اهمیت استفاده از زمین شوی صنعتی و اسکرابر در مراکز درمانی در دوران کرونا

کدخبر: 2370007

با توجه به وجود انواع آلودگی‌های ویروسی و میکروبی به ویژه کرونا ویروس در مراکز درمانی، لزوم نظافت استاندارد روزانه این فضاها از مواردی است که مورد تایید همه کارشناسان بهداشتی قرار گرفته است.

نسیم آنلاین: با توجه به وجود انواع آلودگی‌های ویروسی و میکروبی به ویژه کرونا ویروس در مراکز درمانی، لزوم نظافت استاندارد روزانه این فضاها از مواردی است که مورد تایید همه کارشناسان بهداشتی قرار گرفته است. اما از آنجایی که پرسنل زحمتکش خدماتی با وجود تمام تلاشی که می‌کنند نمی‌توانند با انجام نظافت به شیوه سنتی به استانداردهای مورد قبول کارشناسان بهداشتی برسند، و با توجه به خطری که آلوده بودن این فضاها به خصوص در دوران کرونا برای کادر درمان و بیماران ایجاب می‌کند، دلایلی را که باید نظافت صنعتی را جایگزین نظافت سنتی کرد بر می‌شماریم:

  • رسیدن به استانداردهای بهداشتی و نظافتی به کمک دستگاه‌های زمین شوی صنعتی

همانطور که گفتیم بسیار مهم است که در دروان کرونا استانداردهای بهداشتی و نظافتی بیش از پیش رعایت شوند. به کمک دستگاه‌های نظافت صنعتی همچون زمین شوی صنعتی یا اسکرابر که وظیفه پاکسازی کف را بر عهده دارند، دسترسی به این استانداردهای بهداشتی بسیار آسان‌تر خواهد شد. چرا که در دستگاه اسکرابر مخزنی برای اضافه کردن مواد ضدعفونی کننده و شوینده تعبیه شده است که می‌تواند همزمان با شستشوی معمول زمین کار ضدعفونی کردن را هم انجام بدهد و در نتیجه مراکز درمانی با استفاده از انواع زمین شوی صنعتی و اسکرابر به راحتی به حد مورد قبول استانداردهای جهانی بهداشتی برسند.

  • بالا رفتن سرعت نظافت محیط به کمک دستگاه‌های نظافت صنعتی به ویژه اسکرابر ها

یکی از قابلیت‌های ارزشمند دستگاه‌های زمین شوی صنعتی و اسکرابر بالا رفتن سرعت نظافت است، چرا که با استفاده از اسکرابر، پرسنل نظافتی می‌توانند به سادگی با هل دادن دستگاه زمین شوی یا با نشستن روی دستگاه اسکرابر با راننده، آن را هدایت کنند و به تمیز کردن سطح بپردازند. یعنی در واقع به جای اینکه پرسنل نظافتی مشغول تهیه وسایل نظافتی همچون جارو و طی و سطل آب و غیره باشند و مدام نیازمند توجه و تمرکز بر روی آنها باشند، تنها دستگاه زمین شوی را هدایت می‌کنند تا این دستگاه در اسرع وقت تمام کارهایی که یک پرسنل خدماتی باید در چند مرحله انجام بدهد تا کار درست پیش برود، به یک باره انجام می‌دهد. در نتیجه سرعت امر نظافت صنعتی بسیار بالا رفته و اسکرابر ها می‌توانند به سرعت کف مد نظر را تمیز کنند.

  • نقش به‌سزای اسکرابر ها در افزایش ایمنی محیط برای کاربران و عابران

یکی از مهم‌ترین دلایلی که استفاده از اسکرابر در مراکز درمانی و سایر مراکز پرتردد واجب است، کم کردن آمار آسیب‌های غیرمترقبه است. زیرا هنگامی که نظافت به صورت سنتی انجام می‌شود، بین زمان شستن زمین با آب و مواد شوینده و خشک کردن و جمع کردن آن از روی زمین به ناچار فاصله‌ای می‌افتد که در این زمان ممکن است عابرین یا حتی خود پرسنل نظافتی با عبور از روی این سطح خیس و لغزنده ناشی از مواد شوینده، سر خورده و متحمل صدمات جبران ناپذیر شوند. اما با استفاده از اسکرابر، به خاطر اینکه زمین شوی صنعتی به صورت هم زمان زمین را شسته و خشک می‌کند و در واقع با عبور دستگاه از روی زمین هم زمین شسته شده و هم خشک می‌شود، احتمال ایجاد آسیب غیرمترقبه بسیار کم شده و در واقع از بین می‌رود. و این مزیت بزرگ دستگاه‌های  زمین شوی صنعتی نسبت به روش نظافت سنتی است.

  • صرفه جویی در هزینه‌های جانبی مراکز درمانی با استفاده از دستگاه‌های زمین شوی صنعتی

در حالت عادی و سنتی هزینه نظافت مراکز درمانی بسیار بالاست. زیرا هم تردد کادر پزشکی و بیماران در این فضاها بسیار زیاد است و در نتیجه آلودگی با سرعت منتشر شده و نیازمند پاک شدن است، و هم می‌بایست برای رسیدن به استانداردهای بهداشتی هر چند ساعت یکبار سطوح تمیز شوند که این امر نیازمند استخدام کارمندان نظافتی متعدد است. اما با تهیه دستگاه اسکرابر که کار شستشوی زمین را با دقت و خروجی مورد تایید بسیار بالا انجام می‌دهد، در واقع در هزینه‌های نظافت با کاهش روبرو خواهیم شد. چرا که هر دستگاه زمین شوی صنعتی به تنهایی کاری که چندین پرسنل نظافتی انجام می‌دادند را انجام می‌دهد و این امر موجب می‌شود که اسکرابر ها از نظر اقتصادی در دراز مدت بسیار به سود مجموعه‌ها باشند.

  • افزایش ایمنی و سلامت کادر نظافت در کار کردن با دستگاه‌های زمین شوی صنعتی

در شستشوی سنتی سطوح کادر نظافت به صورت مستقیم با آلودگی‌های خطرناک موجود در مراکز درمانی در ارتباط بودند. برای مثال جارو، طی، سطل، و دستمال‌هایی که برای تمیز کردن سطوح استفاده می‌شوند همه به دست و بدن پرسنل نظافتی می‌خوردند و موجب انتقال ویروس‌ها به ایشان می‌شدند. اما دستگاه‌های اسکرابر و زمین شوی صنعتی طوری طراحی شده‌اند که مسئول کار کردن با آنها هیچ تماسی با آلودگی‌ها ندارد و به همین خاطر سلامت وی به خطر نمی‌افتد. مزیت دیگر اسکرابر ها این است که به خاطر اینکه مسئول کار کردن با آنه تنها وظیفه هدایت آنها را بر عهده دارد، متحمل کار فیزیکی سخت نمی‌شود، بر عکس شستشوی سنتی که فشار زیادی به بدن افراد وارد می‌کند. به همین خاطر دستگاه‌های زمین شوی صنعتی از این مزیت ویژه هم برخوردارند که به سلامتی نیروی انسانی مجموعه‌ها کمک می‌کنند.

مواردی که برشمردیم تنها برخی از مزیت‌های استفاده از زمین شوی صنعتی بود و اسکرابر ها دارای مزیت‌های فوق‌العاده دیگری نیز برای امر نظافت هستند.

پیشنهاد ما این است که اگر شما هم به تهیه دستگاه‌های نظافت صنعتی همچون اسکرابر فکر می‌کنید، برای تهیه آنها تحقیقات لازم را به عمل آورده و با انتخاب بهترین برندهای تولیدکننده دستگاه زمین شوی صنعتی، بهترین انتخاب را داشته باشید. لازم به ذکر است که در این زمینه می‌توانید از شرکت معتبر نوین پاک که نماینده فروش چندین برند معتبر اروپایی و ایرانی است کمک بگیرید، و علاوه بر خرید دستگاه اسکرابر مد نظرتان، مطمئن باشید که در تامین قطعات جانبی و کسب خدمات پس از فروش نیز تامین خواهید بود. برای ارتباط با این شرکت که از قدیمی‌ترین شرکت‌های ارائه کننده دستگاه‌های نظافت صنعتی است و کارشناسان خبره آن دارای تسلط کامل به همه موارد لازم پیش و پس از خرید دستگاه می‌باشند، کافیست به وبسایت ایشان به آدرس www.novinpak.com مراجعه کنید.

 

ارسال نظر: