کمترین نمره آیلتس برای پذیرش تحصیلی چقدر است؟ مقطع قبل از دانشگاه، مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری

کدخبر: 2375191

کمترین نمره آیلتس برای پذیرش تحصیلی چقدر است؟

کمترین منره آیلتس برای پذیرش مقطع قبل از دانشگاه، مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری

کمترین نمره آیلتس برای پذیرش تحصیلی مهم است؛ شانس بیشتر با نمره بالاتر

آزمون آیلتس یکی از آزمون‌های جهانی سنجش زبان انگلیسی است که بسیاری از دانشگاه‌ها و دیگر مراکز آموزشی در جهان با توجه به آن دانش‌آموزان و دانشجویان را محک می‌زنند و پذیرش می‌کنند. شما با داشتن نمره آیلتس بالا به راحتی می‌توانید در کشورهای مختلف و برتر از جمله کانادا، استرالیا، آمریکا و ترکیه مورد پذیرش تحصیلی قرار بگیرید. اما آیا می‌دانید که هر دانشگاه نمره مخصوص خود را برای پذیرش آیلتس دارد؟ کدام کشورهای می‌توانند برای پذیرش با نمره آیلتس پایین باشند؟ برای کسب نمره بالا در آزمون آیلتس چه کارهایی باید انجام داد؟ ما بعنوان بانک اطلاعات مراکز آموزشی کشور در این مطلب به پاسخ این سوالات و بررسی کامل نمره آیلتس برای پذیرش تحصیلی و معرفی چندتا از بهترین آموزشگاه آیلتس کشور می‌پردازیم.

کمترین نمره آیلتس برای مهاجرت تحصیلی | کمترین نمره آیلتس چقدر است و چطور بهترین نمره را بگیریم؟

نمره آیلتس مورد نیاز برای پذیرش در مقاطع تحصیلی مختلف

اگر قصد پذیرش تحصیلی را دارید، ممکن است با خود تصور کنید که تسلط به زبان خارجی و شرکت در آزمون‌هایی مانند آیلتس تنها برای مقاطع تحصیلی بالا است. این در حالی است که حتی برای تحصیل در مقاطع پیش از دانشگاه در بسیاری از کشورها، باید در آزمون آیلتس شرکت کرده و نمره بالایی را کسب کرده باشید.

توجه داشته باشید که هر چه مقطع تحصیلی بالاتر می‌رود، حداقل نمره مورد نیاز برای شرکت در آزمون آیلتس هم بالاتر می‌رود. به‌عنوان‌مثال، اگر حداقل نمره آزمون آیلتس برای تحصیل در مقطع کارشناسی 5.5 باشد، برای تحصیل در مقطع دکترا باید حداقل نمره 7 را کسب کرده باشید. این باعث می‌شود که شرایط اخذ پذیرش برای مقاطع تحصیلی بالاتر کمی پیچیده باشد و شانس کمتری برای دریافت آن داشته باشید. اما بخش‌های بعدی به چگونگی افزایش نمره آیلتس اشاره خواهد شد.

حداقل نمره آیلتس برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد

 

حداقل نمره آیلتس برای پذیرش در مقطع دکترا

حداقل نمره آزمون آیلتس برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد 6 یا 7

 

حداقل نمره برای تحصیل در مقطع دکترا باید حداقل نمره 7

کشورهای مناسب برای تحصیل ایرانیان با داشتن مدرک آیلتس

کشورهای مختلفی در جهان وجود دارند که برای تحصیل می‌توانید به سراغ آن‌ها بروید. در بسیاری از این کشورها مانند ترکیه، دروس علاوه بر زبان رسمی کشور، به زبان‌های رسمی جهان از جمله انگلیسی هم ارائه می‌شوند. از این رو، اگر در ادامه به کشوری اشاره شد که زبان رسمی آن انگلیسی نبود، تعجب نکنید. در ادامه، لیستی از بهترین گزینه‌های ایرانیان برای تحصیل با داشتن مدرک آیلتس وجود دارد:

  • آلمان
  • استرالیا
  • انگلیس
  • آمریکا
  • ترکیه
  • فرانسه
  • پرتغال
  • اسپانیا
  • کانادا

حداقل نمره آیلتس

تاثیر جایگاه علمی دانشگاه بر حداقل نمره آیلتس جهت پذیرش

ممکن است یک شهر و کشور، دو دانشگاه وجود داشته باشند که هرکدام برای پذیرش یک دانشجو با شرایط یکسان نمرات آیلتس متفاوتی بخواهند. به‌عنوان‌مثال، نمره آیلتس برای مهاجرت تحصیلی برای یکی 6 و برای دیگری 5.5 است. این تفاوت معمولا مربوط به جایگاه علمی دانشگاه می‌شود.

زمانی که یک دانشگاه از جایگاه علمی بالاتری برخوردار باشد، تلاش می‌کند تا دانشجویان را پذیرش کند که از سطح دانش بالاتری برخورد هستند. از این رو، حداقل شرایط پذیرش برای این مراکز آموزشی کمی متفاوت است.

حداقل نمره آیلتس برای تحصیل در مقاطع پیش از دانشگاه

به طور کلی برای پذیرش در مقاطع پیش از دانشگاه نیاز به ارائه کارنامه آزمون آیلتس نیست. اما باید به اندازه کافی به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید که دروس را به درستی متوجه شوید. اما اگر یک مرکز آموزشی هم از شما کارنامه آزمون آیلتس بخواهد، مطمئنا حداقل نمره مورد نیاز او از 5.5 بیشتر نخواهد بود.

حداقل نمره آیلتس برای پذیرش در مقطع پیش از دانشگاه

حداقل نمره آیلتس برای تحصیل قبل از دانشگاه نمره 5.5

نمره آیلتس مورد نیاز برای تحصیل در مقطع لیسانس

مقطع کارشناسی یکی از پرمخاطب‌ترین مقاطع تحصیلی در جهان است که برای پذیرش در آن باید از توانمندی‌های بالایی برخوردار باشید. آزمون آیلتس یکی از این توانمندی‌ها است که به شما این امکان را می‌دهد تا هر چه در آن نمره بیشتری را کسب کنید، از شانس بالاتری هم برای اخذ اقامت کشور مورد نظر برخوردار خواهید بود.

به طور کلی برای اخذ پذیرش کشورهای مختلف برای مقطع کارشناسی، باید حداقل نمره 6 داشته باشید. این به این معنا نیست که با نمره 5.5 هیچ شانسی برای اخذ پذیرش ندارید. اما کمتر دانشگاه‌هایی وجود دارند که با نمره 5.5، پذیرش تحصیلی را اعطا کنند. در عین حال، ممکن است برترین دانشگاه‌های جهان برای مقطع لیسانس، حداقل نمره 6 الی 6.5 را درخواست کنند.

حداقل نمره آیلتس برای پذیرش در مقطع کارشناسی یا لیسانس

حداقل نمره آیلتس برای تحصیل قبل از دانشگاه نمره 6 یا 6.5 و یا گاهی 5.5

نمره مورد نیاز آزمون آیلتس برای مقطع کارشناسی ارشد

با توجه به اینکه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد از پیچیدگی‌های بیشتری نسبت به کارشناسی برخوردار است، حداقل نمره آزمون آیلتس برای پذیرش در این مقطع هم بیشتر از کارشناسی است. به این صورت که معمولا اگر برای پذیرش در مقطع کارشناسی، حداقل نمره 6 باشد، برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، این نمره به 7 می‌رسد.

 

برای تحصیل در مقطع دکترا باید نمره آیلتس چقدر باشد

همان روند افزایش نمره که در مقطع کارشناسی ارشد نسبت به کارشناسی وجود داشت، این بار برای مقطع دکترا هم وجود دارد. به این صورت که اگر برای کارشناسی ارشد باید حداقل نمره آیلتس شما 6.5 باشد، این نمره در مقطع دکترا به 7 می‌رسد.

نمره آیلتس برای مهاجرتبرای کسب نمره بالا در آزمون آیلتس چه کارهایی باید انجام دهیم

اگر قصد کسب نمره بالا در آزمون آیلتس دارید، پیشنهاد می‌کنیم در آموزشگاه‌های زبان معتبر ثبت‌نام کنید. برای این منظور، کافیست عبارت بهترین آموزشگاه آیلتس را در گوگل و سایت‌های معتبری مانند ایران آموزشگاه بانک اطلاعات مراکز آموزشی کشور را جست‌وجو کنید. فقط کافیست لینک زیر را کپی کرده و در مرورگر خود باز کنید تا بررسی چند موسسه معتبر آیلتس تهران و ایران را مشاهده کنید.

https://iranamozeshgah.com/?p=5161

آموزشگاه‌های مختلفی وجود دارند که دوره‌های آماده‌سازی برای شرکت در آزمون آیلتس را ارائه می‌دهند. البته که هر آموزشگاه شرایط برگزاری خاص خود را دارد و برای شرکت در دوره مورد نظر باید به این نکته توجه داشته باشید.

توجه به نمره آیلتس؛ موضوعی مهم در پذیرش تحصیلی

آزمون آیلتس از جمله آزمون‌هایی است که از آن برای سنجش تسلط دانشجویان بین‌المللی به زبان انگلیسی استفاده می‌شود. شما هم می‌توانید با کسب نمره بالا در این آزمون، پذیرش برترین دانشگاه‌های جهان را کسب کنید. برای کسب نمره بالا در آزمون آیلتس، آموزشگاه‌های زبان متعددی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید. برای آشنایی با برترین آموزشگاه‌های زبان آموزش دوره آیلتس، می‌توانید به بخش مورد نظر در سایت ایران آموزشگاه که مرجع معرفی آموزشگاه‌های کشور است، مراجعه کنید.  

 

ارسال نظر: