کاربرد روانکارهای صنعتی در صنعت و بررسی ویژگی های پرفروش ترین آنها

کدخبر: 2373648

خرید و فروش انواع روغن های صنعتی از جمله : روغن بهران برش , واسکازین 140 , بهران یاقوت EP2 و... با بهترین کیفیت ها و مناسب ترین قیمت ها در فیداراویل .

روانکارهای صنعتی همانطور که از اسمشان پیداست وظیفه ی روانکاری قطعات و در نتیجه ی آن جلوگیری از اصطحکاک آن ها است .هر یک از روغن های صنعتی با توجه به افزودنی هایی که شامل شده است دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم. 

روغن بهران برش:

  به صورت کاملا مستقیم در صنعت و انواع ماشینکاری ها  به کار می رود که از محصولات پر کاربرد به منظور ایجاد برش می باشد. روغن بهران برش به جهت انجام عملیات تراشکاری و‌ فرایند های فلزکاری استفاده  می شود . در این دو امر به منظور جلوگیری از اصطکاک و تنظیم و کاهش حرارت در امور ذکر شده به کار می رود که تمامی این خصوصیات منجر به کارکرد هرچه بهتر قطعات می شود. 

در هنگام فعالیت قطعات، حرارت نیز به مراتب بالا می رود که در این صورت کارکرد آنها کاهش یافته و با مشکلاتی رو به رو می شود. استفاده از این روغن ها در کنار عملکرد بهتر قطعات باعث افزایش طول عمر قطعات نیز می شود. 

در صورت استفاده از این روغن ها به طور مداوم از زنگ زدگی، خوردگی و فرسایش قطعات نیز جلوگیری می شود. 

این روغن ها دارای انواع مختلفی هستند که از انواع آنها در صنعت و‌ ماشینکاری به صورت خالص استفاده می گردد. هر نوع از این روغن ها دارای خاصیت و عملکرد منحصر به فردی بوده که بارز ویژگی آنها نا محلول بودنشان در آب است. 

روغن بهران برش

کاربرد روغن برشC36 را می توان در خصوص ماشینکاری قطعات فولادی در شرایط بسیارسخت که شامل ادتیوهای سولفور فعال و غیرفعال و ترکیبات کلری مشاهده نمود. 

کاربرد روغن برش C33 در آلیاژهای فولادی و فلزات آهنی دارای ادتیو های حاوی روغن چرب  مشاهده می شود که همگی گویای بخشی از خصوصیات این روغن هستند. فراموش نکنید در صورت خرید هرگونه جنس بی کیفیت علاوه بر هدر رفتن هزینه احتمال رو به رو شدن با فرسایش و تخریب قطعات نیز وجود دارد. پس حتما به کیفیت اجناس دقت کنید. 

واسکازین ۱۴۰:

 واسکازین ۱۴۰ از جمله روان کننده هایی با کیفیت بالا می باشد که می‌ توان آن را از روان کننده های صنعتی دانست. این محصول شامل ترکیبات و فرمول های شیمیایی و‌ مهندسی بوده و به طور کلی کاربرد آنها را در چرخدنده های قوسی و دنده های گیربکس با توجه به مقاومت در برابر حرارت و جلوگیری از خوردگی و سایش می توان مشاهده نمود. 

همچنین در بسیاری از ماشین های سنگین نیز می‌ توان کاربرد این محصول را مشاهده نمود که دارای خاصیت تحمل بار و فشار بسیار بالا و جلوگیری از خراش و ساییدگی دندانه دنده ها می باشد. این روغن  را باید با توجه به نوع گیربکس خودرو خود انتخاب و‌ به کار برده تا دارای روانکاری مناسبی باشند. از جمله مرغوب ترین روغن های پایه همین واسکازین ها می باشند که در جعبه دنده هایی با  قدرت بالا حاوی چرخ دنده های هیپوئیدی ، حلزونی مایل و مخروطی می‌توان کاربرد های دیگر آن را مشاهده نمود. 

واسکازین 140

توجه هنگام خرید این محصولات از کار های ضروری بوده و به دلیل اهمیت وجود این محصول در گیربکس خودرو ها باید بسیار در نوع کیفیتشان توجه گردد. زیرا در غیر این صورت مشکلات بسیاری از جمله عدم کیفیت را به دنبال داشته پس حتما آنها را در برند های معتبر و از فروشگاه های مورد اعتماد خریداری نمایید.  

به یاد داشته باشید از روی قیمت محصولات نمی توان تشخیص دقیقی را در خصوص با کیفیت بودن آنها اعمال کرد و هر جنس گران قیمتی را نمی توان دارای کیفیت بالایی دانست 

بهران یاقوت EP2:

بهران یاقوت EP2 را می‌ توان امروزه از جمله گریس های دارای محبوبیت دانست که پایه این محصول صابون لیتیوم است. بهران یاقوت EP از جمله گریس های چند منظوره معدنی می باشد که علاوه بر پایه صابون لیتیم ، از مواد افزودنی مناسبی تولید می گردد. 

این محصول همچنین الیاف کوتاه و بافت نرم را دارا بوده که برای روانکاری انواع ماشین آلات در شرایط سخت و گستره ی دمایی وسیع  مانند c˚120  تا  c˚20-  بسیار مورد استفاده قرار میگیرد. 

همچنین جهت روانکاری انواع یاتاقان های ماشین آلات در شرایط بسیار سخت و آب بندی پمپ ها می‌توان کاربرد های دیگر آن را مشاهده نمود. 

به دلیل دارا بودن مواد افزودنی کاهش دهنده اثر فشار در این گریس ها، می‌ توان گفت این‌ محصولات از خاصیت تحمل بار عالی برخوردار می باشند.

از جمله مزیت های دیگر این محصول عبارتند از: 

نقطه قطره شدن بالا- پایداری حرارتی بالا-پایداری-مکانیکی عالی در محیط مرطوب-محافظت عالی از قطعات در برابر خوردگی و زنگ زدگی در مجاورت آب- خاصیت تحمل بار عالی

فیداراویل

بازرگانی فیداراویل fidaroil.com یکی از بزرگترین و معتبر ترین شرکت ها در زمینه ی عرضه ی انواع روانکارهای صنعتی از جمله روغن های صنعتی و گریس ها به سراسر ایران می باشد.

ارسال نظر: