حافظه دوربین مدار بسته چقدر دارد ؟

کدخبر: 2370962

در مقالات قبلی راجع به بهترین مارک دوربین های مدار بسته و دوربین تحت شبکه صحبت کردیم .

   نسیم آنلاین:  در مقالات قبلی راجع به بهترین مارک دوربین های مدار بسته و دوربین تحت شبکه صحبت کردیم . در ادامه به بررسی حافظه ی دوربین مدار بسته خواهیم پرداخت . عوامل موثر بر ظرفیت حافظه ی دوربین مدار بسته را بر می شماریم :

  • Resolution ( رزولوشن ) : درست مانند حافظه ی تلفن همراه ، دوربین عکاسی و یا دوربین فیلم برداری ، هرچه کیفیت عکس و یا فیلم بهتر و بیشتر باشد؛ مسلما در میزان حافظه ی دستگاه موثر خواهد بود.
  • فشرده سازی ( Compression ) : کار با دوربین مدار بسته کار پیچیده ای نیست ؛ کافی است تا با تکنولوژی روز کمی آشنا باشید و بیگانه نباشید . دقیقا مانند تلفن همراه و سایر وسایل وابسته به تکنولوژی حافظه ی دوربین مدار بسته نیز از طریق نرم افزارهایی قابلیت فشرده سازی دارند . بدیهی است کسی که قصد دارد با این گونه وسایل کار کند باید با تمامی این تکنیک ها آشنا گردد.
  • نرخ انتقال داده ( Bit rate ) : نرخ انتقال داده ی بالاتر به منزله ی کیفیت بهتر تصاویر (رزولوشن) است. به عبارتی هرچه کیفیت فیلم ها و تصاویر بیشتر باشد نرخ انتقال داده ( بیت ریت ) نیز بیشتر خواهد بود.
  • تعداد دوربین ها : با توجه به رابطه ی ارائه شده در ادامه ی مقاله ، هرچه تعداد دوربین های مدار بسته ی در حال کار بیشتر باشد ؛ حافظه ی دوربین مدار بسته نیز سریع تر پر خواهد شد.

زمان : در نهایت هر چه مدت زمان دوربین مدار بسته در حال افزایش باشد ؛ به همان اندازه ( از طریق فرمول ارائه شده در ادامه مقاله ) حافظه ی دوربین مدار بسته نیز افزایش می یابد ( یعنی به حافظه ی بیشتری نیاز دارد ). به طور مثال عده ای دوربین های مدار بسته خود را برای مدت زمان بیش از سه ماه برنامه ریزی می کنند . این در حالی است که برای مناطق حساس مدت زمان فیلمبرداری تا یک ماه نهایتا دو ماه تنظیم شده است.

در نهایت عوامل دیگری نظیر قابلیت ضبط صدا ، نور محیط ، حالت های مختلف فیلم برداری و حرکات محیطی همه در حافظه ی دوربین مدار بسته نقش به سزایی دارند . لازم به ذکر است که هر از چند گاهی از فایل هایتان بک آپ تهیه کنید ( پشتیبان گیری کنید = فایل هایتان را در حافظه ی دیگری مثل رایانه شخصی تان کپی کنید ) چرا که با پر شدن حافظه ی دوربین مدار بسته فیلم های جدید جایگزین فیلم های قبلی خواهد شد .

Capture

محاسبه مدت زمان ضبط دوربین مدار بسته :

حافظه ی دوربین مدار بسته به دو طریق حافظه­ ی داخلی دوربین مداربسته و هارد دیسک تعبیه شده در آن می باشد . حافظه ی دوربین مدار بسته از طریق رابطه ی :

تعداد روزهای فیلمبرداری*تعداد کل دوربین های مدار بسته*24*8/1000*میزان انتقال داده دوربین (Kbps)= فضای ذخیره سازی (GB)

    اگر از سر و کله زدن با فرمول و درگیر شدن با ریاضیات فراری هستید خاطرنشان می سازیم که برای محاسبه حافظه ی دوربین مدار بسته می توانید از نرم افزارهای موجود مانند نرم افزار شرکت Samsung Techwin که در گذشته با نام Hanwha Techwin شهرت داشته است ؛ استفاده کنید . همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوربین مداربسته میتوانید به منبع این مقاله مراجعه کنید.

مشخصات فنی حافظه ی دوربین مدار بسته :

    در ادامه با استفاده از حداکثر ظرفیت حافظه ی دوربین مدار بسته آشنا خواهیم شد :

  1. استفاده از دوربین های مدار بسته ی IP ( تحت شبکه ) با فرمت فشرده سازی H.264 : این فرمت فشرده سازی حجم فایل ها را تا 80 درصد نسبت به فرمت MJPEG و تا 50 درصد نسبت به فرمت MPEG-4 کاهش خواهد داد و در نتیجه زمینه ی استفاده از حداکثر حافظه ی دوربین مدار بسته را فراهم می کند .
  2. با استفاده از دوربین های مدار بسته ی گردان PTZ ( به جای چندین دوربین ) که توانایی پوشش مکان گسترده ای را داشته باشد ؛ نیز می توان به میزان قابل توجهی در استفاده از حداکثر فضای حافظه ی دوربین مدار بسته موثر بود .
  3. همان طور که عرض کردیم کیفیت تصویر در حافظه ی دوربین مدار بسته بسیار موثر است ؛ لذا می­توان برای مکان های حساس از رزولوشن بالا استفاده کرد و برای مکان های کم اهمیت تر از رزولوشن پایین تر استفاده نمود .
  4. اگر قابلیت ضبط صدا نیز فقط برای اماکن ضروری فعال گردد ؛ به میزان قابل توجهی در کاهش حجم فایل موثر خواهد بود .
  5. اگر حافظه ی داخلی دوربین مداربسته  NVRیا  DVR برای ذخیره ی فیلم ها و یا تصاویر شما کافی نبود می توانید از هارد خارجی ( اکسترنال ) نیز استفاده کنید .

در نهایت از این که وقت گران بهای خود را صرف مطالعه ی این مقاله نمودید کمال قدردانی را داریم ؛ امید است مطالب این مقاله مورد عنایت و توجه شما واقع گردد .

 

 

 

ارسال نظر: