کردن یا قرار دادن دستگاه در وضعیت Silent است. ممکن است به هر دلیلی و در ساعت‌های مشخصی از شبانه روز، ترجیح دهید صدای تلفن پاناسونیک شما قطع شود. برای این کار، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • دکمه Menu را روی تلفن خود فشار دهید
  • ابتدا کلید مربع و سپس عدد 160 را وارد کنید.
  • کلیدی که مربوط به جهت رو به پایین است را فشار دهید.
  • این کار را آنقدر ادامه دهید تا پیغام Off برای شما به نمایش دربیاید.
  • گزینه Save را انتخاب کنید

اکنون تلفن پاناسونیک شما در وضعیت بیصدا قرار گرفته است و تا زمانی که این قابلیت را غیر فعال نکنید، صدای زنگ آن، قطع خواهد بود.

فعالسازی لیست سیاه تلفن پاناسونیک

بعد از آنکه مطمئن شدید تلفن پاناسونیک شما، از قابلیت لیست سیاه برخوردار است، برای فعالسازی آن، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • دکمه Menu را روی تلفن خود فشار دهید.
  • ابتدا کلید # و سپس عدد 217 را شماره‌گیری کنید.
  • اکنون شماره‌ای که قصد مسدود کردن آن را دارید، وارد نمایید.
  • در انتها گزینه Add را انتخاب کنید.

اکنون شماره مورد نظر، برای همیشه وارد لیست سیاه شده و دیگر نمی‌تواند با شما تماس بگیرد. البته در هر زمان که تمایل داشتید، می‌توانید آن را از Call Block خارج نمایید.

کلام پایانی

محبوبیت بسیار زیاد تلفن پاناسونیک در میان مشتریان، سبب شده نمونه‌های تقلبی این محصولات نیز در بازار، با افزایش چشمگیری مواجه شوند. به همین دلیل و برای دسترسی به تلفن‌های اورجینال و اصل شرکت Panasonic توصیه می‌کنیم این دستگاه‌ها را تنها از نمایندگی‌های رسمی و مجاز این شرکت خریداری کنید.

 

 

ارسال نظر: