جدیدترین قابلیت‌های ساعت جی شاک کاسیو

کدخبر: 2376398

انتظاری که از یک ساعت جی شاک کاسیو در ذهن همه نقش بسته، مقاومت و دوام این ساعتهاست. اما بیاید کمی دقیق‌تر به این ساعت‌ها نگاه کنیم. آیا دلیل محبوبیت ساعت جی شاک به خاطر بدنه مقاومش است یا عوامل دیگری هم تاثیر دارد؟ چرا جی شاک‌ها به عنوان مقاوم‌ترین ساعت مچی‌ها در جهان شناخته می‌شوند؟ منظور از مقاومت تنها استحکام بدنه ساعت است یا دقت در عملکرد هم شامل آن می‌شود؟

images_1678798237_64106d9d55c60.jpg

چرا ساعت جی شاک کاسیو منحصر به فرد شده؟

دلایل زیادی را برای جواب به این سوال می‌شود مطرح کرد. اما مهم‌ترین دلیل محبوبیت ساعت جی شاک کاسیو، حفظ اصالتی است که از ابتدای خلق این خانواده وجود داشته. از ابتدا ساعت‌های جی شاک کاسیو با ایده تولید ساعت مچی نشکن شکل گرفتند. قانون 3 گانه ای که برای تولید این ساعت‌ها در نظر گرفته شده از ابتدا آنها را به ساعت‌های منحصر به فرد تبدیل کرد. در این قانون 3 گانه، هر ساعت جی شاک می‌بایست:

  • حداقل تا 10 بار فشار هوا زیر آب، ضد آب باشند
  • حداقل تا 10 سال طول عمر باتری داشته باشند
  • و حداقل تا 10 متر سقوط را تحمل داشته باشند

علاوه بر این موارد، حفظ طراحی این ساعت‌ها از اولین مدلی که تولید شد تا جدیدترین ساعت کاسیو جی شاک در یک رده است. نوع طراحی ساعت‌های جی شاک بیشتر مورد پسند جوانان است اما از طرفی می‌توان گفت این ساعت‌ها برای تمام سنین جذابیت دارند. با توجه به این موضوع محال ممکن است از راه دور یک ساعت جی شاک را تشخیص ندهید.

آزمایش استحکام و مقاومت در ساعت‌های جی شاک

شاید امروزه خنده دار باشد که بدانیم، اولین ساعت‌های تولید شده از این خانواده محبوب کاسیو برای آزمایش از یک ساختمان به پایین پرتاب می‌شدند. اما در حال حاضر به مرور و با پیشرفت در صنعت ساعت سازی، آزمایش‌های تست مقاومت روی ساعت‌ها در آزمایشگاه‌های مخصوص و با ابزار‌های تخصصی انجام می‌شود. تست مقاومت ساعت‌های کاسیو به نوعی به 3 بخش بر اساس قانون 3 گانه تولید ساعت جی شاک تقسیم می‌شود:

  • آزمایش ضد ضربه
  • آزمایش مقاومت در برابر ارتفاع
  • آزمایش مقاومت در برابر گل و فشار آب

images_1678798254_64106dae58a79.jpg

جدیدترین قابلیت‌ها در جی شاک کاسیو

کاسیو علاوه بر اینکه به ساخت اولین‌ها مانند تولید ساعت کوارتز، ساعت دیجیتال یا مقاوم‌ترین ساعت جهان (G-shock) معروف شده، برای تولید و استفاده از فناوری‌های به روز هم معروفیت زیادی کسب کرده. جدیدترین و پرکاربردترین فناوری‌های قابل استفاده که خیلی از برند‌ها و کاسیو، از آن استفاده می‌کنند را بررسی می‌کنیم:

ساعت خورشیدی یا سولار:

از محبوب‌ترین و بهترین فناوری که نشان از احترام به طبیعت دارد، استفاده از قابلیت سولار می‌باشد. ساعت‌های TOUGH SOLAR دارای صفحاتی هستند که نور مستقیم خورشید یا غیر مستقیم محیط را دریافت می‌کنند و باعث نگهداری بیشتر و طولانی شدن عمر باتری ساعت می‌شوند. انرژی مازاد به دست آمده در این باتری قابل شارژ موجب ادامه کار کردن ساعت حتی در محیط تاریک می‌شود. به علاوه اینکه نوع باتری قابل شارژ ساعت سولار به نسبت ساعت کوارتز معمولی طول عمر بیشتری دارد و در مدت زمان طولانی‌تری نیاز به تعویض باتری خواهید داشت.

ساعت GPS دار:

تمامی ساعت‌های جی شاک کاسیو دارای قابلیت رادیو کنترل هستند. با وجود این قابلیت سیگنال‌های رادیویی از طریق یک آنتن کوچک  دریافت می‌شود و زمان دقیق توسط عقربه‌های تنظیم و نمایش داده می‌شود. ترکیب این قابلیت با جی پی اس، کاربری ساعت‌های جی شاک را برای مصرف کننده راحت‌تر کرده. در صورتی که امکان دریافت سیگنال‌های رادیویی مقدور نباشد، از طریق جی پی اس موقعیت مکانی شما سنجیده و زمان طبق موقعیت شما تنظیم می‌شود. پس با داشتن این قابلیت داخل ساعت کاسیو اورجینال که به دست دارید، فرقی نمی‌کند کجا و در چه موقعیتی باشید، زمان دقیق به شما نمایش داده می‌شود.

 

سنسورهای سه گانه کاسیو:

از ابتدای ایده تولید ساعت جی شاک کاسیو، استفاده از سنسورهای سه گانه اهمیت زیادی داشت. پیشرفته‌ترین و دقیق‌ترین سنسورها برای سنجش دقیق قابلیت‌هایی مانند: فشار‌سنج، ارتفاع‌سنج و عمق‌سنج در همه مدل‌های جی شاک استفاده می‌شوند. این سنسورها به قدری کوچک و دقیق هستند که وجود آنها را شاید حس نکنید، اما حتما از دقت و عملکردی که دارند لذت خواهید برد.

تاج دسته کوک همه کاره:

دکمه‌های کنار قاب ساعت‌های جی شاک، نمادی از طراحی منحصر به فرد این مدل از کاسیو هستند. جدا از زیبایی که در طراحی ایجاد میکنند، قابلیت دسترسی راحت و سریع به قابلیت‌های به کار رفته در ساعت را هم برای مصرف کننده ایجاد می‌کنند. همچنین با قفل شدن این سیستم دسترسی هوشمند از تغییر به حالت دیگر ساعت جلوگیری می‌شود.

خرید ساعت جی شاک اصل:

همانطور که باید بدانید، به کار گرفتن چنین ویژگی‌های پیچیده و مهمی در ساعت‌های تقلبی جی شاک امکان پذیر نیست. پس خرید ساعت اصل جی شاک، بخاطر استفاده از فناوری و قابلیت‌هایش در اینجا اهمیت پیدا می‌کند. مهم‌تر از همه باید این را در نظر بگیرید که هزینه شما نباید صرف یک ساعت غیر اورجینال، فقط بخاطر شباهت ساعت به مدل اورجینال شود. پس اگر قصد خرید ساعت کاسیو اورجینال از یک فروشگاه معتبر ساعت را دارید، ایران تایمر یکی از معتبر‌ترین نمایندگی‌های این برند در ایران است. ایران تایمر با بیش از یک دهه فعالیت حرفه‌ای در زمینه ساعت مچی و به عنوان اولین سایت مرجع ساعت داخل ایران برای دریافت مشاوره، راهنمایی و خرید ساعت می‌تواند به شما کمک کند.

 

ارسال نظر: