مزایا و معایب استفاده از پودر لباسشویی

کدخبر: 2375357

پودر لباسشویی یکی از رایج‌ترین مواد شوینده‌ای است که می توان برای تمیز کردن البسه خریداری کرد. این پودرها در تنوع بالایی تولید شده و به بازار عرضه می‌شوند.

استفاده از پودر لباسشویی چه مزایا و معایبی دارد؟

پودر لباسشویی به عنوان یکی از بهترین مواد شوینده در حال حاضر، توسط مردم انتخاب شده است. می توان با استفاده از این پودر به راحتی تمام آلودگی های ایجاد شده بر روی لباس را برطرف نمود. پودرهای لباسشویی به دلیل ترکیبات خاصی دارند، موفق شده اند به عنوان یک محصول عالی برای تمیز کردن لباس ها مورد استفاده قرار گیرند. 

برای اولین بار پودر لباسشویی در سال 1907 تولید و به بازار عرضه شد. این پودرها عملکرد سفیدکنندگی شیمیایی دارند و در نمونه های مختلفی تولید می شوند. اولین پودر لباسشویی که تولید و به بازار عرضه شد، خاصیت سفید کنندگی بسیار بالایی داشت. این مسئله منجر شد تا مصرف کنندگان احساس نارضایتی از استفاده این پودر نمایند.

پس از آن تولید کنندگان از آنزیم های دیگری برای تولید پودر لباسشویی عمده استفاده کردند، که میزان سفیدکنندگی این پودرها را کاهش دهد. همچنین این مسئله باعث شد تا آسیب های وارد شده به لباس نیز با کاهش بسیار چشمگیری مواجه شود. در نتیجه مصرف کنندگان 

پودر لباسشویی

تاریخچه پودر لباسشویی و ترکیبات آن

پودرهای لباسشویی زمانی که در دهه 1930 با ترکیبات مشخصی همچون سورفاکتانت تولید شدند، عملکرد بهتری یافتند. همچنین در این پودرها ترکیبات دیگری نیز استفاده شد که سختی آب را کاهش می داد. در دهه های بعدی کشفیات دیگری بر روی پودرهای لباسشویی انجام شد که منجر شد تا عملکرد استفاده از پودرهای لباسشویی بهبود بیشتری یابد. 

در نتیجه انبوه سازی تولید تاید عمده آغاز شد. این مسئله در قیمت پودر ها تاثیر گذاشت و دنیا شاهد تنوع بالایی از این پودرهای لباسشویی بود. امروزه می توان پودرهای لباسشویی را در تنوع برند بالایی از بازار تهیه نموده و مورد استفاده قرار داد. البته نمی توانیم بیان کنیم که تمامی این پودرهای لباسشویی از یک ترکیب مشخص برخوردارند.

 

اما تقریبا بیشتر ترکیبات مورد استفاده در پودرهای لباسشویی یکسان است. پودر لباسشویی امروزه به یکی از رایج ترین مواد شوینده در کشور تبدیل شده است که در حجم بالایی به فروش می رسد. پودرهای لباسشویی در انواع دستی و ماشینی تولید می شوند و می توان گقت که تاید ماشینی عمده یکی از پرطرفدار ترین محصولات است. با وجود آنکه افراد بسیاری نمونه های دیگری از مواد شوینده را تهیه می کنند، اما باز هم کاربرد پودرهای لباسشویی را نمی توان انکار کرد. 

مزایا و معایب پودرهای لباسشویی

مزایا و معایب استفاده از پودرهای شوینده 

مواد شوینده پودری که امروزه کاربردهای متنوع و بسیار زیادی دارند، از مزایا و معایب خاصی برخوردار هستند. از جمله مهمترین مزایای استفاده از این پودرهای شوینده باید به موارد زیر اشاره کنیم: 

  • قیمت مناسب پودرهای شوینده نسبت به مواد دیگر 
  • سازگار بودن بسته بندی پودرهای شوینده با محیط زیست
  • عدم نیاز به مواد نگهدارنده توسط پودرهای لباسشویی برخلاف مایع لباسشویی 
  • دوام بیشتر پودرهای لباسشویی نسبت به دیگر مواد شوینده
  • مقرون به صرفه تر بودن و مناسب تر بودن قیمت مواد شوینده پودری 
  • از بین برنده قوی لکه های چمن و گل و خاک از روی لباس توسط پودر لباسشویی نسبت به دیگر مواد شوینده 

در کنار تمامی این مزایا، باید به برخی معایب خاص پودرهای لباسشویی نیز اشاره کنیم. از جمله:

  • احتمال بروز حساسیت و بیماری های پوستی در افراد حساس و کودکان
  • احتمال تداخل رنگ لباس ها در استفاده از پودر 
  • عدم امکان حل شوندگی آسان پودر شوینده در آب با دمای پایین و درجه سختی بالا 
  • احتمال تغییر شکل دادن لباس ها و الیاف
  • احتمال باقی ماندن آثاری از آلودگی و مواد شوینده بر روی لباس 
  • بور شدن لباس های تیره و مشکلی بعد از استفاده از پودر لباسشویی
  • تنوع کمتر پودرهای لباسشویی نسبت به مایع لباسشویی 
  • وجود سدیم سولفات موجود در پودرها که برای فاضلاب و محیط زیست مضر هستند. 

با وجود تمامی این مزایا و معایب، افراد بسیاری در جامعه تمایل به تهیه و استفاده از این مواد شوینده دارند. آنها می توانند از طریق فروشگاه عمده فروشی باباسلمان اقدام به تهیه بهترین کیفیت مواد شوینده پودری با قیمت مناسب نمایند. 

 

 

 

 

 

ارسال نظر: