مدیرعامل بانک کشاورزی: عده‌ای منابع زیادی از بانک گرفتند و حالا پس نمی‌دهند

کدخبر: 1008323

مرتضی شهید‌زاده در گفتگو با «نسیم» افزود: بانک کشاورزی مجبور است، طبق دستور دولت و با هماهنگی قوه قضائیه اموال افراد بدهکاری که حاضر نیستند بدهی خود را پرداخت کنند، تملیک کند

مدیرعامل بانک کشاورزی،کاهش سرمایه‌گذاری، بالا بودن میزان مطالبات معوق بانک، تضعیف برنامه ریزی برای توسعه سرمایه گذاری و ساختار سازمانی متورم اداری را از مهمترین چالش‌های پیش روی بانک در بدو ورود خود به بانک کشاورزی برشمرد.

مرتضی شهید زاده درگفتگو با «نسیم» با تشریح اقدامات مقدماتی خویش در بدو ورود به بانک کشاورزی، "انگیزه مند کردن نیروی انسانی"و"تجهیز منابع و عاملیت خرید تضمینی گندم داخلی بعد از 10 سال را به عنوان بخش کوچکی از فعالیت های خویش دانست و اذعان داشت که کاهش ریسک اعتباری و ورود به بورس کالای کشاورزی از دیگر اقداماتی بوده که تاکنون صورت گرفته است.

به گفته وی، هدف از حضور بانک کشاورزی در بورس کالا، قطع دست دلالان عرصه کشاورزی، رونق بخشی به بورس کالا و تنوع در تولید محصولات کشاورزی بوده است.

شهید زاده از تفاهم بانک کشاورزی با وزارت جهاد کشاورزی دایر بر نظارت بر تولید محصولات کشاورزی قبل از کشت، حین کشت و پس از برداشت خبرداد و به نسیم گفت که بانک کشاورزی و وزارت جهاد دو بال صنعت کشاورزی بوده که در صورت حرکت هماهنگ بخش کشاورزی به پرواز در می آید.

وی، با بیان اینکه در دولت یازدهم ارتباط نزدیک و مناسبی میان وزارت جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی برقرار شده است، گفت: برای نخستین بار معاونین وزارت جهاد کشاورزی در جلسات بانک حاضر شده و برای برنامه‌ریزی صحیح و منطبق بر واقعیت‌ها در جهت توسعه فعالیت ها با مدیران بانک کشاورزی همفکری می‌کنند.

مدیرعامل بانک کشاورزی، وجود برخی افکار قدیمی و سنتی را آسیب‌زا دانست و با تاکید بر ضرورت روز آمدسازی دیدگاه‌ها و نگرش‌ها، اظهار داشت: سیاستگزاران کنونی در تلاش هستندکه با هدایت و برنامه ریزی برای داشتن بانکی قوی اقدامات لازم را انجام دهند. وی تاکید کرد: تضعیف بانک کشاورزی و وزارت جهاد، نتیجه‌ای جز تضعیف بخش کشاورزی درپی نخواهد داشت.

به گفته وی، بخشی نگری، بزرگترین آفت بوده که به صنعت کشاورزی آسیب می زند.

شهید زاده با بیان اینکه خود را در اتاق حبس نکرده است، تصریح کرد که با سفرهای استانی و حضور در مزارع و گفتگوی رودرور با کشاورزان، پیگیر بازخورد فعالیت های بانک و شعب آن در سراسر کشور بوده که در نهایت منجر به بالارفتن معدل بانک کشاورزی نزدکشاورزان است.

شهیدزاده، از عده ای سخن گفت که درگذشته منابع زیادی از بانک کشاورزی را دریافت داشته اندکه با توجه به سررسید موعد پرداخت تسهیلات، تمایلی به پرداخت آن نداشته و در واقع سرو صدای آنها به مراتب از کشاورزان بالاتر است و اذعان داشت که نرخ تسهیلات پرداختی بانک، با محاسبه جرایم دیرکرد هنوز هم از رقم مصوبه اخیر شورای پول واعتبار پایین تر است.

مدیرعامل بانک کشاورزی توضیح دادکه بخشی از گیرندگان این تسهیلات این ارقام را بابت نوسانات نرخ ارز نگه داشته اند و تصریح کرد که بانک کشاورزی مجبور است، طبق دستور دولت و با هماهنگی قوه قضاییه اموال افراد بدهکاری که حاضر نیستند بدهی خود را پرداخت کنند، تملیک کند.

وی با تاکید بر اینکه بانک کشاورزی پای کار است تا پول مردم را باز پس گیرد، تصریح کرد: با انجام اقدامات فراگیر، ریسک اعتباری در بانک کشاورزی از 13 به 8 درصد کاهش یافته است.

ارسال نظر: