انتقال میکروبها توسط ابرها به اقصی نقاط کره زمین

کدخبر: 2371088

سیانوباکتریوم و جلبک‌ها میتوانند وارد ابرها شوند و وارد مناطق دوردست کره زمین شوند و سلامت انسانها را بخطر بیاندازند.

نسیم آنلاین: طبق تحقیقات علمی انجام گرفته برخی میکروب‌های موجود در فضا می تواند از طریق ابرها به مکان های بارشی وارد شده و در زمان بارش باران به سایر محیط ها مانند خاک، دریاچه و یا اقیانوس وارد شوند. کوین دیلون از محققان این تحقیق معتقد است در ابرها ارگانیسم هایی وجود دارد که می تواند بر سلامت انسان تاثیر بگذارد. بنا به اطلاعاتی که در این مقاله تحقیقاتی درج شده است محققان در این تحقیق ابتدا آب موجود در ابرها را در قله ای در مرکز فرانسه حدود ۴۸۰۰ بالاتر از سطح دریا جمع‌آوری کردند. سپس آب باران را در همان منطقه در پایین کوه مورد آزمایش قرار دادند. 

 آنها متوجه شدند در این آب جلبک های سبز آبی (سیانوباکتریوم) و قرمز و طلایی دیاتوم‌ها (شکل دیگری از جلبک‌ها) وجود دارد. این جلبک ها در یک آزمایشگاه نیز پرورش داده شدند. میکروب هایی که در این ابرها شناسایی شده بودند احتمالا از دیگر مناطق فرانسه و حتی ممکن است از اقیانوس اطلس آمده باشند. احتمالا این میکروب ها در جو و یا هوای زیر آن وجود داشتند. 

در اطلاعات منتشر شده در رسانه اخبار فناوری تکنا، بدین ترتیب می‌توان وجود ارگانیسم های موجود در هوا را به عنوان یک عامل موثر در فرآیندهای جوی و اکوسیستمی آن منطقه به شمار آورد. در آینده و با تغییرات بیشتر می توان عامل مربوط به تولید سموم توسط ارگانیسم ها را شناسایی کرد. همچنین می توان به راه هایی برای محدود کردن رشد و انتقال آنها به مکان جدید امیدوار بود. دیلون گفت: «تحقیقات آینده شامل شناسایی ژن‌های خاص مرتبط با تولید سموم توسط این ارگانیسم‌ها و تلاش برای درک توانایی محدودیت رشد آنان پس از انتقال آن‌ها به یک اکوسیستم جدید توسط باران خواهد بود. برخی از ارگانیسم‌هایی که ما در ابرها و باران شناسایی کرده‌ایم تاثیرات احتمالی منفی بر سلامت انسان دارند و همچنین می‌توانند جمعیت میکروبی را در مکان‌های بارشی تحت تاثیر قرار دهند. برای تایید این نتایج و بررسی تاثیرات خاص آن به تحقیق بیشتری نیاز است.»

 

ارسال نظر: