بیوگرافی دکتر محمد قریب؛ دکتر محمد قریب که بود؟

کدخبر: 2376592

درباره‌ی زندگی و موفقیت دکتر محمد قریب

دکتر محمد قریب در سال 1288 در تهران به دنیا آمد. او یکی از اولین پزشکان ایرانی در زمینه تخصص اطفال بود. دکتر قریب طب نوین اطفال در ایران را بنیان‌گذاری کرد. دکتر محمد قریب همچنین نخستین بیمارستان تخصصی کودکان در ایران را تاسیس کرد.این بیمارستان تخصصی به مرکز طبی کودکان تهران شهرت یافت و همچنان تا به امروز به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

متخصص اطفال، پزشکی است که بر سلامت نوزادان و کودکان تمرکز دارد. متخصصان اطفال از مسائل جسمی، رفتاری و رشدی که بر کودکان تأثیر می‌گذارد پیشگیری می‌کنند و یا در زمان وقوع بیماری آن را تشخیص می‌دهند و روند درمان را مدیریت می‌کنند. دکتر محمد قریب عالی‌ترین نشان دولت فرانسه را در سال 1321 اخذ کرد. دکتر قریب پس از کسب موفقیت‌ها در زمینه پزشکی و بالاخص بیماری‌های کودکان، در سال 1350 عضو هیئت مدیره انجمن بین‌المللی بیماری‌های اطفال شد.

دکتر محمد قریب و تاسیس سازمان انتقال خون ایران

دکتر محمد قریب در طی سال‌های فعالیت تخصصی و علمی خود به کنگره‌های مختلف بین‌المللی پزشکی دعوت شد. او همچنین در چند مجمع علمی بین‌المللی در زمینه پزشکی عضو بود. دکتر قریب برای نخستین بار انتقال خون را در ایران انجام داد و انتقال خون در ایران را بنیانگذاری کرد. او در دانشگاه تهران به تدریس دروس پزشکی به دانشجویان می‌پرداخت.

مرکز ملی انتقال خون یک سازمان زیر نظر وزارت بهداشت است که مأموریت آن تثبیت و حفظ یک سیستم ملی است که امکان دسترسی، بررسی کیفیت و ایمنی خون، اجزای خون و سلول‌های بنیادی را برای اهداف درمانی فراهم می‌کند. این سازمان توسط یک چارچوب قانونی، استراتژی‌های عملیاتی و سیاست‌های مؤثر برای ارتقای سلامت اهداکننده و گیرنده اداره می‌شود. سازمان انتقال خون به عنوان نهادی تخصصی در نظر گرفته می‌شود که سیاست‌ها و استراتژی‌هایی را ایجاد می‌کند که استفاده درمانی از خون، اجزای خون و سلول‌های بنیادی با بالاترین استانداردهای کیفیت را تضمین می‌کند.

دکتر محمد قریب در سال 1353 در همان بیمارستان طبی کودکان که تاسیس کرده بود دار فانی را وداع گفت. علت مرگ او ناشی از ضعف بدنی بعد از یک دوره چند ساله بیماری بود. پزشکان بیماری او را سرطان مثانه تشخیص داده بودند که در بقیه اندام‌های او متاستاز کرده بود و منجر به فوت او شد.

دانشگاه کسب و کار

موفقیت حالت یا شرایط برآورده شدن طیف معینی از انتظارات است. ممکن است موفقیت به عنوان پدیده‌ای مخالف شکست در نظر گرفته شود. معیارهای موفقیت به زمینه آن بستگی دارد و ممکن است نسبت به یک ناظر یا سیستم اعتقادی خاص باشد. ممکن است یک فرد موفقیت را همان چیزی بداند که شخص دیگر آن را شکست می‌داند، به‌ویژه در موارد رقابت مستقیم یا یک بازی حاصل جمع صفر. به طور مشابه، میزان موفقیت یا شکست در یک موقعیت ممکن است توسط ناظران یا شرکت‌کنندگان متمایز به گونه‌ای متفاوت مشاهده شود، به طوری که موقعیتی که یکی آن را موفقیت می‌داند، دیگری ممکن است آن را شکست تلقی کند.

همچنین ممکن است به دلیل تعاریف مبهم یا نامشخص از آن معیارها، تعیین اینکه آیا یک موقعیت معیارهای موفقیت یا شکست را برآورده می‌کند، دشوار یا غیرممکن باشد. یافتن معیارهای مفید و مؤثر یا اکتشافی برای قضاوت درباره شکست یا موفقیت یک موقعیت ممکن است خود کار مهمی باشد.اگر کسی هرگز شکست نخورده باشد نمی تواند واقعاً یک فرد موفق باشد. اگر برای الهام گرفتن از داستان زندگی بزرگترین کارآفرینان جهان به دنبال یک سایت مرجع می‌گردید پیشنهاد ما وب‌ سایت دانشگاه کسب‌وکار است.

وب‌ سایت دانشگاه کسب‌وکار یک رسانه تخصصی در حوزه کارآفرینی و استارتاپ است که تمامی موضوعات مرتبط با کارآفرینی را پوشش می‌دهد. دانشگاه کسب‌وکار سال‌ها تجربه خود را در زمینه استارتاپ‌ها با شما به اشتراک می‌گذارد. اگر به مباحث کارآفرینی و استارتاپی علاقه‌مند هستید می‌توانید از وبسایت‌هایی مانند entrepreneur.com، economist.com، businessuni.net، bloomberg.com، hbr.org و wsj.com استفاده کنید و از جدیدترین مطالب دنیای کارآفرینی و استارتاپ مطلع شوید.

افرادی که در زمینه‌های انتخابی خود موفق می‌شوند مانند دکتر محمد قریب معمولاً نوعی برنامه، هدف، ایده‌آل یا فرمولی دارند که بر اساس آن زندگی می‌کنند تا برتری خود را حفظ کنند و به موفقیتی دست یابند. این روش‌های اغلب آزموده‌شده و واقعی بسیار ارزشمند هستند و مطمئناً عاقلانه‌اند که آن‌ها را امتحان و تقلید کنید. با این حال، باید توجه داشت که در انجام این کار، همیشه باید محدودیت‌های احتمالی مربوط به تلاش واقعی برای تقلید از فرمول موفق را در نظر داشت.

یادگیری جزئیات موفقیت افراد موفقی چون دکتر محمد قریب و به کارگیری آن‌ها در زندگی روزمره به تمرکز بر هدف دستیابی به موفقیت کمک می کند. علاوه بر این، به افراد کمک می کند تا از دام های احتمالی که باعث از بین رفتن تمرکز و تلاش می شود جلوگیری کند. گاهی ارتباط برقرار کردن با موفقیت دیگران، کمک می کند تا نیروی مورد نیاز برای دستیابی به موفقیتی مشابه برای خود فراهم شود.

 

منبع:دانشگاه کسب و کار | Businessuni.net

 

ارسال نظر: