بررسی انواع مواد شوینده مضر و مفید برای فرش

کدخبر: 2374663

یکی از مواردی است که قالیشویی‌های معتبر از آن را استفاده می‌کنند مواد شوینده مناسب است. در این مقاله به بررسی برخی از این مواد شوینده پرداخته‌ایم.

بررسی انواع مواد شوینده مضر و مفید برای فرش

فرش‌ها نیز مانند سایر وسایل منزل، نیاز به شست‌وشوی دوره‌ای را دارند. استفاده از شوینده‌ها یکی از مواردی است که در عمر فرش تاثیر به‌سزایی می‌گذارد. شاید بتوان مواد شوینده گیاهی را از بهترین‌های شست‌وشوی فرش و قالی دانست. این مواد از جمله مواردی‌ است که در معتبرترین قالیشویی مشهد یعنی قالیشویی ابریشم خراسان، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه به بررسی انواع مواد شوینده رایج می‌پردازیم.

استفاده از مواد شوینده فرش به صورت عمده به بافت فرش بستگی دارد. شوینده فرش‌های ماشینی با شوینده فرش‌های دستی و ابریشم بسیار متفاوت است. در واقع برای حفظ هر چه بهتر بافت فرش بهترین قالیشویی مشهد عوامل مختلفی را مورد توجه قرار می‌دهد.

شست‌وشوی فرش‌های ماشینی در بهترین قالیشویی مشهد

برای شست‌وشوی هر چه بهتر فرش‌های ماشینی بایستی به نسبت متناسب از مواد  شوینده برای این کار استفاده ‌شود. از جمله این مواد می‌توان به شامپوی فرش استفاده کرد. در استفاده از شامپوی فرش باید به این نکته توجه داشت که مواد به صورت مناسب در آب حل شود. در هنگام شست‌وشو باید مواد شست‌وشو از لابه‌لای تارهای فرش پاک شوند. نسبت درست مواد شوینده اسیدی و قلیایی از دیگر مواردی است که در شست‌وشوی فرش ماشینی قالیشویی مشهد در نظر گرفته می‌شود. در صورتی که این نسبت به درستی رعایت نشود، خاصیت حلال خود در اب را از دست خواهد داد. همین نکته باعث صدمه به بافت‌های فرش می‌گردد.

در شست‌وشوی فرش‌های ماشینی از مواد دیگری مانند مواد اکسیدکننده جهت افزایش جلای فرش استفاده می‌شود. استفاده از این مواد در کنار هم باید به صورت تخصصی با اندازه‌ای مناسب انجام شود. مقدار بیش از حد آن ممکن است صدمات فرش را به همراه داشته باشد. توصیه ما این است که استفاده از این مواد را به شرکت ابریشم خراسان، تخصصی‌ترین قالیشویی مشهد بسپارید.

به کار بردن شامپوی فرش برای شست‌وشو مزیت‌های مختلفی را به همراه دارد. از جمله آن‌ها می‌توان به نرم کردن فرش، عدم ایجاد زردآب و جلای فرش اشاره کرد.

مواد شوینده فرش‌های دستبافت در شرکت ابریشم خراسان، فعال‌ترین قالیشویی مشهد

 همانطور که بسیاری از ما اطلاع داریم، فرش دستبافت جزء کالاهای ارزشمند تلقی می‌شود. شست‌وشوی این فرش‌ها در معتبرترین قالیشویی مشهد با استفاده از مواد مخصوص این کار صورت می‌پذیرد. شامپو فرش‌های باکیفیت و مواد شوینده‌ گیاهی از جمله مواد مصرفی فرش‌های دستبافت ارزشمند به حساب می‌آید. این مواد باعث تثبیت رنگ و بافت فرش‌های دستبافت شده و حتی لکه‌های ناشی از مواد خوراکی را نیز از بین می‌برد.

موادی مانند محلول کلسیم هیپوکلریت جهت جلای فرش دستبافت به کار برده می‌شود. از سوی دیگر استفاده از مواد شوینده گیاهی با دوز خنثی و یا قلایی ضعیف برای آبکشی نهایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید که کاربرد این مواد کاری کاملا تخصصی بوده و تجربه بالایی را در این زمینه می‌طلبد. از آنجایی که فرش دستبافت وسیله‌ای ارزشمند تلقی می‌شود بهتر است کار را به کاردان آن بسپارید.

آب ژاول محلولی شناخته شده با نام وایتکس

آب ژاول را می‌توان یکی از محلول‌های سفیدکننده مبتنی بر آب دانست. از این محلول معمولاً به عنوان ضدعفونی‌کننده در سطوح و پارچه‌های مختلف استفاده می‌شود. آب ژاول در ایران با وایتکس در بین عموم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محلول سفیدکننده استفاده‌های متنوعی در نظافت و پاکیزگی به همراه دارد.

از جملۀ آن‌ها می‌توان به از بین بردن لکه‌ و جرم‌ بر روی سطوح مختلف اشاره کرد. از آب واژل همچنین برای دفع بوی بد فاضلاب، سفید کردن پارچه‌های سفید، ضدعفونی سطوح سرویس بهداشتی می‌توان استفاده کرد. در شغل قالیشویی از آب واژل عمدتا برای سفید کردن ریشه‌های فرش و یا لکه‌برداری قسمت‌های سفید فرش استفاده می‌شود. آب ژاول یک محلول مفید برای ضدعفونی و لکه‌گیری اجسام به شمار می‌رود. اما از سوی دیگر استفادۀ زیاد از حد آن می‌تواند مضرات خود را به همراه داشته باشد. در هنگام استفاده از آب واژل باید دقت داشته باشیم که تهویه مناسبی در محیط وجود داشته باشد. وسایلی مانند دستکش و ماسک از ضروریات استفاده از آب واژل است. همچنین در هنگام استفاده باید در نظر داشته باشیم که به قسمت‌های رنگی لباس برخورد نکند. کوچک‌ترین برخورد آب واژل با پارچه رنگی، سبب رنگ‌پریدگی آن قسمت می‌شود.

استفاده از شوینده‌های فرش چه مزیت‌هایی را با خود به همراه دارد؟

مواد شوینده به منظور پاکیزگی فرش و موکت و از بین بردن لکه‌ها استفاده می‌شوند. شوینده‌های فرش باعث نرمی فرش، رفع بوی نامتبوع، از بین بردن لکه‌ و جرم‌های فرش، رفع باکتری و قارچ و در نتیجه حفظ سلامتی اعضای خانواده می‌شود. در قالیشویی‌ها از مواد شوینده مختلفی برای شست‌وشوی فرش‌ها استفاده می‌شود. از پودرهای مخصوص این کار گرفته تا شامپوهای فرش و مواد شوینده گیاهی. از مزایای استفاده از این مواد می‌توان به عدم ایجاد حساسیت و پاک کردن لکه‌های سخت مانند لک روغن اشاره کرد.

کارخانه شست‌وشوی خراسان ابریشم تخصصی‌ترین قالیشویی مشهد

خراسان ابریشم را می‌توان یکی از قالیشویی‌های متخصص در امر شست‌وشوی فرش و قالی دانست. این قالیشویی با در نظرگیری انواع مختلف فرش بهترین خدمات شست‌وشو را به مناسب‌ترین مواد شوینده ارائه می‌دهد. این قالیشویی مشهد با حساسیت بالایی بر شست‌وشوی فرش‌ها دارد. همین موضوع سبب شده در این امر از مواد درجه یک و دستگاه‌های مدرن استفاده کند.

قالیشویی خراسان ابریشم با بیش از 20 سال سابقه فعالیت به خوبی توانسته نامی نیک را در بین اهالی مشهد باقی بگذارد. این قالیشویی علاوه بر ارائه خدمات شست‌وشوی فرش، به خدمات رفوگری، خشک‌شویی انواع مبلمان و خوشخواب و ترمیم ریشه می‌پردازد. اگر شما نیز به دنبال انتخاب قالیشویی معتبر، حساس و خوش‌قول هستید، پیشنهاد می‌کنیم به وب‌سایت بهترین قالیشویی مشهد سری بزنید. این قالیشویی به صورت 24 ساعته در تمامی ایام هفته آماده پاسخ‌گویی به مشتریان عزیز است.

 

 

ارسال نظر: